Gå til innhold

Dere ivf 'ere som ble gravide..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk satt inn et egg på dag 2 som var 6 delt.

Er nå 7 uker på vei, og er livredd for å miste.

Alt er helt ok i dette svangerskapet. Ingen blødninger eller noe. Men jeg er så forferdelig redd.

Har mistet i uke 10 før, da etter å ha sett hjertet slå.

Jeg skal på ul denne uken her...

Anonymous poster hash: a58e3...b33

Har fått satt inn et tre dager gammelt embryo, og 3 fem dager gamle embryo (blastocyst). Den siste blastocysten satt.

Legen min sa at det er virkelig ikke noen vits i å sette inn et embryo som er mindre enn 5 dager, for man vet ingenting om de kommer til å fortsette å utvikle seg eller ikke. Hvis de utvikler seg i 5 dager har de mye bedre sjanse. Derfor valgte jeg å kun sette inn blasocyster etter den første runden. 

Vet ikke kjønn ennå. Er 13 uker.

Har fått satt inn et tre dager gammelt embryo, og 3 fem dager gamle embryo (blastocyst). Den siste blastocysten satt.

Legen min sa at det er virkelig ikke noen vits i å sette inn et embryo som er mindre enn 5 dager, for man vet ingenting om de kommer til å fortsette å utvikle seg eller ikke. Hvis de utvikler seg i 5 dager har de mye bedre sjanse. Derfor valgte jeg å kun sette inn blasocyster etter den første runden.

Det var det merkeligste svaret jeg har lest. Ikke vits i å sette inn et embryo som er mindre enn 5 dager?

Så og si alle ivf klinikker setter jo inn dag 2 etter uttak?

Velger å ikke tro på den legen jeg, da jeg kjenner flere med ivf barn der egg ble satt inn på dag 2. Så vits er det så absolutt..

Annonse

Det var det merkeligste svaret jeg har lest. Ikke vits i å sette inn et embryo som er mindre enn 5 dager?

Så og si alle ivf klinikker setter jo inn dag 2 etter uttak?

Velger å ikke tro på den legen jeg, da jeg kjenner flere med ivf barn der egg ble satt inn på dag 2. Så vits er det så absolutt..

Klart det KAN gå bra med et to dager gammelt embryo. Men det er 40% av embryo som ikke utvikler seg til de er 5 dager gamle, derfor har man mye bedre sjanse for at det skal sitte dersom man venter noen dager ekstra. De to dager gamle embryoene kan jo få sitte og godgjøre seg i 3 dager til. Hvis de utvikler seg settes de inn, hvis de ikke utvikler seg hadde det ikke vært noen vits i å sette dem inn likevel. Man luker ut de dårligste embryoene ved å vente noen dager ekstra.

Jeg vil aldri igjen sette inn et embryo som er yngre enn 5 dager.

Vet ikke hvor mange ganger det hadde delt seg, tror fire. Uttak var på en onsdag og innsett på fredag. Vi fikk en gutt som blir snart ett år. Setter i gang med fryseforsøk nå, og embryoene vil da antakelig ha delt seg mer når det/de blir satt tilbake.

Vi gikk privat, satte også inn på dag 5. Fikk samme begrunnelse som hun over. Det er flere egg som går til grunne mellom dag 2 og dag 5. Så man har større sjans for at de tar det "rette" ved at de venter noen dager ekstra. Men har inntrykk av at dette oftest gjøres på privatklinikkene, mens de offentlige kjører dag 2.

Vi fikk en gutt forresten på første forsøk.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 24a19...b1f

Vi var også på privatklinikk. Legen sa til meg at egget har det bedre inn i livmor enn i embryoskopet, derfor satt de egg inn etter 2 dager.

Jeg hadde 3 egg, 2 med perfekt kvalitet, og ett som ikke var superbra. De satte inn ett av de perfekte eggene på dag 2, og skulle dyrke videre de 2 andre.

Ingen av dem kunne fryses..

Jeg ble gravid på det 2 dagers egget.

Har vært til ul og sett et bankende hjerte.

Så jeg tror på det at egget har det best i livmor, det er bo der det hører hjemme.

En klarer jo aldri å få noe til å være identisk som miljøet i en livmor, uten å være i en livmor.

Men både vi og legene har forskjellige teorier, så vi alle kan tro hva vi vil. 😀

Det viltigste er jo at viblir gravide, uansett måte😀💞

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...