Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #1 Skrevet 8. januar 2016 Har en moderne innredning, grepsfrie fronter, og bare skuffer nede. Hvilken benkeplate "bør" vi velge? Kjøkken fra Norema... Anonymous poster hash: 7b55d...146
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #3 Skrevet 8. januar 2016 Dekton eller granitt. Anonymous poster hash: 7d092...f5b
Kjerringa med agurken Skrevet 8. januar 2016 #4 Skrevet 8. januar 2016 Hold deg langt unna tre og laminat. Granitt er fint
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #5 Skrevet 8. januar 2016 Kompositt Anonymous poster hash: ed18b...2cc
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #6 Skrevet 9. januar 2016 Stein er så tungt..:/ Corian eller kompaktlaminat, kanskje? Hi Anonymous poster hash: 7b55d...146
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #7 Skrevet 9. januar 2016 Vi har både laminat og heltre. Anbefaler ikke heltre - det får så mange flekker! Veldig fornøyd med laminat. Og mye å velge mellom. Anonymous poster hash: 0c569...45d
Kjerringa med agurken Skrevet 9. januar 2016 #8 Skrevet 9. januar 2016 Vi har både laminat og heltre. Anbefaler ikke heltre - det får så mange flekker! Veldig fornøyd med laminat. Og mye å velge mellom. Anonymous poster hash: 0c569...45d Har hatt to kjøkken med svart/mørk laminat, men ble bare riper og stygge flekker- spesielt av varme ting eller at noe hardt er på benken. Var man uheldig og slapp ned en gaffel så var det som regel merke etterpå. Man bør ha beslag eller gaffatape under plata hvor vaskemaskinen er eller så sveller den opp. Tre sliter m hakk&flekker
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #9 Skrevet 9. januar 2016 Stein er så tungt..:/ Corian eller kompaktlaminat, kanskje? Hi Anonymous poster hash: 7b55d...146 Sjekk ut dekton, som nevnt over, det har de hos Norema. Du kan få det i 12mm tykkelse og det finnes knapt noe som er mere slitesterkt. Jeg synes dessuten dekton har en pen overflate. Jeg er ikke så glad i speilblankt, og skal du ha granitt eller corian mattslipt blir det brått mye mer sensibelt. Anonymous poster hash: 7d092...f5b
klg,2 boys now:) Skrevet 9. januar 2016 #10 Skrevet 9. januar 2016 Vi har både laminat og heltre. Anbefaler ikke heltre - det får så mange flekker! Veldig fornøyd med laminat. Og mye å velge mellom. Anonymous poster hash: 0c569...45d Har hatt to kjøkken med svart/mørk laminat, men ble bare riper og stygge flekker- spesielt av varme ting eller at noe hardt er på benken. Var man uheldig og slapp ned en gaffel så var det som regel merke etterpå. Man bør ha beslag eller gaffatape under plata hvor vaskemaskinen er eller så sveller den opp. Tre sliter m hakk&flekker Det måtte vært en dårlig laminat.ang damp fra vaskemaskinen kommer det med egen fugt sperre til de fleste kjøkken
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #11 Skrevet 9. januar 2016 Stein er så tungt..:/ Corian eller kompaktlaminat, kanskje? Hi Anonymous poster hash: 7b55d...146 Sjekk ut dekton, som nevnt over, det har de hos Norema. Du kan få det i 12mm tykkelse og det finnes knapt noe som er mere slitesterkt. Jeg synes dessuten dekton har en pen overflate. Jeg er ikke så glad i speilblankt, og skal du ha granitt eller corian mattslipt blir det brått mye mer sensibelt. Anonymous poster hash: 7d092...f5b Men synes du stein eller dekton blir for dyrt har de et par laminatvarianter på norema som faktisk er ganske pene. Blant annet den i forholdsvis lys/gråpigmentert eik. Ser ikke så jalla ut som feks IKEA sine. Anonymous poster hash: 7d092...f5b
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #12 Skrevet 9. januar 2016 Laminat er billig og slitesterkt. Vi har hatt en hvit benkeplate fra hth i over 3år som ser som ny ut, ingen riper eller merker i det hele tatt:) På kvik ihvertfall har de ulike tykkelser og du kan få de ned i 2cm tykkelse, og koster bare 1/3 av prisen som kompaktlaminat:) Anonymous poster hash: d937a...1b7
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #13 Skrevet 9. januar 2016 På mitt kjøkken kommer ingenting annet enn heltre! Selv om det krever vedlikehold, og blir slitt. Alt annet blir for hardt for meg! Anonymous poster hash: cf66e...1fc
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #14 Skrevet 9. januar 2016 Vi har steinplate, veldig stilig og veldig praktisk. Alle varme kasseroller settes rett på benken. Kjempegod å bake på å enkel å rengjøre. Hadde trebenk å den måtte vedlikeholdes, ble ikke fin etter noen år.. Anonymous poster hash: 7e3ea...c22
VictoriaS Skrevet 9. januar 2016 #15 Skrevet 9. januar 2016 Jeg anbefaler at du i det minste velger benkeplate som matcher gulvet på kjøkkenet, er det en varm farge bør du ha en varmere benkeplate. Er det kald farge bør dette matches Altså ikke at de skal ha mest mulig lik farge, men ligge på samme side av fargeskalaen, da får du enkelt mer helhet i rommet
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #16 Skrevet 9. januar 2016 Vi har heltre. Kjempe fin. Tåler masse. Og blir den stygg, så er det bare å pusse litt. Det kan man ikke like lett gjøre med andre plater. Anonymous poster hash: 9c1a7...f0d
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #17 Skrevet 9. januar 2016 Vi har heltre eik, svart, men det ser mørkebrunt ut. Gjennomfarget, så det kan slipes/pusses i det uendelige. Vakkert og praktisk. Jo, det kan komme ett og annet merke, men de bare pusses lett over og jevnes med en oljeskvett. Får du merker på annet enn heltre, har du merket for alltid. Jeg synes alt annet enn heltre (og en del virkelig svindyre materialer) ser billig ut. Anonymous poster hash: 470cd...d83
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #18 Skrevet 9. januar 2016 Kjøpte ny plate nå. Kjøpte laminat grå eik på maxbo. Hadde en italiensk skiferplate og når den sprakk for tredje gang så gadd jeg ikke mer. De kan sprekke om de ikke kuttes riktig fikk vi beskjed om. Og med ventetid på seks uker gadd jeg ikke mer. 18 uker uten kjøkkenbenk er slitsomt. Anonymous poster hash: cade7...a86
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #19 Skrevet 9. januar 2016 Synes naturmaterialer er finest, heltre eller stein av noe slag. Bambus har vi, og den er utrolig fin. Veldig hardt tre, så den tåler masse. Oljes en til to ganer i året, det er alt. Og tørke opp vannsøl. Anonymous poster hash: 4ca2f...f94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå