Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #1 Skrevet 8. januar 2016 Har lyst til å begynne å gå fjellturer med barna. Liker litt stier men ikke akkurat klatring kanskje. Er mest "bekymret" i forhold til 3-åringen. Bor som sagt i Bergen, hvor bør vi begynne? Noen tips til noe vi må ha, bør ha? Andre tips? Takk :-) Anonymous poster hash: 17a56...c27
Huset fullt Skrevet 8. januar 2016 #2 Skrevet 8. januar 2016 Fløyen er grei, men grusvei hele veien opp. Ønsker du mer følelse av fjell, så er Løvstakken å anbefale. Både Ulriken og Lyderhorn er flotte også, men blir nok bratt med tanke på 3-åringen. Gi beskjed om du trenger selskap, vi liker oss godt i fjellet😊
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #3 Skrevet 8. januar 2016 Fløyen er grei, men grusvei hele veien opp. Ønsker du mer følelse av fjell, så er Løvstakken å anbefale. Både Ulriken og Lyderhorn er flotte også, men blir nok bratt med tanke på 3-åringen. Gi beskjed om du trenger selskap, vi liker oss godt i fjellet😊 Tusen takk for flott svar, kanskje jeg faktisk benytter meg av tilbudet ditt, når vi har fått litt trening Når du nevner fløyen, snakker du da om å gå fra bunnen og opp eller banen opp og tur derfra? Har du gått løvstakken med 3-åring? Hvor lang tur er det sånn ca? hi Anonymous poster hash: 17a56...c27
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #4 Skrevet 9. januar 2016 Det er et sted i Fana som er veldig fint for barn, med troll o.l. langs stien. Tror det er på Midttun, håper andre vet. Anonymous poster hash: 31bea...0c5
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #5 Skrevet 9. januar 2016 Du kan jo også ta med bæresele til treåringen. Da kan han sitte på ryggen når han er sliten. Anonymous poster hash: 31bea...0c5
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #6 Skrevet 9. januar 2016 Jeg bor og i nærheten av byen...har tre barn på 8,12 og 14. Vi har vært på alle fjell her :-). Favoritten er Fløyen. Parker ved skansemyren og gå opp. Løvstakken er bratt men fin, evt gå Løvstien. Ny og flott. Nipedalen er fin og mange løyper å velge. Lyderhorn fra skålevik greier 3 åringen fint - men langt. Kvarven er flott og mye historie med kanonene. Ulriken er fin men drøy, fet samme er stoltzen. Sotra har masse kjekt - fjell festning anbefales det samme med Liatårnet. Askøy har masse fine topper og mine har vært med på alle fra alder med din yngste. Anonymous poster hash: 875f7...84d
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #7 Skrevet 9. januar 2016 Det er et sted i Fana som er veldig fint for barn, med troll o.l. langs stien. Tror det er på Midttun, håper andre vet. Anonymous poster hash: 31bea...0c5 Smøråsfjellet ☺ Anonymous poster hash: f992e...349
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #8 Skrevet 9. januar 2016 Vi bur i Fana, og dersom me vil ha ein kort tur går vi ofte opp på Kokstadrinden. Der er det grusveg heile vegen, tyskerbunkersar på toppen og utsiktsplass med utsikt over flyplassen. Her er og fine klatrefuruer. Om vi skal gå på Fløyen køyrer vi gjerne til Starefossen og går grusvegen bortover til Fløyen. Minste var 3,5 år første gang ho gjekk heile vegen til Ulriken. Då tok vi den lengste vegen som ikkje er så bratt. Har fått ein del turtips frå BTsprek; https://sprekere.no/tur?query=bergen&activityType=walking&sort=0-9&page=3 (synes denne sida var enklare å søke i før) Anonymous poster hash: be63c...8ad
Huset fullt Skrevet 10. januar 2016 #9 Skrevet 10. januar 2016 Meg som svarte først her.Som andre nevnte her, Smæråsfjellet er faktisk supert også. Rolig, ikke bra, heller ikke direkte fjell.Vår treåring er ikke så særlig fjelltrent, men turtrent om jeg kan kalle det det. Fløyen kan man enten gå fra bunnen, ta banen til Skansemyren, eller banen hele veien opp for så å gå videre inn mot Skomakerdiket. Det er flatt, men en fin tur.Andre steder med flat grusvei er Hordnesskogen oppe med Stend (om du er kjent), eller Nipedalen/Kanadaskogen (jeg kaller det begge deler, alt etter hvor du går ifra) som ligger på laksevåg/Loddefjord. Hvor bor du, er du fleksibel på hvor du reiser, og hvilke tider i uken har dere best tid? (ukedag, helg, ettermiddag). Jeg/vi blir gjerne med der det måtta passe:)
Huset fullt Skrevet 10. januar 2016 #10 Skrevet 10. januar 2016 ikke bra = ikke bratt. Litt kjapp i svingene her:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå