Gå til innhold

Hvr mye kcal er det i....kaffe og baylies, cider, fiskepinner...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ned 15 kg. Ilø 2016 er plana.

Trening er viktig, jeg vet.

Men jeg er for glad i gode ting. Kaffe og baylies.

Hvitvin, ja det hår no en kartong til meg alene hver helg.

Elsker nescafe sin sånn pose med pulver med cafemocka osv.

Blir no sikkert 2-4 sånne poser hver dag. Tror det er rundt 75 kcal pr pose....

....????

Gjør en del riktig sånn ellers, kylling kjøttdeig og karbonadedeig i steden for vanlig kjøttdeig. Fullkornspasta, lite ris og potet.

God og mager leverpostei. Lett ost, kokt skinke, mye grønnsaker, salat.

Det hjelper ikke medvsunn ,iddsg dersom det er ye anna junk.....

Men jeg spiser jo alt for mye sjokolade, og hveteboller.

Trenger ikke være rakettforsker for å vite hvorfor vekta mi øker....

Men som i kveld, en diger kopp, med en pose nescafe mocca kaffe, med baylies, ja sikkert borti 2 dl baylies iallefall.....

Det er så lett å la seg friste når jeg ikke vet HVOR masse kcal det er.....

Noen som kan tipse om kcalorikalkulator eller noe??

Jeg trår feil HELE tiden, og jeg vet det.....men fra å vite det, til å gjøre noe med det.....

Jeg tror jeg har en form for spiseforstyrrelse, for jeg stapper i meg heilt bisarre mengder... andre spiser litt, mens jeg smugspiser ungenes kakemenn utover kveldene og natta.

Vi bor på ett sted som ikke har fancy klinikker, eller tilbud. Det er evt privat psykolog da...men må bruker jeg 2000 kr mnd på pt.....for å få koll på treningen, så en psykolog har jeg ikke råd til.

Er jeg født uten viljestyrke?

Ser på caroline berg eriksen sin blogg"hei mandag, deilig nytrent og nydusjet og kl er ike 07 enda"...........

Nei da, hun har ikke skrevet det altså, men jeg opplever det slik, når jeg ligger stinn og pløsete på sofaen kl 12 på dagen uten ork og energi ( arbeidsavklaring pga fibro).

Du vil ikke nok....... det har jeg hørt og lest mye.

Men....jeg vil jo, jeg vil jo så inderlig.

Hva slags dårlig menneske er vel jeg, som ikke bare kan la være å spise opp ungenes lørdagssnop??

Og hvor mye kcalorier er det i fiskepinnene til first price?

Og i italiensk kryterett fra toro, dersom det er kylling kjøttdeig?

Hjertesukk.....

Anonymous poster hash: 028c7...4d7

Skrevet

Grete Roede vektklubben, der kan du registrere måltidene (og drikke) dine og få vite antall kalorier. Gratis er det også.

Anonymous poster hash: dd9bb...978

Skrevet

Eller appen Lifesum. Funker veldig bra. Men hallo, en kartong hvitvin hver helg?!!! Pluss alt det andre usunne du stapper i deg... Er det mulig? Ikke rart du har "fibro" med det kostholdet der!!

Anonymous poster hash: 23e1a...101

Skrevet

For det første så er ikke din verdi knyttet til hvor mye eller hva du spiser. Elsk deg selv!

I 2 dl baylies er det 654 kalorier. Like mye som en stor middag. 😊

Anonymous poster hash: 9dd61...fd2

Skrevet

2dl Baileys er 700 kcal

En kartong hvitvin er over 2000 kcal

1fiskepinne er 50 kcal, i tillegg kommer stekefett.

Anonymous poster hash: dd9bb...978

Skrevet

Om kaffe med 2 dl likør i er vanlig kveldskos for deg og du drikker 3 liter vin hver helg...har du et alkoholproblem? Hvis ikke, så er uansett alkoholen med på gi deg et vektproblem. 2000 ekstra kalorier hver helg i form av hvitvin blir potensielt til 10 kg i løpet av et år. Om du drikker 2 dl baileys 5 kvelder i uka, så kan det gi deg 18 kilo til. Da monner det lite at du spiser kyllingkjøttdeig.

4 kaffeposer om dagen tilsvarer nesten det du skal ha i kalorier i en middag - uten likør oppi! Du drikker masse kalorier hver dag, og det finnes ting å drikke som er mye bedre for deg på alle vis: te, vann med sitron eller bringebær oppi, lettbrus (selv om moen mener mye rart om det, så er det ihvertfall ikke kalorier i den), så kan du spare kaffeposene dine til å ta én til lørdagskos.

Snakk med legen din, få hjelp. Det du mangler er en plan. Så kan du bruke energi på å følge den, og ikke på å tenke så mye på hva du skal og ikke skal spise og drikke.

Anonymous poster hash: f55bb...721
Skrevet

Last ned en kalori-app! Spedielt Baileys er det mye kalorier i. En kartong (!) hvitvin pr helg er ikke forenelig med et sunt liv og vektnedgang.

Skrevet

2000 kcal i en kartong hvitvin??

Oh my.....

Peier lissom kjøpe en kartong på fredager, og så koser jeg meg på fredag og lørdag...... men 2000 kcal. Det må nok en redukjon til ja....

Nei, har ikke alkoholproblem. Drikker ikke baylies hver kveld. Skelden vi kjøper det. Men fikk ei litersflaske til jul.....og da ar det blitt litt.

Må nok å oversikt over hvor mye det er div....

Må nok øke trim innsatsen derom det skal bli vinkos......

Viljestyrke....kom kom.....

Skrevet

2000 kcal i en kartong hvitvin??

Oh my.....

Peier lissom kjøpe en kartong på fredager, og så koser jeg meg på fredag og lørdag...... men 2000 kcal. Det må nok en redukjon til ja....

Nei, har ikke alkoholproblem. Drikker ikke baylies hver kveld. Skelden vi kjøper det. Men fikk ei litersflaske til jul.....og da ar det blitt litt.

Må nok å oversikt over hvor mye det er div....

Må nok øke trim innsatsen derom det skal bli vinkos......

Viljestyrke....kom kom.....

Angående hvitvinen, er jo TRE liter i en kartong, blir du virkelig ikke full? Selv om du deler den opp på to dager? Jeg blir jo ganske mye brisen bare av 1-2 glass liksom. Hvordan klarer du ungene dagen etter?

Anonymous poster hash: 4af08...149

Skrevet

Du skriver at du bruker 2000 kroner i måneden på en personlig trener. Med det kostholdet ditt så er det faktisk ikke verdt å bruke 2000 kroner måneden nå på personlig trener! For det er kostholdet ditt som lager trøbbel for deg, ikke manglende aktivitet/trening.

Jeg anbefaler at du dropper den personlige treneren de neste måneden og i stedenfor bruker pengene på å reise til f.eks. Hexebergklinikken eller Lindbergklinikken (begge i Oslo-området) og får gått gjennom kostholdet ditt.

Jeg kan nesten garantere at om du får hjelp av disse til kostholdet ditt så vil du også merke at "fibro'en" din trolig vil forsvinne!

Anbefaler deg også å lese "Frisk på lavkarbo" av dr. Hexeberg.

Det kostholdet du har - og det alkoholinntaket ditt på toppen - trigger betennelser i kroppen din. Det er ikke snakk om at det kan gi deg betennelser - det GIR deg betennelser!!! Og hva er fibromyalgi? Jo, en betennelsessykdom....

Når du spiser som du gjør så går du også med et konstant ustabilt blodsukker (som trigger betennelser), det gir deg også denne konstante lysten og "behovet" for å overspise mat som ikke er bra for deg. Om du får hjelp til å legge om kostholdet ditt slik at du holder blodsukkeret ditt stabilt så vil du ikke lenger ha like stort "behov" for å overspise!

