Gå til innhold

Hva tenker dere om Ariel?

Anbefalte innlegg

Hadde dere seriøst tvilt på kjønnet når barnet har et norsk etternavn?

Anonymous poster hash: 407f5...135

Eh, ja? Hvordan kan etternavnet være med og vise kjønn?

Heter barnet Ariel Andersdatter ville jeg tenke det var jente, men utover det kan man jo ikke vite.

Anonymous poster hash: 76aa9...98e

Fortsetter under...

Hadde dere seriøst tvilt på kjønnet når barnet har et norsk etternavn?Anonymous poster hash: 407f5...135

Eh, ja? Hvordan kan etternavnet være med og vise kjønn?

Heter barnet Ariel Andersdatter ville jeg tenke det var jente, men utover det kan man jo ikke vite.Anonymous poster hash: 76aa9...98e

Fordi Ariel først og fremst er et jentenavn i Norge. Med et norsk etternavn viser man altså at man er norsk og dermed er det mest sannsynlig snakk om en jente.

Ja, det er litt komisk at noen kommenterer at det er et guttenavn mens andre kommenter at det er for sukkersøtt og dollete. ;) Vi får se hva vi bruker til slutt. Er ikk gravid enda engang så har fortsatt litt tid til å tenke.

Jeg kjenner ei voksen (norsk) dame som heter Ariel, og jeg liker navnet hennes veldig godt. Hun har et mer vanlig mellomnavn i tillegg, men går stort sett bare under Ariel. Ikke er hun spesielt dollete av seg heller! ;) Nei, gå for Ariel dere! Havfrueassosiasjonene forsvinner etterhvert som dere og de rundt dere begynner å assosiere navnet med datteren deres!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...