Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #1 Skrevet 3. januar 2016 Jeg ønsker ikke å bli sykemeldt, men misstenker at jeg har magesår. Har smerter og vondt i øvre del av magesekken. Hva er deres erfaring? Anonymous poster hash: 6621b...18d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #2 Skrevet 3. januar 2016 Kommer an på alvorlighetsgraden vil jeg tro...? Noen blir bare satt på medisiner og lever som normalt, andre kan bli sykemeldt eller innlagt for en periode. Du må ta en gastroskopi for å finne ut hvor alvorlig det er i tilfelle. Anonymous poster hash: e51d4...d67
soleia Skrevet 3. januar 2016 #3 Skrevet 3. januar 2016 Då eg hadde slike symptom var det reflux, som vart bra med syrenøytraliserande. Inga sjukemelding. Dersom det vert påvist Helikobakter pylori, som oftast er årsak til magesår, er behandlinga trippelkur med to antibiotika og syrenøytr. Ein del kan få magetrøbbel av desse medisinane, men om du føler deg i stand til å jobbe, så får du sikkert lov til det.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #4 Skrevet 3. januar 2016 Mannen min fikk akutt blødende magesår i fjor. Ble sendt på sykehus etter å ha kastet opp blod. Han tok gastroskopi og fikk medisiner på sykehuset og ble sendt hjem samme kveld. Han ble ikke sykmeldt lengre enn samme dagen han var på sykehuset og dagen etterpå. Anonymous poster hash: 85ffd...7b7
It's all about me Skrevet 3. januar 2016 #5 Skrevet 3. januar 2016 Jeg klarte iallfall ikke gjøre noe som helst da jeg hadde magesår. Bare å bevege meg mellom sofaen og doen var et slit, og bare det å lese ga smerter. Å jobbe hadde ikke vært mulig, og jeg hadde aldri blitt bra da.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #6 Skrevet 3. januar 2016 Hade hatt kraftig gastritt og klarte da ikke gjøre noe som helst annet enn å ligge i fosterstilling på magen over ei sammenrullet dyne, ikke sjans i havet ar jeg hadde klart å gå på jobb da! Anonymous poster hash: 4ba38...137
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #7 Skrevet 3. januar 2016 Kommer jo veldig ann på alvorlighetsgrad og plager. Helicobacter pylori er ikke oftest årsaken til magesår, medisiner er oftest årsaken til magesår. Jeg fikk magesår av Diclofenac. Ble satt på en Somac kur, og var myye bedre etter bare noen dager. Hadde nok vært nok med et par egenmeldingsdager fra når jeg begynte med medisiner, men dagene før det hadde jeg ikke hatt sjans. Anonymous poster hash: 14799...439
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #8 Skrevet 3. januar 2016 Jeg jobbet med magesår. Skulle unngå stress og det gikk grei. Da jeg hadde magekatarr var jeg mye dårligere. Da ble jeg sykemeldt. Gikk ned 15 kg på kort tid. Anonymous poster hash: d6619...a14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå