Gå til innhold

UL 5+3 ser man noe i det hele tatt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var på ultralyd når jeg var 5+1 og da så vi en svart runding, er vel fosterblæren det heter? Ihvertfall så ser du at det er et svangerskap i livmoren❤️ Var på ultralyd igjen i dag, og da var den svarte rundingen blitt mye større, og inni lå det en liten hvit reke med et hjerte som slo😍😍 Fikk også høre hjertet, heilt fantastisk😍❤️😍

Anonymous poster hash: a26f6...801

Både og vil jeg tro. Når man tar ultralyd i uke 5-6 så er alt veldig lite fortsatt. Og det er vanskelig å se fosteret/fosterene. Så de fleste er nok litt lengre på vei, når de ser at det er 2 der inne.

Anonymous poster hash: a26f6...801

Fastlegen min insisterte på å ta en ultralyd da jeg var omkring 5 uker-og det eneste vi så var en tom fostersekk. For min del resulterte det bare i en hel del bekymring, med masse tanker om hva hvis og hvorfor - selv om jeg på forhånd var klar over at sjansen til å se noe så tidlig var minimal. Jeg er nå 18 uker og alt er finfint, så all bekymring var unødvendig. Så om jeg var deg ville jeg nok ventet i 2-3 uker :-)

Lykke til!

Annonse

Annonse

Så godt å høre. Jeg har jo fin stigning I hcg. Nei jeg tar det for å berolige hjerte mitt. Så liksom så tidlig med nr 2. Men føler ikke at noe er feil, men bare merkelig at jeg ikke så nå. Var jo en liten klump inni der så var ikke helt tom. Hm lurer på hva som er vanlig hcg I uke 5.

Skjønner godt at du vil følge med - men som nevnt det er mer vanlig og ikke se noe i uke 5-6 enn å faktisk se et lite hjerte💕- vi får bare glede oss til ukene som kommer! Det fins tabell med HCG nivåer på countdownpregnancy.com! Da kan du se nøyaktig hva som er ref området!

hCG NIVÅ VED GRAVIDITET:

Uke 3 = hCG på 3 - 40

Uke 4-5 = hCG på 40 - 300

Uke 5-6 = hCG på 80 - 3000

Uke 6-7 = hCG på 2600 - 15000

Uke 7-14 = hCG på 12000 - 290000

Uke 15-18 = hCG på 10000 - 160000

Uke 19-40 = hCG på 5800 - 52000

Da har jo du veldig høye nivåer om du er i uke 6! Kanskje tvillinger- eller så du/legen kun 1?

De nivåene ble tatt for en uke siden. Legger merke til at dette er veldig høyt. De er sikkert enda høyere nå. Problemet var at vi så ikke så mye. Hm er tvilling selv, masse tvillinger I familien, fetter har, bror har, bestefar var, oldemor osv. Men vet ikke jeg. Hmm. Så jo ingen foster med bankende hjerte nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...