Gå til innhold

Golden retriever

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe Golden retriever som førstegangshund. Noen her med erfaringer med rasen som kan fortelle noe om hvordan hunden er rundt små barn, hvor mye trening de trenger og hvor mye de krever? :-) Takk

Anonymous poster hash: 099ea...f7a

Skrevet

Dytt

Skrevet

Golden Retriver er en aktiv hund som trenger masse både trim og oppmerksomhet og mentalt stimuli. Den blir stor og trenger mer tur enn 5 min rundt på feltet. Den passer som familiehund, men trenger også å få bruke kroppen og bli sliten innimellom. Den er kjærlig og glad i både barn og voksne og kan lett tilpasses andre dyr.

Den er lettlært og flink og rolig.

Du trenger egentlig ingen kompetanse innen noen spesielle felt for å gi den mosjon og stimuli, bare turer ute og leking.

Det er min erfaring, har vært borti flere Golden Retrivere. Både hatt selv og via andre.

Skrevet

En i familien har. Kjempesnill hund, men de MÅ brukes mye. De må stimuleres ellers kan de som alle andre hunder bli aggressive. En annen ting er at alt inventar blir dekt av hår. De hårene går ikke lett vekk

Anonymous poster hash: 3fc64...1fb

Skrevet

Stor hund så trenger aktivisering og mosjon.

Hvis du er sikker på at dere har kapasitet til å følge den opp på det så kjøp en golden.

Aldri hatt en selv da jeg liker raser som er enda mer aktiv MEN jeg synes de er flotte.

Anonymous poster hash: 21c62...865

Skrevet

Hvis du er sikker på at dere har kapasitet til å følge den opp på det så kjøp en golden.

Aldri hatt en selv da jeg liker raser som er enda mer aktiv MEN jeg synes de er flotte.

Valget står mellom en golden og en flat. Men har lest at flaten er 10 ganger mer aktiv enn golden...

Skrevet

Valget står mellom en golden og en flat. Men har lest at flaten er 10 ganger mer aktiv enn golden...

Ja minst :P:D

Skrevet

Ja minst :P:D

Uff! Likevel så er den rasen som tiltaler oss mest!!😕

Skrevet

Hvis dere har motivasjon og allerede er en aktiv familie som er mye ute på tur så er golden et flott valg :) Har noen i slekta som har golden og de bruker den aktivt til jakthund :)

Uansett størrelse, gemytt og bruksområde trenger alle hunder å bli brukt. Selv en bitteliten "veskehund" trenger en jobb for å være lykkelig :) 

Anonymous poster hash: 8eb7c...47c
Skrevet

Ligger relativt høyt på bittstatistikken. Jeg synes det vitner om en feiloppfatning av at dette er en utmerket førstegangs familiehund! Finn noe annet

Anonymous poster hash: ecbc5...a3e

Skrevet

Ligger relativt høyt på bittstatistikken. Jeg synes det vitner om en feiloppfatning av at dette er en utmerket førstegangs familiehund! Finn noe annet

Det er jo fordi det er den vanligste familiehunden. De hundene det er definitivt flest av vil jo dominere statistikken.

Men selvfølgelig kommer også disse med forskjellig personlighet og alle hunder kan ødelegges med dårlig oppdragelse.

Anonymous poster hash: bf8fc...801

Skrevet

Du har jo missforstått fullstendig. Grunnen til at den er på bitetoppen, er fordi det er så sinnsykt mange på verdensbasis som har den, og siden de er så utrolig tålmodige- så tenker de fleste at barna bare får herje ivei med dem. Og da oppstår det tilslutt biteulykker. Dette er KUN foreldres feil! Ingen hunder og barn skal være alene sammen uten tilsyn. Og selv om en golden er en UTMERKET familiehund, med en tålmodighet som få- så får de også nok tilslutt! :) 

Anonymous poster hash: 13433...2de

Skrevet

Sjekk portugisisk vannhund.

Jeg er vokst opp med golden og det er livlige og trivelige hunder, men jeg personlig liker ikke pelsen. Lukten av blaut hund, røytingen to ganger i året (herlighet, når de røyter ned altså)

Jeg digger en helt annen type pels, f.eks vannhunden.

Anonymous poster hash: bf8fc...801

Skrevet

Samme for meg hva folk vil ha seg til å tro. Jeg har jobbet i mange år med hund og det er en ganske grei enighet om golden biter hyppig og SÅ mange flere av de enn andre raser finnes ikke på hundepensjonat og kurs. Du får lese litt om det Hi og høre med feks lundquist hubdeskole om de kan gå igjennom hva dere kan tilby hunden og ut fra det gi dere noen råd.

Kjenner til noen som nettopp tok sin fordi hunden stadig jafset på husets 12 åring og det er ingen enestående historie. Bare trist å bli en av de familiene. Golden er en misforstått familiehund, hverken mer eller mindre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...