Gå til innhold

Valg av bilstol til nyfødt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med første hadde jeg ingen kunnskap om sikkerhet i bil, og brukte biltema sitt sete for nyfødte. Nå har jeg lært litt mer om sikkerhet, og vil ikke bruke dette setet til nestemann!! Men er usikker på hvilket sete jeg skal velge! Jeg vil investere i et sikkert og komfortabelt sete, helst med base og iso-fix. Noen forslag?

Anonymous poster hash: 4d283...a3d

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har falt helt for maxi cosi pebble plus. Den nyeste er den eneste bilstolen med myke puter i hoderegionen. Den har en base med lysindikator som viser når stolen er montert riktig. Var enkel og montere og lett og nett og bære.

Den er også godkjent etter både nytt og gammelt regelverk.

Litt dyr, men kjøper man stol nr to i samme merke, så er den mye billigere enn andre nr to stoler, fordi man fester denne i samme base.

Det finnes også adaptere til de fleste vogner så man kan sette bilstolen på.

Anonymous poster hash: e1e03...86a

Skrevet (endret)

Maxi cosi cabriofix hadde vi til de to første, og jeg har tenkt å kjøpe nytt nå så vi kan bruke den samme basen (selve setet er for gammelt). Vi har vært fornøyd med det, og det var best i test den gangen.

Endret av TPK
Skrevet

Nå har jeg kikket på en del babyseter, og alle jeg har sett på har bare 3-punkts belte. Jeg trodde det var anbefalt å ha 5-punkts???? Eller gjelder det bare eldre barn? Og i så fall hvorfor? Ville trodd det var ekstra viktig med 5-punkts på så små for at de ikke skal skli til siden i setet. :s

Hi

Skrevet

Vi leier seter til tvillingene på if.no.

Skjer det noe med setene tar vi bare kontakt med dem, så får vi et nytt på døra.

Det samme når du trenger ny størrelse, det siste beholder du.

Vldig gode trygge seter. Har du noen forsikringer hos if blir dt billigere.

Anonymous poster hash: a090f...319

Skrevet

Vi leier seter til tvillingene på if.no.

Skjer det noe med setene tar vi bare kontakt med dem, så får vi et nytt på døra.

Det samme når du trenger ny størrelse, det siste beholder du.

Vldig gode trygge seter. Har du noen forsikringer hos if blir dt billigere.

Jeg har sett på den leieavtalen, men siden det er leie vil ikke det si at andre har brukt setene før deg? Det er jo ikke anbefalt å bruke brukte seter, siden man ikke vet hvordan de er blitt håndtert før en.

HI

Annonse

Skrevet

Liker Be Safe sine stoler, de ser veldig komfortable ut, og det er 5-punkts belte. Men det jeg stusser litt på er om isofix-basene er forskjellige til alle stolene? Altså at man må bytte base når man bytter stolen? Stemmer det?

Hi

Skrevet

Elsker vårt Britax Dualfix!

Ulempen med at man ikke kan ta med stolen inn, overveies klart ved at man kan rotere stolen 360 grader rundt slik at å sette babyen i setet er lett. Det er fryktelig enkelt å håndtere/justere, mansse kvikke løsninger og varer fra 0-18 kg. Kan brukes begge veier (trenger ikke ta løs stolen, bare vri den 180 grader) om man ønsker det etterhvert.

Isofix

Skrevet

Elsker vårt Britax Dualfix!

Ulempen med at man ikke kan ta med stolen inn, overveies klart ved at man kan rotere stolen 360 grader rundt slik at å sette babyen i setet er lett. Det er fryktelig enkelt å håndtere/justere, mansse kvikke løsninger og varer fra 0-18 kg. Kan brukes begge veier (trenger ikke ta løs stolen, bare vri den 180 grader) om man ønsker det etterhvert.

Isofix

Spennende! :) Skal se nærmere på den!

Hi

Skrevet

Er det forresten noen som vet om basen til BeSafe iZi Go passer til en eller annen bilstol nr 2?

Hi

Skrevet

Er det forresten noen som vet om basen til BeSafe iZi Go passer til en eller annen bilstol nr 2?

Hi

Besafe sine stoler ut over gruppe 1, har ikke base. Der er isofixfestene "fast" i setet. 

Anonymous poster hash: bafab...6bd

Annonse

Skrevet

Hi

Besafe sine stoler ut over gruppe 1, har ikke base. Der er isofixfestene "fast" i setet. 

Anonymous poster hash: bafab...6bd

Okei, takk :)

Hvordan er BeSafe iZi Plus til nyfødte? Ser det står at den kan brukes fra 0-25kg

Hi

Skrevet

Kan nok ikke brukes fra nyfødt, blir for bratt. Men det avhenger også av hellingene i setet. Kan også bruke en wedgekloss fra besafe slik at setet blir mer tilbakelent. Vi brukte det fra 4 mnder.

Vi venter nr 4 nå, og skal kjøpe concord reverso. Vi har dette til nr 3 også. Med dette setet følger det med en nyfødtinnsats. Ulempen er at det står fast i bilen hele tiden, men det er isize sete, testvinner, isofix og dt varer til 23kg/105cm.

Skrevet

Vi leier seter til tvillingene på if.no.Skjer det noe med setene tar vi bare kontakt med dem, så får vi et nytt på døra.Det samme når du trenger ny størrelse, det siste beholder du.Vldig gode trygge seter. Har du noen forsikringer hos if blir dt billigere.Anonymous poster hash: a090f...319

Jeg har sett på den leieavtalen, men siden det er leie vil ikke det si at andre har brukt setene før deg? Det er jo ikke anbefalt å bruke brukte seter, siden man ikke vet hvordan de er blitt håndtert før en.HI Anonymous poster hash: 4d283...a3d

Vi har bare fått helt nye seter, kommer du i kollisjon får du nytt sete. Flere jeg kjenner leier også, alle har bare fått nye seter.

Skrevet

Besafe har noe nytt nå, tror det er nytt. Izi modular, da mener jeg du har en base, så bytter du stolen etterhvert som barnet vokser. I size er visst det nye nå.

Vi har maxi cosi cabrio fix nå, veldig fornøyd med det. Kikket på besafe som første sete, men jeg syns det var blytungt i forhold til maxi cosi sine.

Men nå når vi skal bytte til sete nr. 2 så kommer vi til å kjøpe besafe i size.

Anonymous poster hash: a45d4...da5

Skrevet

Besafe har noe nytt nå, tror det er nytt. Izi modular, da mener jeg du har en base, så bytter du stolen etterhvert som barnet vokser. I size er visst det nye nå.

Vi har maxi cosi cabrio fix nå, veldig fornøyd med det. Kikket på besafe som første sete, men jeg syns det var blytungt i forhold til maxi cosi sine.

Vi har kjøpt BeSafe Izi Go med den nye Modularbasen nå og er kjempefornøyd! Mye penere design enn på MaxiCosi sine stoler, og best i test i flere tester. Og har 5-punktseler. Den nye Modular-basen brukes også til stol nr to. Er fra 3. stolen IsoFix er integrert i selve stolen.

Anonymous poster hash: a5453...2b7

Skrevet

Vi leier seter til tvillingene på if.no.Skjer det noe med setene tar vi bare kontakt med dem, så får vi et nytt på døra.Det samme når du trenger ny størrelse, det siste beholder du.Vldig gode trygge seter. Har du noen forsikringer hos if blir dt billigere.Anonymous poster hash: a090f...319

Jeg har sett på den leieavtalen, men siden det er leie vil ikke det si at andre har brukt setene før deg? Det er jo ikke anbefalt å bruke brukte seter, siden man ikke vet hvordan de er blitt håndtert før en.HI Anonymous poster hash: 4d283...a3d

Vi har bare fått helt nye seter, kommer du i kollisjon får du nytt sete. Flere jeg kjenner leier også, alle har bare fått nye seter.

Da skjønner jeg ikke hvorfor setene må leveres tilbake, om alle får helt nye seter.... Kastes de da eller? Kjenner jeg vil kikke litt nærmere på denne leieavtalen. :)

Hi

Skrevet

Vi har kjøpt BeSafe Izi Go med den nye Modularbasen nå og er kjempefornøyd! Mye penere design enn på MaxiCosi sine stoler, og best i test i flere tester. Og har 5-punktseler. Den nye Modular-basen brukes også til stol nr to. Er fra 3. stolen IsoFix er integrert i selve stolen.

Hvilken stol nr 2 fra BeSafe passer i den basen?

Hi

Skrevet

Hi

Den heter modular

Skrevet

Hi

Den heter modular

Hehe :P Takk!

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...