Gå til innhold

Dere med katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anser dere det som urenslig å ha katt? Hvordan gjør dere det med baby/småbarn ift ormeegg på gulvet og smitte? Utekatter har mer eller mindre innvollsorm kronisk, selv under ormekurer. Har dere noen gang blitt smittet? Vasker dere gulvene hver dag?

Anonymous poster hash: 4e2a2...9b0

Skrevet

Anser dere det som urenslig å ha katt? Hvordan gjør dere det med baby/småbarn ift ormeegg på gulvet og smitte? Utekatter har mer eller mindre innvollsorm kronisk, selv under ormekurer. Har dere noen gang blitt smittet? Vasker dere gulvene hver dag?

Nei, ingen av delene. Katten sover i senga med både barn og voksne. Har aldri blitt smittet av noe,men jeg kysser ikke katten hvis jeg akkurat har sett at den har fanget en rotte.😜😜😜

Anonymous poster hash: 61fe6...610

Skrevet

Vår katt går en del ute. Har vel hatt orm 2 ganger på 1,5 år. Vi har ikke blitt smittet. Ikke spesielt plaget med orm på gulvet :P Han har egen do inne som han bruker nå om vinteren, ellers går han på do ute (i vår hage).

Han har kastet opp to ganger, det var litt gris men vi vasket godt med det samme vi oppdaget det.

Vasker gulvet en gang i uka. Støvsuger/koster ved behov.

Jeg var mest redd for oppklorte møbler, men har bare fått ett klor i sofaen der han tok spenntak en gang :)

Anonymous poster hash: 6909c...99a

Skrevet

Nei, er ikke urenselig. Aldri blitt smittet av noe, og kattene sover i senga og møblene.

Skrevet

Aldri blitt smittet av noe, han har heller ikke hatt mark siden han var kattunge. 9 år nå og ingen jeger i det hele tatt. 

Får ikke tilgang på soverom, men har han i sofa. Ikke urenslig å ha katt så lenge man vasker og støvsuger jevnlig. Kattedoen er vel det som er mest urent, og den står utenfor rekkevidde for ungen. Kassa i 2 etg med grind nederst i trappa. ;)

Anonymous poster hash: b0a34...49c
Skrevet

Fekk katt før vi fekk ungane, for 7 år sidan, men ingen av oss har nokon gong hatt orm.  Det blir litt hår å støvsuge på møblane, men vi vaskar golva max ein gong i veka.  Ungane har leika og krabba på golvet som vanleg.  Då dei var babyar stengde vi av trappa i 2. etg, slik at ikkje katten kunne legge seg i sengene deira om natta.  No går han fritt over alt, med unntak av at han ikkje får vere åleine på kjøkenet.  Vil ikkje ha katt på kjøkkenbord/benk!

Anonymous poster hash: e3848...06c
Skrevet

Våre katter er 8 år,har 3 stk. De får ikke gå i sengene eller på kjøkkenet. Legger pledd over sofaen om natten,da de ligger der.

De går ute,men har en do til de inne siden de ikke er så glad i kulda.

Støvsuger hver dag,gulvene vaskes 3 ganger i uka.

Anonymous poster hash: d4527...4dc

Skrevet

Har hatt katt hele livet, og har til dags dato adri blitt smittet av orm. Har heller aldri oppdaget at noen av alle de kattene jeg har hatt har fått orm, men har også vært flink å gi ormekurer med jevne mellomrom.

Katter som er vant til å være ute gjør også som regel ifra seg ute(i alle fall om de ikke får tilbud om en kasse innendørs) samme med oppkast. De spiser gress ute og kaster som regel opp etter kort tid-ute. :)

Jeg har lært opp mine katter til å tålerere en dusj i ny og ne, på den måten kan de vaskes om de skulle nå bli fettete og skitne i voksen alder.

Skrevet

Dere som sier at katten ikke at hatt orm: går den ute og tar mus har den 100% sikkert orm. Du behøver ikke å se at de har orm..

Skrevet

Hvis katten har orm så skal den få ormekur. Har du noen link til at katter konstant har orm? Har hatt katt i mange år og gjennom 3 barn, og ingen av oss har blitt smittet av noe som helst.

Anonymous poster hash: 7a01d...00a

Skrevet

Hvor i alle dager er det du har fra at katter har innvollsorm kronisk??

Dersom en katt HAR innvollsorm så får den ormekur. Da har den selvfølgelig mark ---> "..innvollsorm kronisk, selv under ormekurer."

Du har aldri hatt katt du??

Anonymous poster hash: 5bf72...617

Skrevet

Jeg fikser ikke dette kattegreiene. Små poter rett fra kattedoen og rundt overalt - på benken, bordet, i sengen.. At de skiter i hagen er vel ikke stort bedre.

Anonymous poster hash: ac9b1...6aa
Skrevet

Vår er mye ute. Hun går ikke på kjøkkenbenker, senger, osv. Får ikke gå i etasjen med soverommene i det hele tatt (døra lukket). Passer på at hun ikke legger seg på baby eller at babyen får lugget henne osv. Ingen av oss har blitt smittet med noe.

Skrevet

Utekatter har nok mer eller mindre konstant orm ja, (bare spør en veterinær, det er jo anbefalt med 4 ormekurer i året..), men det kan så og si ikke smittes til mennesker. Eneste måte mennesker kan få bendelorm er ved å spise svinekjøtt eller fisk med sporer i kjøttet (og da har man vært i et u-land). Spolormen husker jeg ikke, men det skal SYKT mye til å få det. Jeg har hatt en katt eller 4 klistret på meg hver dag hele livet, det samme har barna mine. Jeg er VELDIG avslappet når det kommer til hygiene, vasker gulvet kanskje hver 4.-6. uke. Vi er veldig sjelden syke, ingen astma eller allergi overhodet. Og selvfølgelig aldri fått innvollsorm fra katt. De er i sengene og overalt ellers. Hender de tar med en loppe eller 2 inn om våren, men det er jo ikke noe verre enn mygg. Bare skifte på senga, så er det borte.

Mest smittsomme jeg har vært borti er små barn, er man redd for invollsorm er det de man bør unngå. Fått småmark i bhg 2 ganger 😑😑

Anonymous poster hash: 6141a...32b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...