Vin inneholder mye sukker, det er "farligere" for deg enn bare kaloriene, for alt dette sukkeret gir deg betennelser i kroppen din!

Du benekter at du har et alkoholproblem. Men den mengden alkohol du inntar pr. uke ER et problem. Verdens helseorganisasjon har definert storforbruk av alkohol for kvinner til 14 enheter alkohol pr. uke. 14 enheter tilsvarer en 2-liter kartong med vin....

Det er ikke snakk om at alkoholinntaket ditt kan gi deg helseproblemer, det GIR deg helseproblemer så lenge du er under utredning for fibromyalgi.

Om du ikke har et alkoholproblem så er det vel heller ikke noe problem å slutte å drikke alkohol, er det?

Du bruker 2000 kroner på personlig trener pr. måned, du bruker 3-400 kroner uken på vin, dvs. 1200-1600 kroner måneden på vin. Dvs. om du kutter personlig trener og alkohol, så har du 3200-3600 kroner i måneden fremover til å oppsøke de som kan hjelpe deg. Da HAR du råd til å reise til Oslo en gang iblant til en av klinikkene jeg nevnte!

Når du har fått lagt om kosten din og fått kontroll på blodsukker og betennelser, da kan du ta opp igjen timer hos personlig trener og ha langt større utbytte av treningen enn det du har nå!

Du har tydeligvis råd til å skaffe deg riktig hjelp til kostholdet ditt - og dermed også ditt forhold til mat. Spørsmålet er om du vil?

Anonymous poster hash: 3ffac...4d4
Skrevet

En lurer jo neste på om det er et tulleinnlegg.

Jeezzes....😰

Anonymous poster hash: 75e45...6d9

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg er mer bekymret for alkoholinntaket ditt enn kalorinivået altså...

Skrevet

Hei du, når jeg ser spm dine på hva du spiser så tenker jeg at du må kutte alt!!

1. Dropp nescafe og drikk svart kaffe (0 kalorier) du kan igrunn drikke så mange kaffekopper du vil så lenge den er svart og uten sukker. -ville droppet baileysen også

2. Pålegg så er kokt skinke 4% mye bedre enn salami/familieskinle og servelat. Ost er en versting, istedenfor å ta 3-4 skiver på brødskiva ville jeg brukt 1-2. Go mager leverpostei er bra :). Dropp også smør, hvis du ikke klarer deg uten reduser mengden 50% og bytt ut til vita hjertego ekstra lett. Jeg bruker ofte avokado eller mager cottage cheese som "smør"

3. Meieriprodukter er også en versting, velg mager kesam istedenfor rømme, creme fraiche, ypughurt. Kjøp den ekstra lette melken. Fløte ville jeg også redusert mengden på og heller puttet oppi litt mer vann Evt bare brukt melk.

4 fiskepinner fra firsprice - ikke kjøp det! Kjøp fiskefileet, skjør de i strimler, dypp de i egg og rull de i smuler fra F.eks karving, girlmel, smuler av knekkebrød osv. Spis fiskepinnene med så mye løk, gulerot, kålrot, erter du vil, ts kun en potet ikke 4. Begrens også snømengder når du steker, 1ss olje er nesten 100 kcal. Bruk vita hjertego oljen til steking og spe den ene ss ut med vann.

5. Dropp toro! Og spesielt toro grytene med melk. Bruk i tilfelle vann isteden.. Stek kyllingkjøttdeigen med løk, mais, paprika og det du vil og bruk heller en krydderblanding. Som tilbehør bruk ris, men maks 1 dl ferdigkokt. Og halve fatet er salat i tillegg med kesam som dressing

Kjøp med fordel karbonadedeig og rent kjøtt som filet. Dropp brus eller invester i en sodastream ev farris med funsaft

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...