Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #1 Skrevet 4. januar 2016 Dere som skriver/sier dette, hvor er dere fra? Jeg er fra Bærum, jobber på en stor arbeidsplass med folk og kontorer i hele landet. Har aldri hørt noen si lort. Har lest det relativt ofte her inne. Eneste gangen jeg kan huske utenom her, er et gjengitt sitat av Astrid Lindgren. Jeg er 36 år, så ikke så ung lenger heller. Anonymous poster hash: 90bcc...800
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #2 Skrevet 4. januar 2016 Helgeland Anonymous poster hash: a7065...f6e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #3 Skrevet 4. januar 2016 Dere som skriver/sier dette, hvor er dere fra? Jeg er fra Bærum, jobber på en stor arbeidsplass med folk og kontorer i hele landet. Har aldri hørt noen si lort. Har lest det relativt ofte her inne. Eneste gangen jeg kan huske utenom her, er et gjengitt sitat av Astrid Lindgren. Jeg er 36 år, så ikke så ung lenger heller. Anonymous poster hash: 90bcc...800 I hvilken betydning? Om skitt (som i jord og støv) eller bæsj? De eneste jeg vet om som sier "lort" om bæsj, er dansker. Selv kan jeg godt si "her var det mye skitt og lort" dersom det er skittent inne, men da er det ikke helt seriøst. Er fra Østfold. Anonymous poster hash: 366e1...baa
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #4 Skrevet 4. januar 2016 Dere som skriver/sier dette, hvor er dere fra? Jeg er fra Bærum, jobber på en stor arbeidsplass med folk og kontorer i hele landet. Har aldri hørt noen si lort. Har lest det relativt ofte her inne. Eneste gangen jeg kan huske utenom her, er et gjengitt sitat av Astrid Lindgren. Jeg er 36 år, så ikke så ung lenger heller. Anonymous poster hash: 90bcc...800 I hvilken betydning? Om skitt (som i jord og støv) eller bæsj? De eneste jeg vet om som sier "lort" om bæsj, er dansker. Selv kan jeg godt si "her var det mye skitt og lort" dersom det er skittent inne, men da er det ikke helt seriøst. Er fra Østfold. Anonymous poster hash: 366e1...baa Tenkte på bæsj i hovedsak ja. La merke til det i ekleste hjem tråden. Kattelort, hundelort osv. Anonymous poster hash: 90bcc...800
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #5 Skrevet 4. januar 2016 Fra Jæren. Her sier vi "å lorte" når bøndene sprer møkk om våren😂 Anonymous poster hash: 52b9b...aa9
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #6 Skrevet 4. januar 2016 Telemark: lorteklæi = skittentøy Hundelort/bikkjelort sier vel alle? Anonymous poster hash: c99c2...42c
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #7 Skrevet 4. januar 2016 Telemark: lorteklæi = skittentøy Hundelort/bikkjelort sier vel alle? Anonymous poster hash: c99c2...42c Ingen jeg kjenner sier hundelort, det er nettopp det ☺ Anonymous poster hash: 90bcc...800
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #8 Skrevet 4. januar 2016 Telemark: lorteklæi = skittentøy Hundelort/bikkjelort sier vel alle? Anonymous poster hash: c99c2...42c Ingen jeg kjenner sier hundelort, det er nettopp det ☺ Anonymous poster hash: 90bcc...800 Jeg trodde hundelort/kattelort var det opprinnelige ordet, og så sier vi "hundebæsj/kattebæsj" til små barn som mest bruker ordet bæsj. Anonymous poster hash: c99c2...42c
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #9 Skrevet 4. januar 2016 Her på nordvestlandet sier vi hundelort ex. Kan også si "her va det lortete" hvis det er skittent i et rom. Eldre snakker også om "lortete klea" i betydningen møkkete klær. Anonymous poster hash: c3e55...555
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #10 Skrevet 4. januar 2016 Jeg sier hundeavføring og katteekskrimenter! Noe annet er svært udannet! Anonymous poster hash: 14ea5...018
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #11 Skrevet 4. januar 2016 Jeg sier hundeavføring og katteekskrimenter! Noe annet er svært udannet! Anonymous poster hash: 14ea5...018 Hvis du vil være dannet foreslår jeg at du lærer deg at det heter ekskrement og ikke ekskriment. Videre er det ikke særlig dannet å konversere om verken avføring eller ekskrementer fra verken dyr eller mennesker... Anonymous poster hash: cebf4...f7e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #12 Skrevet 4. januar 2016 Dere som skriver/sier dette, hvor er dere fra? Jeg er fra Bærum, jobber på en stor arbeidsplass med folk og kontorer i hele landet. Har aldri hørt noen si lort. Har lest det relativt ofte her inne. Eneste gangen jeg kan huske utenom her, er et gjengitt sitat av Astrid Lindgren. Jeg er 36 år, så ikke så ung lenger heller. Anonymous poster hash: 90bcc...800 Men hvorfor skulle folk på jobben din snakke om lort, egentlig? Det er jo ikke et naturlig samtaleemne på arbeidsplassen. Anonymous poster hash: 032a9...74e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #13 Skrevet 4. januar 2016 Jeg sier hundeavføring og katteekskrimenter! Noe annet er svært udannet! Anonymous poster hash: 14ea5...018 Hvis du vil være dannet foreslår jeg at du lærer deg at det heter ekskrement og ikke ekskriment. Videre er det ikke særlig dannet å konversere om verken avføring eller ekskrementer fra verken dyr eller mennesker... Anonymous poster hash: cebf4...f7e Trodde alle ville skjønne at det var en spøk 😜 Anonymous poster hash: 14ea5...018
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #14 Skrevet 4. januar 2016 Er fra Trøndelag og kan godt si lort! Når noe er "lortat" så er det skittent. Anonymous poster hash: 92f0c...27c
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #15 Skrevet 4. januar 2016 Dere som skriver/sier dette, hvor er dere fra? Jeg er fra Bærum, jobber på en stor arbeidsplass med folk og kontorer i hele landet. Har aldri hørt noen si lort. Har lest det relativt ofte her inne. Eneste gangen jeg kan huske utenom her, er et gjengitt sitat av Astrid Lindgren. Jeg er 36 år, så ikke så ung lenger heller. Anonymous poster hash: 90bcc...800 Men hvorfor skulle folk på jobben din snakke om lort, egentlig? Det er jo ikke et naturlig samtaleemne på arbeidsplassen. Anonymous poster hash: 032a9...74e Haha, nå vet du jo ikke hva jeg jobber med 😉 Neida, der var bare for å si at jeg kjenner folk fra hele landet. Jeg har venner fra hele landet da. Og jeg driver mye med dyr. Da hender det at synonymordet til lort kommer opp😄 Anonymous poster hash: 90bcc...800
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå