*Miss Marple* Skrevet 5. januar 2016 #26 Skrevet 5. januar 2016 Det har vel skjedd noen få ganger uten at jeg kjenner den minste skam for det.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #27 Skrevet 5. januar 2016 Nei, det har aldri skjedd meg/oss (skolebarn opp til 6. klasse). Synes det er pinlig og respektløst når folk gjør det.. Anonymous poster hash: c20f3...2f0 Respektløst faktisk! Det er faktisk menneskelig å klare forsove seg, kroppene våre er inne en perfekt robot. Anonymous poster hash: f9ead...031 Hvorfor synes du det var et provoserende utsagn? Ja - respektløst overfor lærer og medelever, det er forstyrrende overfor kanskje 30 mennesker når du og ditt barn kommer inn i klasserommet midt i timen. Avbrudd i et opplegg læren har lagt opp for timen får konsekvenser for en hel klasse. Potensielt er det også respektløst overfor kollegaer på jobb som må ta konsekvensene av at noen kommer for sent. Jeg skjønner at kroppen ikke er noen robot men man har full kontroll over den likevel - ved hjelp av gode vekkerklokker, at man legger seg tidlig nok etc. Anonymous poster hash: c20f3...2f0 Dette må da være et tulleinnlegg? Ingen forsover seg med vilje, det er ikke en bevisst og viljesstyrt handling. Det blir like absurd å påstå at noen er respektløse fordi de har punktert sykkelen sin, har mistet nøklene sine eller hatt innbrudd i hjemmet sitt. Den eneste som er respektløs her er deg; ovenfor dem som forsover seg. Rådene du gir viser trist nok bare hvor fordomsfull og kunnskapsløs du er på dette området. Ta et fagkurs i søvn du, og be etterpå om unnskyldning til alle dem du så ignorant har anklaget for å være respektløse. Anonymous poster hash: 8e933...66b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #28 Skrevet 5. januar 2016 Nei, det har aldri skjedd meg/oss (skolebarn opp til 6. klasse). Synes det er pinlig og respektløst når folk gjør det.. Anonymous poster hash: c20f3...2f0 Respektløst faktisk! Det er faktisk menneskelig å klare forsove seg, kroppene våre er inne en perfekt robot. Anonymous poster hash: f9ead...031 Hvorfor synes du det var et provoserende utsagn?Ja - respektløst overfor lærer og medelever, det er forstyrrende overfor kanskje 30 mennesker når du og ditt barn kommer inn i klasserommet midt i timen. Avbrudd i et opplegg læren har lagt opp for timen får konsekvenser for en hel klasse. Potensielt er det også respektløst overfor kollegaer på jobb som må ta konsekvensene av at noen kommer for sent. Jeg skjønner at kroppen ikke er noen robot men man har full kontroll over den likevel - ved hjelp av gode vekkerklokker, at man legger seg tidlig nok etc. Anonymous poster hash: c20f3...2f0 Ingen forsover seg med vilje! Anonymous poster hash: f9ead...031
Miamimom Skrevet 5. januar 2016 #29 Skrevet 5. januar 2016 Aldri. Har aldri forsovet meg selv heller.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #30 Skrevet 5. januar 2016 Ja, sikkert 5 ganger.. Hehe.. Man da Max er kvarter for sent da, så stresser forferdelig hjemme! Eldste går på ungdomsskolen.. Anonymous poster hash: 6af30...b47
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #31 Skrevet 5. januar 2016 Uff ja 🙈 Jeg er a-menneske og står vanligvis opp uten problemer. Men av og til har jeg feks vært våken med sykt barn og sovnet på morgenkvisten og ikke hørt klokken 😐😴 Har skjedd 2 ganger, tror jeg (og barnet går bare i 2. klasse 😬) Og siste skoledag (tirsdag) hadde de endret fra å begynne 10 til å begynne 8:15.. Jeg sjekket at alarmen stod på på iPhone, som jeg alltid gjør før jeg sovner, men klarte faktisk å glemme at jeg hadde egen alarm for tirsdager slik at alarmen gikk ikke av før 08:30.. 😩🙈 har alarmen på 7 de andre dagene, så tenkte helt feil.. Anonymous poster hash: 017b2...2d3
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #32 Skrevet 5. januar 2016 Nei, det har aldri skjedd meg/oss (skolebarn opp til 6. klasse). Synes det er pinlig og respektløst når folk gjør det.. Anonymous poster hash: c20f3...2f0 Respektløst faktisk! Det er faktisk menneskelig å klare forsove seg, kroppene våre er inne en perfekt robot. Anonymous poster hash: f9ead...031 Hvorfor synes du det var et provoserende utsagn?Ja - respektløst overfor lærer og medelever, det er forstyrrende overfor kanskje 30 mennesker når du og ditt barn kommer inn i klasserommet midt i timen. Avbrudd i et opplegg læren har lagt opp for timen får konsekvenser for en hel klasse. Potensielt er det også respektløst overfor kollegaer på jobb som må ta konsekvensene av at noen kommer for sent. Jeg skjønner at kroppen ikke er noen robot men man har full kontroll over den likevel - ved hjelp av gode vekkerklokker, at man legger seg tidlig nok etc. Anonymous poster hash: c20f3...2f0 Dette må da være et tulleinnlegg? Ingen forsover seg med vilje, det er ikke en bevisst og viljesstyrt handling. Det blir like absurd å påstå at noen er respektløse fordi de har punktert sykkelen sin, har mistet nøklene sine eller hatt innbrudd i hjemmet sitt. Den eneste som er respektløs her er deg; ovenfor dem som forsover seg. Rådene du gir viser trist nok bare hvor fordomsfull og kunnskapsløs du er på dette området. Ta et fagkurs i søvn du, og be etterpå om unnskyldning til alle dem du så ignorant har anklaget for å være respektløse. Anonymous poster hash: 8e933...66b Full kontroll faktisk, Haha. Kroppen våkner ikke etter klokken. Deg er klart man kan ta forhåndsregler, men det er nå en gang sånn at slikt kan skje. Anonymous poster hash: 7f624...068
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #33 Skrevet 5. januar 2016 Ja, våknet 0800 å det tar 15min å kjøre til skolen så istedet for å jage som gal å kjøre i 200 å fortsatt komme for sent stresset vi med spiste frokost, kledde på oss rolig og kjørte forsvarlig til skolen. Barna kom 10 min for sent å forklarte at moren dems skrudde av vekkerklokka i søvne. De andre elevene og lærerene i begge klassene lo godt å delte sine historier om da de forsov seg. Anonymous poster hash: e9220...bb0
Ikkesåallerværst Skrevet 5. januar 2016 #34 Skrevet 5. januar 2016 Jeg har ikke forsovet meg slik at vi ikke rakk timen, men det var nære på! Jeg hadde gjort noe galt med alarminnstillingen og dermed våknet jeg ikke før yngste vekket meg. Visste ikke at det var respektløst, men det vet jeg nå heldigvis.
geitemarken Skrevet 5. januar 2016 #35 Skrevet 5. januar 2016 Ikke enda, men det har vel vært mest flaks. Har forsovet meg til både seinvakt og nattevakt jeg!
TPK Skrevet 5. januar 2016 #36 Skrevet 5. januar 2016 Nei, jeg har aldri forsovet meg etter jeg fikk barn. Før det har det kanskje skjedd 2-3 ganger totalt i mitt liv.
nasse nøffen Skrevet 5. januar 2016 #37 Skrevet 5. januar 2016 har skjedd oss... kanskje 2 ganger. Hun går i 4 klasse... SIst var 1 dag etter sommerferien, og jeg sov til 10.00... Skulle selv vært på jobb 7.30.. Synes det var verre for meg selv, enn for henne faktisk Synes ikke det var flaut jeg... Hadde vært flaut å gjort det 1 gang i uken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå