GĂ„ til innhold

Hva er moden alder?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

FĂžler meg ikke gammel...

36 og venter nummer 3! Legen mener jeg er litt for gammel... Hva er da for gammelt?

Ser mange er over 40 her, fÄr dere kommentarer?

Anonymous poster hash: 840d9...cdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Veldig rar/frekk lege du har.... Du er da slett ikke for gamnel, er vel slett ikke uvanlig Ä fÄ barn nÄr en er 36. Selv er jeg 37 og har straks termin, har ikke fÄtt noen kommentarer.

Endret av Nr4snart
Skrevet

Det var da frekkeste legen. I dag fÄ jo veldig mange barn etter 40. Mener 36 Är er helt innafor :)

Skrevet

Legen mente det var stÞrre risiko for misdannelser, problemer hos mor under fÞdsel etc... FÞler meg jo gammel nÄr man hÞrer sÄnt! Men tenker at jeg ikke sÄÄÄ gammel. Er jo nummer 3 og ikke Nr 1!:)

Skrevet

Legen mente det var stÞrre risiko for misdannelser, problemer hos mor under fÞdsel etc... FÞler meg jo gammel nÄr man hÞrer sÄnt! Men tenker at jeg ikke sÄÄÄ gammel. Er jo nummer 3 og ikke Nr 1!:)Anonymous poster hash: 840d9...cdd

Det sa legen min om de som var fra 38 Är og opp.

Jeg fikk lov til og ta det med knusende ro at jeg straks er 37 Är :)

Rar lege du har mÞtt pÄ

Anonymous poster hash: ef229...8de

Skrevet

Økt sjanse er rett men det er uansett ikke snakk om mer enn0,5 % sjanse..

Skrevet

Wtf.. Sykt frekk legeđŸ™†đŸ»! Jeg hadde byttet lege, tenker da at hun/han er uklok i andre sammenhenger ogsĂ„! Jeg fyller

38, og er gravid- ingen av mine behandlere har noen gang hentydet noe i den duren... Kun fÄtt stÞtte fra gyn og leger. Men selvsagt minker fertiliteten med Ärene og ogsÄ noen riskofaktorer, men Ä hentyde at du er for gammel er frekt!!! OldemÞdrene

mine pĂ„ begge sider fikk sine siste 47 og 51 Ă„r gamle!! Da var det jo uten prevensjon - sĂ„ det var nr 6 og nr 9 i sĂžskenflokken. Jeg mĂ„lte fertilitetsalder fĂžr jeg ble gravid og kom ut pĂ„ alder 21 Ă„r pga god helse og hĂžy eggreserverđŸ‘ŒđŸ»

Skrevet

Kan man mÄle dette? Hvordan gjÞr man det?

Skrevet

Er ikke helt sikker. Men det var flere prĂžver gjennom syklus. Hormoner, Vitaminer, blodprosent og slimhinner. Tenkte fĂžrst at det var noe legen sa som oppmuntring,

men storesĂžster tok samme

tester og hun kom ut pÄ

enda bedre snitt, under 20 Är. Vi bruker samme gyn og lege.

Skrevet

Kan man mÄle dette? Hvordan gjÞr man det?

du mÄler Fsh(eggkvalitet) pÄ dag 21 i syklusen .Amh(eggreserve) kan du mÄle hele syklusen.Fsh kan legen din mÄle gjennom blodprÞve.Amh mÄ gjÞres pÄ sykehus da prÞven mÄ gjennom en spesiell fryseprosses.

Skrevet

Merkelig uttale fra legen din. For 10-15 Är siden, var det kanskje mer riktig Ä si. Men i dag er det sÄpass mange som fÞrst fÄr barn etter 35-40 Är. SÄ det ville jeg ikke ha bekymret meg for.

Risikoen for kromosomfeil er jo litt stÞrre, men de aller fleste fÄr friske barn. Og mange er i god form.

• 2 uker senere...
Skrevet

SÄ utrolig frekt! Da hadde jeg nok sagt noe ja! Har selv fÄtt 3 barn etter 40,-like ukomplisert som i 20-Ära. Har kun fulgt det ordinÊre svangerskapsprogrammet:) Lykke til!

Skrevet

Kan mĂ„les med duotest. En blodprĂžve og en ul i uke 11 for blodprĂžver og ul i uke 13 ca. Dette blir man tilbudt fra 38 Ă„r. 36 er ungt 😁 Jeg er snart 40 og venter nr 6 og jeg fĂžler meg ung 😉 Hva legen eller andre mĂ„tte mene er ikke mitt problem iallfall 😀

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...