Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #1 Skrevet 5. januar 2016 Hva gjør en ortoptist som en øyelege ikke gjør? Bør datteren min på 4 år som skjeler gå til en ortoptist? Anonymous poster hash: ba4ec...a96
Løvetanner Skrevet 5. januar 2016 #2 Skrevet 5. januar 2016 En ortoptist er en øyelege som er spesialist på samsyn, så din datter bør gå til en. Jeg tror ikke du bare kan ringe og bestille time, du må nok ha henvisning fra øyelege/lege.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #3 Skrevet 5. januar 2016 En ortoptist er en øyelege som er spesialist på samsyn, så din datter bør gå til en. Jeg tror ikke du bare kan ringe og bestille time, du må nok ha henvisning fra øyelege/lege. Takk for svar. hi Anonymous poster hash: ba4ec...a96
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #4 Skrevet 5. januar 2016 Det er feil at en ortoptist er lege!!! Det er en egen utdanning. Her går de med mest komplisert samsynproblematikk til ortoptist, 5 timers kjøring til nærmeste. Anonymous poster hash: 20bcc...f82
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #5 Skrevet 6. januar 2016 En ortoptist er en øyelege som er spesialist på samsyn, så din datter bør gå til en. Jeg tror ikke du bare kan ringe og bestille time, du må nok ha henvisning fra øyelege/lege. Det er jo helt feil! Ortoptist er en egen utdanning. De er ikke leger. De er spesialister på samsynsynsproblemer og skjeling. Til h.i : dere kan få henvisning til enten øyelege eller ortoptist hos fastlegen. De fleste barna som kommer til oss går både til kontroll hos øyelege og ortoptist i begynnelsen. Senere holder det med kontroller hos ortoptisten(jobber selv ved en øyeavdeling på sykehus). Anonymous poster hash: a4cf1...cb7
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #6 Skrevet 6. januar 2016 Takk for svar. Øyelegen sendte henvisning i dag til ortoptist. Anonymous poster hash: ba4ec...a96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå