Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #1 Skrevet 1. januar 2016 Altså UTEN at dere ber han om å gjøre det. Jeg og mannen har vært sammen i 7år og venter nå barn nr to sammen. Jeg er hormonell, høygravid og lei. Bekkenet skranter og søvn uteblir. Han er flink med barnet men ræva på husarbeid. Intet nytt forsåvidt men nå eksploderer jeg snart. Er oppvaskmaskinen full av rene ting setter han det møkkete i vasken uten å rydde ut det rene. Er vaskemaskinen ferdig bryr han seg aldri med å henge opp ting. Piper tørketrommelen for ferdigvasket tøy slår han av lyden men bretter det aldri sammen. Han har aldri brettet sammen ferdig vasket tøy på stativet, vasket gulv eller skiftet på sengen av eget initiativ. Aldri støvsugd heller. Det å hente julepynten på loftet så jeg kan pynte er også utrolig slitsomt for han. Han gjør det men får alltid høre ting som "er det noe vits eller hvorfor så mye pynt" til tre kasser. Må han hente ved til peisen ute er det alltid varmt nok inne så det trenger vi ikke. De siste mnd har han imidlertid lært seg å ta med de skitne klærne sine fra soverommet da, så det er jo positivt. Støvtørking vet han ikke hva er og han vasker aldri klær. Skal han gjøre noe må jeg alltid be om det. "Kan du vaske benken for smuler etter å ha laget frokost?", er det for mye for langt? Er det for mye for langt å vaske bordet etter at det har blitt sølt ting eller at man rydder og vasker ting man har brukt på kjøkkenet? Hvorfor må jeg be om alt, kan han ikke bare SE hva som må gjøres selv?! Han er forøverig kronisk sliten virker det som. Kan sove 9t men sovner likevel på sofaen og ser alltid trøtt ut. Lat med husarbeid er gammelt nytt da. Anonymous poster hash: 0e42f...a60
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #2 Skrevet 1. januar 2016 Høres ut som min 😕 men min innviterer gjerne mammaen sin til å komme vaske og skjønner ikke helt hvorfor jeg blir sint 😡 men han blir skjelden sur når jeg ber om konkrete ting da Anonymous poster hash: 22de0...54e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #3 Skrevet 1. januar 2016 Jeg kan ikke klage på min... Han rydder ut og inn av oppvaskmaskin, rydder, tørker støv, støvsuger, vasker, vasker klær, bretter klær, lager mat, steller med barna på eget initiativ. Han er kjempe flink, mere huslig enn det jeg er egentlig 😔 Anonymous poster hash: 4f0cb...d8c
Ikkedytt Skrevet 1. januar 2016 #4 Skrevet 1. januar 2016 Han rydder på kjøkkenet, tar ut søppel, henger opp klesvask og skifter på senga. Resten foretrekker jeg å gjøre selv.
Ikkedytt Skrevet 1. januar 2016 #5 Skrevet 1. januar 2016 Han rydder på kjøkkenet, tar ut søppel, henger opp klesvask og skifter på senga. Resten foretrekker jeg å gjøre selv. Og så er han veldig flink med babyen.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #6 Skrevet 1. januar 2016 Jeg kan ikke klage på min... Han rydder ut og inn av oppvaskmaskin, rydder, tørker støv, støvsuger, vasker, vasker klær, bretter klær, lager mat, steller med barna på eget initiativ. Han er kjempe flink, mere huslig enn det jeg er egentlig 😔 Anonymous poster hash: 4f0cb...d8c Men x`en min var (og mest sannsynlig fortsatt er) som mannen din. Og jeg holdt på å bli gal... Anonymous poster hash: 4f0cb...d8c
Modesty Blaise. Skrevet 1. januar 2016 #7 Skrevet 1. januar 2016 Han gjør egentlig mer enn meg. Han lager mat, handler mat, setter inn og tar ut av oppvaskmaskinen. Han vasker klær, henger de opp og bretter og ordner. Det han kanskje ikke er så flink til er å støvsuge, men det kan jeg leve fint med 😄
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #8 Skrevet 1. januar 2016 Matlaging, kjøkken, søpla, støvsuging og gulvvask fikser han helt på egenhånd. Han tilbyr seg å gjøre annet, men det vil jeg gjøre selv slik at jeg også bidrar med husarbeidet. Og han hjelper til med f.eks vindusvask og skifte av sengetøy hvis jeg spør. Anonymous poster hash: 4a8aa...93f
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 1. januar 2016 #9 Skrevet 1. januar 2016 Det som trengs. Han ser helt klart hva som må gjøres.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #10 Skrevet 1. januar 2016 HVORFOR få flere barn når det er sånn? Anonymous poster hash: c391b...d2e
junimamma81 Skrevet 1. januar 2016 #11 Skrevet 1. januar 2016 Han tar ut av oppvaskmaskina, vasker klær og henger opp ( legger på plass kun sine klær, istedenfor å legge feil) Han støvsuger( men må nevnes at nå er det på tide) Skifter på senga Lager middag oftere enn meg
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #12 Skrevet 1. januar 2016 Alt Anonymous poster hash: 3001b...998
