Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #1 Skrevet 2. januar 2016 Han vil gjerne bruke den hele tiden fordi det er "gratis". Altså jeg skatter jo av den, det gjør jeg uansett. Men jeg synes deg er kjipt å dra på med unødige kilometer og bensin på arbeidsgivers regning fordi han synes det er bedre enn å bruke din egen litt eldre bil. Er familien på tur bruker vi jo min såklart, men når han skal ut på egenhånd til kompiser etc. så synes jeg han kan ta sin egen. I går fikk jeg beskjed om at jeg var ei jævla fi..... Fordi jeg sa nei. Anonymous poster hash: 86b38...f2f
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. januar 2016 #2 Skrevet 2. januar 2016 Nå har ikke vi en 5 seter til firmabil, bare en 3 seter. Men om jeg trenger en stor bil bruker jeg mannen sin. Bruker den til å hjelpe til med flytting og andre ting for venner og hvis det er et behov. Men nå har min mann runda 200 tusen på den snart, og den er knappe 2 år gammel. Så kilometer og drivstoff tenker vi ikke på. Dessuten skatter han ganske mye.. Men, mannen din må jo respektere at du sier nei, selvom han nok ikke gjør det uansett når han kaller deg det... :/
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #3 Skrevet 2. januar 2016 vi har alltid hatt to biler, gubben en og jeg en. da jeg hadde firmabil, brukte han sin. og spurte ikek etter min. men jeg valgte gå over til en anen avtale, der jeg heller fikk betalt pr km jeg brukte den i jobb, og kjøpte min egen bil, da slapp jeg ha så mye dårlig samvittighet når jeg brukte den til priate ærender. fikk da heller 10 000 i mnd, som jeg betalte ned billånet med. Anonymous poster hash: cdb1e...cbb
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #4 Skrevet 2. januar 2016 Nå har ikke vi en 5 seter til firmabil, bare en 3 seter. Men om jeg trenger en stor bil bruker jeg mannen sin. Bruker den til å hjelpe til med flytting og andre ting for venner og hvis det er et behov. Men nå har min mann runda 200 tusen på den snart, og den er knappe 2 år gammel. Så kilometer og drivstoff tenker vi ikke på. Dessuten skatter han ganske mye.. Men, mannen din må jo respektere at du sier nei, selvom han nok ikke gjør det uansett når han kaller deg det... :/ Skatten utgjøres av nypris på bilen, ikke utfra hvor mye den brukes. Når han kjører så mye i jobb tipper jeg at dine kilometere uansett blir ubetydelige. Anonymous poster hash: 86b38...f2f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #6 Skrevet 2. januar 2016 Hadde mannen min kalt meg en jævla fitte, så hadde han ALDRI fått lånt min bil iallfall. Hadde vel for blit eksmann med en slik oppførsel. Anonymous poster hash: 33525...af1
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #7 Skrevet 2. januar 2016 Hadde aldri funnet meg i å bli kalt noe sånt uansett årsak. Anonymous poster hash: 97e16...478
Todii Skrevet 2. januar 2016 #8 Skrevet 2. januar 2016 Får en følelse av at ikke det kun er lån av firmabilen din som er problemet i forholdet deres. Hadde ALDRI akseptert å bli kalt for jævla fitte.
Gjest Antarctica Skrevet 2. januar 2016 #9 Skrevet 2. januar 2016 Hadde mannen min kalt meg en jævla fitte, så hadde han ALDRI fått lånt min bil iallfall. Hadde vel for blit eksmann med en slik oppførsel. Anonymous poster hash: 33525...af1 Han hadde ikke fått noe særlig annet heller, av meg i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #10 Skrevet 2. januar 2016 Ja, det er helt fjernt av deg! Anonymous poster hash: 45b59...4c9
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #11 Skrevet 2. januar 2016 Er det lov å bruke firmabilen som privatbil,da? Anonymous poster hash: e3e0d...76c
OhBaby❤ Skrevet 2. januar 2016 #12 Skrevet 2. januar 2016 Uansett grunn, så kaller man ikke sin kjære for DET der! Rett og slett usmakelig!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #13 Skrevet 2. januar 2016 Er det lov å bruke firmabilen som privatbil,da? Anonymous poster hash: e3e0d...76c Selvsagt, så lenge den er et gode jeg skatter av. Jeg trenger ikke bil i jobben så det er kun et gode. Firmabiler som det ikke skattes av er tjenestebiler som kun skal brukes i arbeid og deretter parkeres. Anonymous poster hash: 86b38...f2f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #14 Skrevet 2. januar 2016 Vi har 3 biler, for mannens firmabil har vi ikke lov å bruke privat. Om du har en firmabilordning hvor du kan bruke bilen privat er du jo litt kjip om du ikke lar han låne den når du likevel ikke skal bruke den selv. Men om han har for vane å kalle deg slike ting skjønner jeg at du er kjip, aldri om jeg hadde aksepter at mannen snakket slik til meg Anonymous poster hash: ae091...e21
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #16 Skrevet 2. januar 2016 Ok det hører også med til historien at han roter og skitner til. Alltid! Legger igjen kaffekopper, søppel. Epleskrotter som stinker død og forferdelse neste gang noen setter seg inn... Hi Anonymous poster hash: 86b38...f2f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #17 Skrevet 2. januar 2016 Må bare si meg enig med de andre som sier at det er uakseptabelt å bli kalt det din mann kaller deg. En mann som hadde kalt meg noe slikt hadde ikke fått noen godvilje på noen plan, og sex kunne han bare glemt i uoverskuelig fremtid om han ikke fant ut at han skyldte meg en unnskyldning. Hva som er "rimelig" her kommer vel litt an på hvilken avtale du har med arbeidsgiveren din å gjøre. Men uansett så ser jeg ingen grunn til at mannen din skal bruke din firmabil på sin fritid hvis han har en egen bil i tillegg. Når han i tillegg ikke har ansvarsfølelse for andres biler, og bare roter og skitner til, da er det en selvfølge at han heller ikke får låne din (eller andres) bil. Det høres også ut for meg at dere har langt større problemer i ekteskapet enn din bil. Men din bil blir kampsaken dere begge bruker for å få overtak på den andre. Når han ikke når frem blir han neandertalermann. Jeg vil også tro at han er typen mann som ikke takler at han har dårligere bil enn sin frue, og at det er derfor han vil bruke din når han skal til kompiser... Anonymous poster hash: 21c2f...cdb
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #18 Skrevet 3. januar 2016 Haha, hvilken mann kaller kona si for fitte? Anonymous poster hash: e8273...180
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå