Gå til innhold

Kloramfenikol åpnet🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk kloramfenikol øyedråper til lillesøster for 8 uker siden, nå har storebror fått øyebetennelse og jeg lurte på om det er greit å bruke den på han også?står at den burde brukes iløpet av fire uker, men er det farlig om jeg prøver på han?han er rød under øyet og litt hoven,ikke no slimgreier...

Anonymous poster hash: 8df5f...d64

Skrevet

Hvis du ikke er sikker på at det er bakterieinfeksjon bille jeg uansett ikke brukt.

Han kan bare hha en irritasjon på øyet

Anonymous poster hash: 620e5...0f2

Skrevet

Følg bruksanvisningen. Det er mitt råd.

Anonymous poster hash: ef2df...ed4

Skrevet

De på apoteket gav meg saltvannsdråper som råd.men de får vell ikke gå i bhg om de har noe øyeinfeksjon?

Skrevet

Jeg spurte min farmasøytveninne om det samme før jul og hun sa at jeg ikke måtte finne på å bruke den etter 4 uker, grunnen er bakterieoppblomstring på innsiden av flasken.

Skrevet

Å?men hvor kommer bakteriene fra?

Skrevet

Det er høyst usannsynlig at det er bakterier uansett, så du kommer like langt med saltvann. (Og når det står 4 uker på øyedråper følger man det, dessuten oppbevares kloramfenikol i kjøleskap på apotek, fordi holdbarheten er begrenset til 4 uker hos forbruker kan den oppbevares i romtemperatur, så evt virkestoff som ikke allerede er borte er i det i det minste forringet)

Anonymous poster hash: f7de7...c75

Skrevet

Okei👍Den har stått i kjøkeskapet hele tida.....

Skrevet

Okei👍Den har stått i kjøkeskapet hele tida.....

Da er nok kvaliteten på virkestoffet intakt, men tullete å dryppe antibiotika på virusinfeksjon, når det allerede er så stor resistensproblematikk.

Anonymous poster hash: f7de7...c75

Skrevet

Vi tester med saltvann først da👍😷

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...