Gå til innhold

Har lagt på meg 7 kilo i jula :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy fader så skuffet jeg er over meg selv.

Anonymous poster hash: 49b4a...884

Fortsetter under...

Skrevet

Samme her :(

Anonymous poster hash: c51b6...a0e

Skrevet

Du gikk ikke på vekta etter noen dager bare for å sjekke, og så stoppe det åpenbare overforbruket av mat og kaker? Hvordan kan man plutselig legge på seg 7 kg på halvannen uke uten å legge merke til det?

Skrevet

Er sikkert endel vann og bæsj, det er ikke anatomisk mulig å legge på seg fysisk 7-kilo fettvev på en drøy uke.

Klem i deg noen bøtter med grønnsaker og litt fisk, kom deg ut på tur og gå deg svett, drikk et par liter vann og så skal du se at du får skylt ut et par kilo.

Anonymous poster hash: af762...1f1

Skrevet

Er det i det hele tatt mulig på så kort tid?  1-2 kg, men ikke 7kg!

Anonymous poster hash: ce429...d95
Skrevet

Du kan lett legge på deg mer enn 1-2 kg på en uke. Jula startet vel noen dager før julaften for noen også. Men 7 kg var mye. Du blir nok kvitt 3 av de på noen dager hvis du skjerper deg.

Anonymous poster hash: 3bd3d...542

Annonse

Skrevet

Fy fader så skuffet jeg er over meg selv.

Anonymous poster hash: 49b4a...884

Det beste du kan gjøre er å innrømme for deg selv at du valgte det selv. Du har valgt å fråtse eller spise for mye av det som tydeligvis ikke er bra for deg. Det er mulig å kose seg masse i julen og likevel ikke gå opp i vekt. Innrøm for deg selv hva du gjør feil, og bestem deg for å endre kostholdet ditt fra og med i morgen - da kan du møte neste jul med et fornuftig inntak av julemat.

Når det er sagt - siden det sikkert er mye karbohydrater og raske karbohydrater på deg også i julen, så er nok mye av den vektoppgangen - kanskje så mye som det halve - bare væske, fordi du binder mye væske med karbohydrater. I tillegg er noe av julematen veldig salt.

Men innrøm for deg selv hva du har gjort som ikke er bra for deg, og bestem deg for at du fra om med i morgen skal endre kostholdet ditt. Ikke fall for fellen å "bare" måtte spise opp rester, for det trenger du ikke. Du trenger ikke bruke kroppen din som søppelbøtte. Så start det nye året slik du ønsker det skal fortsette :)

Anonymous poster hash: 98bfe...73d

Skrevet

For å legge på seg 7 kg må man spise 35 000 ekstra kalorier! Det er veldig mye i løpet av 1 uke... Sikkert mye vann i de kiloene, de fleste av dem forsvinner fort hvis du legger om livsstilen fra i morgen :)

Anonymous poster hash: 2917d...594
Skrevet

For å legge på seg 7 kg må man spise 35 000 ekstra kalorier! Det er veldig mye i løpet av 1 uke... Sikkert mye vann i de kiloene, de fleste av dem forsvinner fort hvis du legger om livsstilen fra i morgen :)

Anonymous poster hash: 2917d...594

49000 faktisk--- fremdeles umulig :)

Skrevet

5 kg her😩😩uff ! Har vist det, men har bare stappet inn på, stopp fra i natt😁

Har funnet ut jeg er en følelsespiser...😢

Anonymous poster hash: eda17...4c1

Skrevet

Hvordan er det overhode mulig???? Eier du ikke stoppmekanisme? Jeg spiser godt i julen men jeg spiser ikke masse fett hver dag og masse godteri hver dag. Jeg tenker på helsen selv om det er jul.

Anonymous poster hash: 45be6...036

Skrevet

Kjøp inn Kost og fiber og få it dritten så raskt som mulig ;)

Anonymous poster hash: 0a7ab...d27

Skrevet

Hvordan er det overhode mulig???? Eier du ikke stoppmekanisme? Jeg spiser godt i julen men jeg spiser ikke masse fett hver dag og masse godteri hver dag. Jeg tenker på helsen selv om det er jul.

Anonymous poster hash: 45be6...036

Nei, den har vært litt fraværende i det siste..

Anonymous poster hash: eda17...4c1

Annonse

Skrevet

Jeg har gått ned 2 kilo✌ Men jeg har vært syk hele jula.. Så snart formen er på topp, kommer det nok litt ekstra kilo på meg også, skal ta igjen all kosen jeg gikk glipp av i jula👍👌

Anonymous poster hash: 31aa0...e14

Skrevet

Du har nok ikke lagt på deg 7 kg i rent fett...det er vel igrunn nesten fysisk umulig tror jeg (som også andre skriver her). Etter en uke med normal kost og aktivitet er nok flere kilo vekk. Det er utrolig hvor mye vann kroppen klarer å binde pga salt, fet og usunn mat!

Kjenner det selv godt på kroppen også altså...magen buler osv... Oppblåst og uvel etter altfor mye drittmat og godis.

Anonymous poster hash: 32657...1c0

Skrevet

Jeg synes det er kvalmt at noen fråtser og overspiser bare fordi det er jul. Det er lov å bruke hodet. Det kommer dager etter jula også, og da føler man seg enda verre med flere kg i overvekt. Legger aldri på meg i jula. Lever og spiser helt som normalt i alle ferier, så da slipper jeg dette problemet.

Anonymous poster hash: a1755...03d

Skrevet

Er det ingen her som har fråtset på seg litt for mange kg i jula? Det har jeg! Og med jula tenker jeg på hele desember. Julebord av alle slag, julemat, godteri og kaker. Går fint an å legge på seg mange kg på en mnd., og jeg antar at HI ikke mener hun har lagt på seg 7 kg på en drøy uke.

I fjor gikk jeg opp 5 kg i desember. I år klarte jeg meg med 3.5 kg. Det er mye væske og "magefyll" som renner av i løpet av to uker.

HI, ingen grunn til sorg! Lev måteholden i januar, så skal du se at kg blir borte igjen.

Anonymous poster hash: 988d8...7e9

Skrevet

Du gikk ikke på vekta etter noen dager bare for å sjekke, og så stoppe det åpenbare overforbruket av mat og kaker? Hvordan kan man plutselig legge på seg 7 kg på halvannen uke uten å legge merke til det?

Sier det samme. Jeg har fråtset i kaker i jula, siden vi hadde avslutninger, bursdager, feiringer med familie osv. Likevel, hvordan er det mulig å legge på seg SYV kilo??? Jula varer vel fra lille julaften til 1. nyttårsdag, det er 9 dager. Nesten 1 kilo opp hver dag? Tror HI må sjekke seg hos legen med mindre hun har levd på 6000 kalorier hver dag i jula.

Skrevet

Jeg synes det er kvalmt at noen fråtser og overspiser bare fordi det er jul. Det er lov å bruke hodet. Det kommer dager etter jula også, og da føler man seg enda verre med flere kg i overvekt. Legger aldri på meg i jula. Lever og spiser helt som normalt i alle ferier, så da slipper jeg dette problemet.

Anonymous poster hash: a1755...03d

Her ble det 500 g opp, det er jo mer kaker osv i jula, og veldig dumt å nekte seg alt av godt. Men stopper man ikke å spise når man er mett? Hvordan er det mulig å stappe så mye innpå? Jeg hadde kastet opp...

Skrevet

Så koselig med alle de skinnhellige typene her inne 😘 Så har noen problemer med mat! Hva er ditt problem? Jeg er rimelig sikker på du har minst ett, mulig selvinnsikt er ett av de!

Anonymous poster hash: 9e03d...32d

Skrevet

Kødder du??

Jeg fatter ikke at det er mulig å gå opp 7 kilo i løpet av 2 uker eller rundt der. Merker du det ikke etter 2-3kg, og korrigerer inntaket?

Herrefred, hva foregår oppi hodene til enkelte...?

Anonymous poster hash: 603b8...55d

Skrevet

Hvordan er det mulig? Enten har du spist vanvittige mengder fett og sukker ellers så er forbrenninga di totalt ødelagt. Spist hva jeg vil og når jeg vil , vekta viser det samme som før jul.

Anonymous poster hash: a9e34...024

Skrevet

Hvordan er det mulig? Enten har du spist vanvittige mengder fett og sukker ellers så er forbrenninga di totalt ødelagt. Spist hva jeg vil og når jeg vil , vekta viser det samme som før jul.

Men å kunne spise akkurat hva man vil gjennom hele julen, uten å legge på seg et gram er vel like uvanlig som å ese ut 7 kg?

Anonymous poster hash: 3bd3d...542

Skrevet

Ja nei det vet jeg ikke om det er. Har vel grei forbrenning da for har ikke trent ved siden av. Er det virkelig vanlig å gå opp kilo hver jul?

Skrevet

Er gravid, får ikke gått særlig på nr.2 - gått opp 2,5kg siden 21.12.. Skjemst. Ikke kan jeg slanke meg heller. formen er kjempedårlig også, migrene og bekkenløsning. Så dette går til helvete! Litt over halvveis, og opp 6kg 😭😭😭😭

Blir harde bud når hverdagen kommer og resten av familien er borte på dagtid. Da kan jeg være dårlig pga at jeg ikke spiser kontinuerlig!! For å ikke bli dårlig må jeg spise. Argh!! Blir greit å kunne begrense. Telle kalorier fom mandag..

Anonymous poster hash: 49be4...775

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...