Gå til innhold

Hva er moden alder?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Legen mente det var større risiko for misdannelser, problemer hos mor under fødsel etc... Føler meg jo gammel når man hører sånt! Men tenker at jeg ikke sååå gammel. Er jo nummer 3 og ikke Nr 1!:)Anonymous poster hash: 840d9...cdd

Det sa legen min om de som var fra 38 år og opp.

Jeg fikk lov til og ta det med knusende ro at jeg straks er 37 år :)

Rar lege du har møtt på

Anonymous poster hash: ef229...8de

Annonse

Wtf.. Sykt frekk lege🙆🏻! Jeg hadde byttet lege, tenker da at hun/han er uklok i andre sammenhenger også! Jeg fyller

38, og er gravid- ingen av mine behandlere har noen gang hentydet noe i den duren... Kun fått støtte fra gyn og leger. Men selvsagt minker fertiliteten med årene og også noen riskofaktorer, men å hentyde at du er for gammel er frekt!!! Oldemødrene

mine på begge sider fikk sine siste 47 og 51 år gamle!! Da var det jo uten prevensjon - så det var nr 6 og nr 9 i søskenflokken. Jeg målte fertilitetsalder før jeg ble gravid og kom ut på alder 21 år pga god helse og høy eggreserver👌🏻

Kan man måle dette? Hvordan gjør man det?

Anonymous poster hash: 840d9...cdd

du måler Fsh(eggkvalitet) på dag 21 i syklusen .Amh(eggreserve) kan du måle hele syklusen.Fsh kan legen din måle gjennom blodprøve.Amh må gjøres på sykehus da prøven må gjennom en spesiell fryseprosses.

Merkelig uttale fra legen din. For 10-15 år siden, var det kanskje mer riktig å si. Men i dag er det såpass mange som først får barn etter 35-40 år. Så det ville jeg ikke ha bekymret meg for.

Risikoen for kromosomfeil er jo litt større, men de aller fleste får friske barn. Og mange er i god form.

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...