Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #1 Skrevet 2. januar 2016 Var på nyttårsmiddag hos foreldrene mine, og venninen til moren min, broren min og søsteren min var der også. Før tolvslaget ville vi dele den gode nyheten at vi skulle få et barn til, og jeg hadde egentlig ingen forventninger til reaksjon, bare hadde lyst til å dele og få gratulasjoner. Da samboeren min fortalte nyheten, ble det en rar stemning. Venninnen til moren min, broren min og søsteren min spratt opp og ga meg klem og gratulerte. Mens de gjorde det, ser jeg bort på foreldrene mine som sitter litt lenger unna... De smiler falskt og bare ser på meg, ingen gratulasjon, ingenting...... Selv uten forventninger ble jeg ganske lei meg.... Hadde liksom ikke sett for meg stormende jubel eller superglade tilbakemeldinger, men håpet jo at de skulle klare å få frem ett eller annet. De har ikke nevnt det med ett ord etterpå... Jeg føler jeg har skuffet dem stort, og har mistet litt gleden selv av å være gravid.... Føler bare at jeg har gjort en stor tabbe, eller rettere sagt at de mener jeg gjør en stor tabbe.... Både samboer og jeg har utdanning og en fast stilling, vi har ingen betalingsanmerkninger, og barnet vårt har alt det trenger. Vi er begge i 30-årene, så jeg forstår ikke hva som evt skal være galt med at vi får et barn til??!... Graviditeten er også nøye planlagt! Er forresten 10 uker på vei nå. Anonymous poster hash: 8dc17...4a3
BT85 Skrevet 2. januar 2016 #2 Skrevet 2. januar 2016 Var på nyttårsmiddag hos foreldrene mine, og venninen til moren min, broren min og søsteren min var der også. Før tolvslaget ville vi dele den gode nyheten at vi skulle få et barn til, og jeg hadde egentlig ingen forventninger til reaksjon, bare hadde lyst til å dele og få gratulasjoner. Da samboeren min fortalte nyheten, ble det en rar stemning. Venninnen til moren min, broren min og søsteren min spratt opp og ga meg klem og gratulerte. Mens de gjorde det, ser jeg bort på foreldrene mine som sitter litt lenger unna... De smiler falskt og bare ser på meg, ingen gratulasjon, ingenting...... Selv uten forventninger ble jeg ganske lei meg.... Hadde liksom ikke sett for meg stormende jubel eller superglade tilbakemeldinger, men håpet jo at de skulle klare å få frem ett eller annet. De har ikke nevnt det med ett ord etterpå... Jeg føler jeg har skuffet dem stort, og har mistet litt gleden selv av å være gravid.... Føler bare at jeg har gjort en stor tabbe, eller rettere sagt at de mener jeg gjør en stor tabbe.... Både samboer og jeg har utdanning og en fast stilling, vi har ingen betalingsanmerkninger, og barnet vårt har alt det trenger. Vi er begge i 30-årene, så jeg forstår ikke hva som evt skal være galt med at vi får et barn til??!... Graviditeten er også nøye planlagt! Er forresten 10 uker på vei nå. Anonymous poster hash: 8dc17...4a3 I alle dager, så sært!! Skjønner godt du ble skuffet :-/ lykke til. De blir nok glade når de ser at de får et nydelig barnebarn! :-)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #3 Skrevet 2. januar 2016 Så trasig:-( men gi dem litt tid.. De kommer nok til å smelte etterhvert. Stort gratulerer fra meg iallefall 😄 Anonymous poster hash: 2091f...b6a
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #4 Skrevet 2. januar 2016 Så trasig...vet akkuratt hvordan det er å ikke få den reaksjonen man ønsker. Moren min har aldri vist noe glede over det når jeg forteller at vi skal ha barn. Sier bare "åå...jaha...var det planlagt da?" Er nå gravid med nr 4, og samme reaksjon denne gangen. Jeg gir en god f...men fatter ikke hvordan noen kan være sånn... Gled deg over graviditeten din du! Vær stolt! Og et stort gratulerer fra meg! 😃 Anonymous poster hash: b4f53...7fa
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #5 Skrevet 2. januar 2016 Jeg får vel gi dem litt tid, ble bare så lei meg... Prøver å tenke at det er vår glede, og ikke bry meg om reaksjonen deres, men det er litt vanskelig.. Moren min har alltid hatt den egenskapen at hun får meg til å føle at jeg har gjort noe galt, ved at hun lar vær å si noe. Det stille jeg-er-skuffet-over-deg-blikket er det verste jeg kan få... Får prøve å heve meg over det.. Takk for alle gratulasjoner! Hi Anonymous poster hash: 8dc17...4a3
lille +gutt Skrevet 2. januar 2016 #6 Skrevet 2. januar 2016 Gratulerer så masse desverre tror jeg mange får den reaksjonen, den er også helt vanlig her. Jeg må nesten unnskylde hver gang enda er de aldri barnevakt så de har lite å klage over om de skulle se på det som et ork
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #7 Skrevet 3. januar 2016 Noe så nedtur! Dere er trolig ikke så nære at du kan adressere den ufine attityden? Visst du er trygg nok, bør du si fra at det var ufin mottagelse-og lite berettiget adferd. Anonymous poster hash: cfe56...e7b
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #8 Skrevet 3. januar 2016 Gratulerer med en liten på vei!! Håper mannens familie er litt mer rause! Anonymous poster hash: cfe56...e7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå