Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #26 Skrevet 2. januar 2016 Om en venter trillinger så regnes de ikke som premature fra uke 35.0. Tvillinger fra uke 36.0 osv... Anonymous poster hash: 0325a...056 Det gjør de på vårt lokalsykehus. I tillegg til det nasjonale registeret for nyfødtavdelingene. WHO har definert at premature er barn født før uke 37. Det betyr ikke at de er syke, men uavhengig av antall barn i magen, blir de klassifisert som premature om de fødes før da. Anonymous poster hash: 1eca7...7ae Ikke det jeg ble fortalt på sykehuset da jeg ventet tvillinger. Min venninne tok ks i uke 35 med trillinger selv om alt var bra. Anonymous poster hash: 0325a...056 Trillinger regnes selvsagt som premature i uke 35, på lik linje med en baby. Hvorfor skal trillinger i uke 35 være mer utviklet enn en baby i magen? Trillinger er risikosvangerskap og man tar kanskje keisersnitt pga man er fornøyd at trillingene har klart å holde seg i magen i 35 uker, og at det blir for stor belastning for både babyer og mor de siste ukene. Men babyene er selvsagt premature. Anonymous poster hash: 8c3e0...088 Så da er tvillinger premature før uke 37?Rart de på sykehuset sa noe annet. Anonymous poster hash: 0325a...056 Selvsagt! Tror du tvillinger og trillinger er tidligere utviklet enn en baby i magen? Prematur er et begrep for at babyen er født før termin, som er +/- 14 dager før ultermin. Det vil si babyen må sjekkes ekstra for om den trenger litt hjelp til feks suging/pusting/gulsot/legge på seg osv. Anonymous poster hash: 8c3e0...088
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #27 Skrevet 2. januar 2016 Om en venter trillinger så regnes de ikke som premature fra uke 35.0. Tvillinger fra uke 36.0 osv... Anonymous poster hash: 0325a...056 Det gjør de på vårt lokalsykehus. I tillegg til det nasjonale registeret for nyfødtavdelingene. WHO har definert at premature er barn født før uke 37. Det betyr ikke at de er syke, men uavhengig av antall barn i magen, blir de klassifisert som premature om de fødes før da. Anonymous poster hash: 1eca7...7ae Ikke det jeg ble fortalt på sykehuset da jeg ventet tvillinger. Min venninne tok ks i uke 35 med trillinger selv om alt var bra. Anonymous poster hash: 0325a...056 Trillinger regnes selvsagt som premature i uke 35, på lik linje med en baby. Hvorfor skal trillinger i uke 35 være mer utviklet enn en baby i magen? Trillinger er risikosvangerskap og man tar kanskje keisersnitt pga man er fornøyd at trillingene har klart å holde seg i magen i 35 uker, og at det blir for stor belastning for både babyer og mor de siste ukene. Men babyene er selvsagt premature. Anonymous poster hash: 8c3e0...088 Så da er tvillinger premature før uke 37?Rart de på sykehuset sa noe annet. Anonymous poster hash: 0325a...056 Selvsagt! Tror du tvillinger og trillinger er tidligere utviklet enn en baby i magen? Prematur er et begrep for at babyen er født før termin, som er +/- 14 dager før ultermin. Det vil si babyen må sjekkes ekstra for om den trenger litt hjelp til feks suging/pusting/gulsot/legge på seg osv. Anonymous poster hash: 8c3e0...088 Tråden min hadde ingenting med tvillinger/trillinger å gjøre, så kjempefint om dere kan starte en egen tråd vedr. dette og ikke kuppe denne. 😊 HI Anonymous poster hash: 3d8bc...c54
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #28 Skrevet 2. januar 2016 Akutt ks pga hellp i uke 35 med tvillinger. Fødselen startet av seg selv allerede i 34-2, men de stoppet den 2 ganger. Så utviklet jeg hellp og ble tatt akutt ks i akuratt uke 35. Fikk eklampsi 3 dager etter ks å havnet i koma på intensiven. Husker ikke de to første ukene med barna. Lå på sykehus i nesten 1 mnd etterpå. Barna var frisk, lå på nyfødt intensiven i 2 uker. Tvilling 1 var 1920g å tvilling 2 2250g. Skulle egentlig ha planlagt ks i uke 37, tvilling 1 satt i sete å nr2 i tverrleie. Anonymous poster hash: 9a0d1...d63 Uff så fælt... 😔 Men godt å høre at det gikk fint med babyene! HI Anonymous poster hash: 3d8bc...c54
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #29 Skrevet 2. januar 2016 Om en venter trillinger så regnes de ikke som premature fra uke 35.0. Tvillinger fra uke 36.0 osv... Anonymous poster hash: 0325a...056 Det gjør de på vårt lokalsykehus. I tillegg til det nasjonale registeret for nyfødtavdelingene. WHO har definert at premature er barn født før uke 37. Det betyr ikke at de er syke, men uavhengig av antall barn i magen, blir de klassifisert som premature om de fødes før da. Anonymous poster hash: 1eca7...7ae Ikke det jeg ble fortalt på sykehuset da jeg ventet tvillinger. Min venninne tok ks i uke 35 med trillinger selv om alt var bra. Anonymous poster hash: 0325a...056 Trillinger regnes selvsagt som premature i uke 35, på lik linje med en baby. Hvorfor skal trillinger i uke 35 være mer utviklet enn en baby i magen? Trillinger er risikosvangerskap og man tar kanskje keisersnitt pga man er fornøyd at trillingene har klart å holde seg i magen i 35 uker, og at det blir for stor belastning for både babyer og mor de siste ukene. Men babyene er selvsagt premature. Anonymous poster hash: 8c3e0...088 Så da er tvillinger premature før uke 37?Rart de på sykehuset sa noe annet. Anonymous poster hash: 0325a...056 Selvsagt! Tror du tvillinger og trillinger er tidligere utviklet enn en baby i magen? Prematur er et begrep for at babyen er født før termin, som er +/- 14 dager før ultermin. Det vil si babyen må sjekkes ekstra for om den trenger litt hjelp til feks suging/pusting/gulsot/legge på seg osv. Anonymous poster hash: 8c3e0...088 Ikke det jeg sier. Men,det sykehuset jeg fødte ved tar ikke premature fødsler. De tar tvillinger fra 36.0. Anonymous poster hash: 0325a...056
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå