Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen forklare meg hvorfor de bruker au-pair? Koster jo masse??? Mye styr. Hvorfor ikke få en jente fra nabolaget til å passe?

Anonymous poster hash: 50956...162

Skrevet

Det er jo ganske dyrt å ha au-pair da. Så det er ikke for alle. Men hvis man har god råd og nok plass i huset, så er det jo greit.<br /><br />Det er for øvrig også blitt ganske strengt ang gjøremålene. En au-pair skal kun passe barn, ikke gjøre husarbeid, og det er også et maks antall timer h*n skal passe ungene. En venninne av meg har hatt au-pair. Og det forholdet ble avsluttet. Nå var hun uheldig med sin da. Hun lå for det meste på rommet sitt og sov (!). Men hun betalte mye for at hun i utgangspunktet skulle gjøre lite. I tillegg til lønna, er det dere som skal holde au-pairen med mat.

Anonymous poster hash: c5415...61d

Tull, en Aupair kan gjøre lettere husarbeid, som å vaske hus og klær. Det de ikke kan settes til er tyngre husarbeid, type oppussingsprosjekter. Her vi bor har mange aupair, først og fremst fra Asia. De er flinke og dyktige. Hadde vi hatt plass hadde jeg også hatt aupair. Dersom jeg går ned til 80% stilling taper jeg like mye i lønn i mnd som det koster å ha aupair. Jeg får da 7,5 timer ekstra hjemme, en aupair skal være tilgjengelig opp til 30 timer/uke. Det lønner seg mao for oss å ha Aupair i forhold til om jeg går ned i stilling.

Anonymous poster hash: 246bb...9e2

Skrevet

Det er jo ganske dyrt å ha au-pair da. Så det er ikke for alle. Men hvis man har god råd og nok plass i huset, så er det jo greit.<br /><br />Det er for øvrig også blitt ganske strengt ang gjøremålene. En au-pair skal kun passe barn, ikke gjøre husarbeid, og det er også et maks antall timer h*n skal passe ungene. En venninne av meg har hatt au-pair. Og det forholdet ble avsluttet. Nå var hun uheldig med sin da. Hun lå for det meste på rommet sitt og sov (!). Men hun betalte mye for at hun i utgangspunktet skulle gjøre lite. I tillegg til lønna, er det dere som skal holde au-pairen med mat.

Tull, en Aupair kan gjøre lettere husarbeid, som å vaske hus og klær. Det de ikke kan settes til er tyngre husarbeid, type oppussingsprosjekter. Her vi bor har mange aupair, først og fremst fra Asia. De er flinke og dyktige. Hadde vi hatt plass hadde jeg også hatt aupair. Dersom jeg går ned til 80% stilling taper jeg like mye i lønn i mnd som det koster å ha aupair. Jeg får da 7,5 timer ekstra hjemme, en aupair skal være tilgjengelig opp til 30 timer/uke. Det lønner seg mao for oss å ha Aupair i forhold til om jeg går ned i stilling.

En aupair er ingen hushjelp, og skal heller ikke vaske hus og klær

Anonymous poster hash: 9b6c1...7ab

Skrevet

Poenget med en Au pair er ikke at de skal være flinke, men at de skal lære om norsk kultur og at dere skal lære om en annen kultur. Det er ikke mye arbeid de skal gjøre. Det høres ut som om du er på jakt etter en billig hushjelp. Det får du ikke på noen lovlig måte fra Filipinene med du kan ansette stort sett hvem du vil fra EU til den lønnen dere blir enige om. Så vidt jeg vet er det ikke allmenngjort tariffavtaler for hushjelper slik det er i en del andre bransjer.

Anonymous poster hash: 334b6...1db

Du vil ikke ha en au pair som er flink med barna dine? Viktigste for deg er å lære språk?

Ok

Anonymous poster hash: 7655b...855

Skrevet

En au pair skal behandles som familie, dvs delta i husarbeid på lik linje som resten. Min venninne har vært au pair i USA og hun passet barna og gjorde lett husarbeid.

Anonymous poster hash: d7d2d...fdb

Skrevet

En aupair er ingen hushjelp, og skal heller ikke vaske hus og klær

Anonymous poster hash: 9b6c1...7ab

Ehm... når du bor i et hus så skal du bidra med å rydde og vaske, det er da vel ikke et hotell heller. Eller mener du at familien skal vaske og rydde etter au pairen? Eller at hun skal drite i å tørke søl hvis barnet søler og vente til mor og far kommer hjem og det størkner/blir spredt ut i huset? Hvis man skal behandle noen som familie så skal man også kreve deling av husarbeid.

Anonymous poster hash: ea9a2...1dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...