Gå til innhold

Oppsigelse, nav og egen bedrift - noen med ordentlig kunnskap?

Anbefalte innlegg

Jeg har en stilling jeg sannsynligvis kommer til å miste pga nedbemanning.

- vil jeg da få dagpenger med en gang?

Jeg driver et eget AS på si, ganske nyoppstartet og foreløpig på nett. Nå har jeg funnet et lokale som passer så utrolig godt til min bedrift, og det er billig!

- er det mulig å satse på egen bedrift og beholde dagpenger for en periode i en oppstartsfase selv om jeg allerede har startet bedriften før jeg får dagpenger?

Anonymous poster hash: f50cc...622

Fortsetter under...

En søker om dagpenger ca en uke før man blir arbeidsledig. Er det er det ca 20 dagers behandlingstid.

En kan søke om å beholde dagpenger under etablering, tror det er 6 måneder du får det.

Logg deg inn på nav.no, der har du en meldingsfungsjon. Da kan du sende melding til nav og få skriftlig svar. De svarer veldig raskt.

En søker om dagpenger ca en uke før man blir arbeidsledig. Er det er det ca 20 dagers behandlingstid.

En kan søke om å beholde dagpenger under etablering, tror det er 6 måneder du får det.

Logg deg inn på nav.no, der har du en meldingsfungsjon. Da kan du sende melding til nav og få skriftlig svar. De svarer veldig raskt.

Takk for svar. Jeg har lest litt om etablering men forstod det sånn at det kun gjaldt det å få beholde dagpenger om man velger å starte noe, men jeg har allerede startet, så er redd jeg faller utenfor. Har ikke sjans til å ta ut lønn de første månedene.

hi

Takk for svar. Jeg har lest litt om etablering men forstod det sånn at det kun gjaldt det å få beholde dagpenger om man velger å starte noe, men jeg har allerede startet, så er redd jeg faller utenfor. Har ikke sjans til å ta ut lønn de første månedene.

hi

Send dem en meldig å spør. Si at du er i en etableringsfase og ikke kan ta ut lønn. Hvordan det stiller seg da. Vet om to som startet opp en bedrift lke før de ble arbeidsledige og de fikk.

hi

Send dem en meldig å spør. Si at du er i en etableringsfase og ikke kan ta ut lønn. Hvordan det stiller seg da. Vet om to som startet opp en bedrift lke før de ble arbeidsledige og de fikk.

Tusen takk for svar. Jeg ringer dem i morgen.

hi

Nei det kan du ikke. Vært i samme situasjon selv. Du kan få dagpenger i en 6 mnd periode hvis å starte eget selskap kan gi deg lønn på sikt. Det er veldig omfattende og du må sende søknad med budsjetter, forretningsplaner, forventet inntekt etc etc. Og selskapet kan ikke være registrert før du ble arbeidsledig.

Anonymous poster hash: dfc51...813

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...