Gå til innhold

Hvor lenge kan man gifte seg i kirken med hvit kjole? og når er man for gammel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...

Anonymous poster hash: 9f3a4...6f1

Skrevet

Før man har fått barn og hvis man ikke har vært gift før. Det er min mening, når det er sagt må folk gjøre nøyaktig det de føler for

Anonymous poster hash: cce2b...991

Skrevet

Før man har fått barn og hvis man ikke har vært gift før. Det er min mening, når det er sagt må folk gjøre nøyaktig det de føler for

Anonymous poster hash: cce2b...991

Enig i dette. Har man barn, eller er gravid, er det et synlig tegn på at hvitt ikke kan bæres og har man vært gift før er det iallfall sikkert at man ikke kan bære hvitt, på nytt igjen.

Anonymous poster hash: a4f89...cae

Skrevet

En kan jo alltid gjøre det, men tilpasse kjolen alderen. En 50 år gammel brud med verdens største hvite prinsessekjole med slep og tiara ser teit ut, da passer det bedre med en enklere hvit kjole

Anonymous poster hash: b2759...98c

Skrevet

Så lenge man vil spør du meg. Syns disse "reglene" er utdaterte og gir ingen mening.

Anonymous poster hash: 3489f...f50
Skrevet

Så lenge man vil. Disse reglene endrer seg fort. Det er ikke mer enn 100 år siden alle brudekjoler var svarte. Men jeg mener vel at man bør velge en kjole som står i stil med alderen. Prinsessekjoler er for småjenter. 

Skrevet

Giftet meg som 39åring, etter 14 år sammen, to barn og hus.

Jeg hadde ikke hvit prinsessekjole.

Venninna mi på samme alder giftet seg året før i prinsessekjole, og med stort bryllup. De hadde et samsurium av mine og dine barn, og begge var skilt.

Anonymous poster hash: d7534...273

Skrevet

Tenkte først 40-50 kanskje... Men etter å ha tenkt meg om en gang til så må svaret bli: Aldri! Ønsker man det selv og er komfortabel med det, så gå for det :D Vi lever bare en gang! (Tror jeg, da...)

Jeg var 31 og tobarnsmor. Følte på ingen måte at hvit brudekjole var feil :)

Anonymous poster hash: a90e0...208

Skrevet

Pinlig på alle over tjueto, om jeg nå først skal mene noe som helst, men det er heldigvis ikke noe jeg trenger å forholde meg til, hva andre kler seg i for en fest som uansett er kjedelig er ikke høyt på pri-lista mi over irritasjonsmomenter.

Skrevet

Ikke etter at man har fått barn. Og bor man sammen med en mann og har barn kan man under ingen omstendigheter la seg føre opp midtgangen av sin far (med mindre man ønsker å framstå latterlig).

Skrevet

Så hvit kjole er bare for pur unge 18 år gamle ungmøyer som aldri har hatt sex før? De er det sikkert mange av

Anonymous poster hash: b2759...98c

Skrevet

Jeg har ett barn fra før av,å hvis jeg noen gang skal gifte meg så skal den helt klart være hvit.

Jeg syns også disse "reglene" er tullete.

Skrevet

Jeg har ett barn fra før av,å hvis jeg noen gang skal gifte meg så skal den helt klart være hvit.

Jeg syns også disse "reglene" er tullete.

Et klassisk valg for dem som ikke klarer skille å/og.

Anonymous poster hash: ff4d5...4eb

Skrevet

Jeg er 29, og jeg skal gifte meg i en royalblå selskapskjole :)

Anonymous poster hash: 195c5...841

Skrevet

Det burde vært aldersgrense på 22 år for å gifte seg. Folk vet ikke hvem de virkelig er og hva de vil før de tipper 20 år og opplever verden litt mer. Så med tanke på det, så kan folk gifte seg med hvit kjole absolutt når som helst. Hvis man har en drøm om hvit kjole som 50-åring,så kjør på!

Skrevet

Så lenge man vil. Hvorfor skulle det være pinlig å gifte seg i hvit kjole hvis man har barn og samboer?

Anonymous poster hash: f6ba6...9ec

Skrevet

Kirken er for kristne. Så dersom du vil gifte seg i kirken burde du være jomfru og troende. Med andre ord ung og relativt dum.

Eller var det kjolen du tenkte på?

I så fall kan man kjøre på med hvit kjole så lenge man orker! Hvit kjole = brud.

Jeg var 37, og vi har min, din og vårt barn. Hadde hvit kjole, den var knekort og kul, så ikke noe santa Maria møkk.

Anonymous poster hash: 863ae...963

Skrevet

Personlig synes jeg aldri man blir for gammel, eller at barn og samboer er noen hindring, men det er noe man bare gjør en gang. Jeg er gift og skilt. Om min samboer hadde ønsket å gifte seg måtte det skjedd et annet sted enn i kirka.

Skrevet

Så lenge man vil kan man gifte seg Ingvar man vil. Hva jeg mener om det bør ikke bety noe for andre.

50 år og prinsessekjole? Selvsagt, om det er det man ønsker.

Skrevet

Ikke etter at man har fått barn. Og bor man sammen med en mann og har barn kan man under ingen omstendigheter la seg føre opp midtgangen av sin far (med mindre man ønsker å framstå latterlig).

😂😂😂

Anonymous poster hash: 00661...957

Skrevet

som brud skal man føle seg eksepsjonelt fin for en dag synes jeg, hva som da er fint er jo en smakssak :) selv giftet jeg meg før jeg fikk barn da jeg var 33 år i en enkel, middelalderinspirert kjole som var hovedsakelig hvit, men med mørkeblå stykker og detaljer, uten slør og brudebukett og på tinghuset siden jeg ikke er kristen. Noen synes valg av kjole, lokale, dresskode og opplegg for mitt bryllup som rart, men for oss var det helt perfekt og jeg følte meg som en prinsesse :) og det er vel det viktigste!

Anonymous poster hash: f9e0b...747
Skrevet

Det er imidlertid det mest brennende ønsket hos storparten av befolkningen, etter alt å dømme - og ikke bare i denne saken.

Skrevet

Jeg var 30 år og hadde 3 barn. Hadde en enkel hvit brudekjole. De 3 barna var brudepike / svenner, og synes det var kjekkt å få ta del i dette. Men vi hadde et lite bryllup med bare nærmeste familie ( barn, søsken, foreldre).

Anonymous poster hash: 48ed1...a44

Skrevet

Jeg syns man kan gifte seg i hvitt uansett alder, snittet på kjolen er viktigere.

Men dersom man gifter seg for andre eller tredje gang bør man definitivt tone ned bryllupet og ikke kjøre full pakke hver gang. Tredje gang ville jeg som gjest syntes det var svært pinlig hvis det var et stort og påkostet bryllup med tilsvarende diger hvit kjole...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...