Gå til innhold

Jo det er en menneskerett å få barn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye som ikke er en menneskerett. Betyr ikke at det ikke er blodig urettferdig likevel... Dessuten er det stor verdiskapning til samfunnet og føde barn, så det skulle bare mangle at man skal få dekket utredning og behandling...

Anonymous poster hash: 90c69...0e3

Nå er jorden overbefolket så det er ikke verdiskapning til samfunnet at alle får barn, snarere tvert om. Ergo bør virkelig ikke staten dekke noe i forbindelse med barnløshet, vi bør være glad for den befolkningsstagneringen vi kan få.

Anonymous poster hash: 5f24b...7f4

Norge er ikke overbefolket. Hvis vi ikke opprettholder en viss befolkning vil ikke samfunnet gå videre. Vi trenger ikke nødvendigvis vekst, men for å holde dagens nivå bør man jo i snitt få et barn per person.

Nei, men da kan man først adoptere de barna som er i beredskapshjem og fosterhjem, kanskje adoptere fra utlandet, før man begynner å produsere egne barn? Selvfølgelig unner jeg barnløse å få barn, men hvis det ikke går så må det være et tak på hvor mye staten betaler og bruker av ressurser før adopsjon bør vurderes.

Skrevet

Jeg ser på meg selv som troende, men er ikke helt enig med deg her HI. Jeg tror på Gud, jeg tror på Jesus, jeg tror på retten til liv og jeg tror på  menneskenes frie vilje. Men jeg mener at ikke alle mennesker har rett til barn, heller at alle barn har rett til foreldre. Og derfor skal hjemløse barn adopteres til dem som egner seg som foreldre og kan gi barnet all kjærlighet den fortjener. 

Jeg tror ikke at det å ikke kunne få barn er en "straff" fra Gud, men at man er uheldig og ble en av dem som ikke kan få barn. Hvorfor? Det vet jeg ikke. Kanskje for at de hjemløse barna i verden skal få nye foreldre gjennom adopsjon. Ikke vet jeg, det er mye man ikke forstår.

Men jeg føler veldig med dem som er ufrivillig barnløse, og det er rett og slett frekt å slenge kommentaren om at det ikke er en menneske rett og få barn. Nei, det er kanskje ikke en menneskerett, men det er like sårt for dem likevel, og det kunne like godt vært deg. 

Anonymous poster hash: 7913a...2f1
Skrevet

Mye som ikke er en menneskerett. Betyr ikke at det ikke er blodig urettferdig likevel... Dessuten er det stor verdiskapning til samfunnet og føde barn, så det skulle bare mangle at man skal få dekket utredning og behandling...

Nå er jorden overbefolket så det er ikke verdiskapning til samfunnet at alle får barn, snarere tvert om. Ergo bør virkelig ikke staten dekke noe i forbindelse med barnløshet, vi bør være glad for den befolkningsstagneringen vi kan få.

Anonymous poster hash: 5f24b...7f4

Norge er ikke overbefolket. Hvis vi ikke opprettholder en viss befolkning vil ikke samfunnet gå videre. Vi trenger ikke nødvendigvis vekst, men for å holde dagens nivå bør man jo i snitt få et barn per person.

Nei, men da kan man først adoptere de barna som er i beredskapshjem og fosterhjem, kanskje adoptere fra utlandet, før man begynner å produsere egne barn? Selvfølgelig unner jeg barnløse å få barn, men hvis det ikke går så må det være et tak på hvor mye staten betaler og bruker av ressurser før adopsjon bør vurderes.

Da burde i så fall vi alle gjøre det fremfor å føde egne barn... Hvorfor skal vi kreve at bare de ufrivillig barnløse skal gjøre dette? Det er jo urettferdig for dem at ikke de kan få egne barn selv. Ikke noe de kan noe for...

Det er et tak på hvor mye staten betaler. Jeg er også enig i at det ikke bør være ubegrenset med forsøk og hjelp. Men jeg har ikke noen sterk formening om hvor mye hjelp som er nok.

Adopsjon er ikke noen enkel prosess. Barn i beredskapshjem og fosterhjem blir sjeldent adeoptert bort pga det er mulig de skal tilbakeføres til foreldrene. Jeg hadde syntes det var vondt om jeg fikk en liten baby, men aldri visst hvor lenge jeg skulle få ha den... Kanskje ble det fratatt meg igjen etter 4 år fordi mor har blitt skikket...

Adopsjon fra utlandet er heller ingen enkel prosess. Mange som trenger et hjem, men reglene og byråkratiet kan gjøre det vanskelig å få til. Det er for mange en lang prosess som kan være emosjonelt vanskelig på mange måter.

Det å få barn i norge er en verdiskapning for det norske samfunnet. Det bidrar til økt produksjon og økonomisk vekst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...