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #13 Skrevet 1. januar 2016 Jeg ber aldri mannen om noe som helst. Han er oppegående og ikke lat, så han ser selv hva som må gjøres. Han gjør ca halvparten til vanlig og mer hvis jeg ikke er i form. Anonymous poster hash: 272c1...7f6
*Miss Marple* Skrevet 1. januar 2016 #14 Skrevet 1. januar 2016 Han gjør mesteparten (nærmest alt) av husarbeid og klesvask når han er hjemme. Jeg handler og lager mat, trenger jeg hjelp til det må jeg spør.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #15 Skrevet 1. januar 2016 Han tar av bordet, rydder kjøkken og vasker klær av seg selv. Og rydder gangen. Og alt med barna, bortsett fra å sjekke lekser, det må jeg minne ham på. Ellers må jeg spørre ham om å hente ved, vaske bad, gå med søpla. Foreslå at han pusser vinduer eller vasker biler til helga. Helt ok at ikke alt går av seg selv. Lan leve med å be om hjelp😊 Anonymous poster hash: 695bd...681
Anyne Skrevet 1. januar 2016 #16 Skrevet 1. januar 2016 Oppvasken/rydder kjøkkenet, går ut med søpla, vasker oppi do. Rydder generelt.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #18 Skrevet 1. januar 2016 Min er litt som din, HI. Jeg sluttet å vaske hans klær da vi fikk barn nr to. Siden han bidro så lite, så fikk han gjøre det selv. Det går ofte en mnd før han vasker klær. Men det får være hans problem... Han har blitt mye bedre de siste par årene. Han kan nå tømme oppvaskmaskinen og rydde litt på eget initiativ. Men ellers må jeg be om at han tar i et tak. Han har sluttet med å stønne når jeg ber ham om ting. Har lært meg at det som fungerer best er å være konkret og tydelig på hva jeg forventer og hva jeg ønsker. Hinting, som å si: "det er rent i oppvaskmaskinen" Eller "nå ligger det mye klær som må brettes", fungerer veldig dårlig. Jeg pleier å si:"Kan du tømme oppvaskmaskinen, så skal jeg brette disse klærne?" Jeg har aldri gitt opp tanken på at det er mulig å forandre ham. Men jeg har innsett at det ikke kommer til å skje en revolusjon. Så jeg tar med glede imot alle små forbedringer Har vært samboere i over 10 år... Anonymous poster hash: 145b0...46b
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #19 Skrevet 1. januar 2016 Han gjør alt utenom å vaske, henge opp og brette klær på eget initiativ. Ellers gjør han faktisk mer husarbeid enn meg🙈 Anonymous poster hash: f8d47...ac4
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #20 Skrevet 1. januar 2016 Han gjør ikke så veldig mye på eget initiativ, men noe gjør han. Han rydder alltid av bordet etter middag og setter inn i oppvaskmaskinen, han støvsuger/vasker kjelleren og gangen når det blir mye grus og skitt, han vasker doen og han støvsuger litt innimellom. Han lager stort sett alltid mat om han er hjemme, og han holder boder, garasje, hage og innkjørsel ryddig. Han tar alt av vedlikehold, vasker biler, klipper gress, stabler ved osv. Han blir heller aldri sur eller uffer seg om jeg ber han om noe, da gjør han det med en gang. Men det er stort sett jeg som rydder, vasker og jeg tar alltid alt av klesvask. Men siden jeg jobber redusert og han jobber mer enn fullt er det helt naturlig synes jeg. Anonymous poster hash: 0b2e7...994
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #21 Skrevet 1. januar 2016 Her gjør vi alt- begge to. Trenger ikke be han om noe. Men noe annet hadde vært uaktuelt for meg. Anonymous poster hash: baf63...1c6
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #22 Skrevet 1. januar 2016 Stort sett ingenting.. Anonymous poster hash: e482a...feb
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #23 Skrevet 1. januar 2016 Han gjør mer enn meg. Vi er ordensmennesker begge to. Anonymous poster hash: b55ab...e3e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #24 Skrevet 1. januar 2016 Mannen min gjør lite uten at jeg spør. Han rydder som regel etter seg selv og tar ut søpla når den er full. Men er han alene hjemme en helg som kommer jeg alltid hjem slik jeg forlot det, da har han gjort alt husarbeidet uten at jeg sakt han må gjøre det. Jeg vet at han kan se når ting må gjøres men er jeg hjemme gjør han det ikke. Han er aldri sur for at jeg ber han gjøre noe, han bare gjør det. Kjenner jeg er litt lei av og be han og gjøre ting hele tiden og etterpå vil han ha skryt for at han har hvert flink. Men det har hvert slik alle 6 årene vi har bodd sammen så føler jeg det er blitt en vane og går egentlig greit, hadde han blitt sur når jeg ba han gjøre noe så hadde jeg ikke orket. Anonymous poster hash: de681...8e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå