Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #1 Skrevet 30. desember 2015 Tok 10mg igår pga fikk ikke sove, har ikke sovet på flere netter pga snuing etter nattevaktshelg. Har slitt i hele dag med å holde meg våken, sovnet på sofaen 18.30 og sov til 21.30. Nå er jeg jo våken igjen så det var jo lite vits. Normalt? Har bare hatt imovane før og de var ikke sånn. Anonymous poster hash: b48a7...e70
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #2 Skrevet 30. desember 2015 Jeg får også hangover av melatonin, så ingen vits for meg heller. Anonymous poster hash: e4a85...5e5
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #3 Skrevet 30. desember 2015 10 mg? var ikke det veldig mye? Har melatonin selv på 2 mg Anonymous poster hash: d9b99...ffd
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #4 Skrevet 30. desember 2015 10 mg var veldig mye! Ikke rart du har hangover.. Anonymous poster hash: fbe10...464
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #5 Skrevet 31. desember 2015 Var det mye? Tatt 5 mg nå ikveld, ikke sovnet enda. Håper jeg sovner snart. Har hatt imovane 5mg tidligere, tok 2 stk melatonin 5mg igår for jeg var så desperat etter søvn. HI Anonymous poster hash: b48a7...e70
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #6 Skrevet 31. desember 2015 Herregud, hvorfor tok du 10 mg? Ikke rart du fikk hang over!! 2 mg er vanlig dose. Anonymous poster hash: c235f...d77
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #7 Skrevet 31. desember 2015 Fikk de av en kamerat som kjøpte i USA. De er 5 mg så trodde det var vanlig dose. Han hadde kjøpt 10 og 15mg også, men ser jo på felleskatalogen nå at 2mg er vanlig dose! Herregud... Ikke rart jeg har slitt med å få opp øynene idag. HI Anonymous poster hash: b48a7...e70
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #8 Skrevet 31. desember 2015 Fikk de av en kamerat som kjøpte i USA. De er 5 mg så trodde det var vanlig dose. Han hadde kjøpt 10 og 15mg også, men ser jo på felleskatalogen nå at 2mg er vanlig dose! Herregud... Ikke rart jeg har slitt med å få opp øynene idag. HI Anonymous poster hash: b48a7...e70 Ha respekt for medisin, selv med noe så "uskyldig" som melatonin. Da er du i hvert fall en lærdom rikere 😉 Anonymous poster hash: c235f...d77
MarianeA Skrevet 31. desember 2015 #9 Skrevet 31. desember 2015 2 mg er lav dose. 10 mg er ikke uvanlig dose,og noen trenger såpass mye for å få virkning. De aller fleste får ikke hangover av melatonin. Jeg har brukt melatonin i ti år og selv har jeg landet på 5mg.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #10 Skrevet 31. desember 2015 Herregud, hvorfor tok du 10 mg? Ikke rart du fikk hang over!! 2 mg er vanlig dose. Anonymous poster hash: c235f...d77 Er 2 vanlig dose altså? Jeg har fått Melatonin på 3 mg Anonymous poster hash: 8014a...460
MarianeA Skrevet 31. desember 2015 #11 Skrevet 31. desember 2015 Herregud, hvorfor tok du 10 mg? Ikke rart du fikk hang over!! 2 mg er vanlig dose. Anonymous poster hash: c235f...d77 Er 2 vanlig dose altså? Jeg har fått Melatonin på 3 mg Anonymous poster hash: 8014a...460 De fleste leger skriver ut 3 mg så kan man eventuelt ta flere ved behov. 2mg er ofte preparatet Cirkadin som er melatonin i depottabletter. Mange har dårlig virkning av Cirkadin, jeg hadde omtrent ikke virkning i det hele tatt.
Fandens Oldemor Skrevet 31. desember 2015 #12 Skrevet 31. desember 2015 Sikker på det ikke var tilfeldig? Jeg får aldri hangover av melatonin, og bruker selv 5mg tabletter. Har pleid å ta 2-3. Eneste jeg har merket er at jeg kan få rare drømmer av det. Du kan ikke tenke på melatonin som en sovemedisin som slår deg ut og gjør at du sovner. Du kan feks ikke ligge med mobilen og vente på at du skal sovne. Du må ta melatonin en times tid før du legger deg, og så må du bare ligge der med øynene igjen selv om det er grusomt kjedelig. Har hatt voldsomme problemer med søvn hele livet, og melatonin er helt klart det som fungerer best for meg (ikke den man får av legen med 2 mg).
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #14 Skrevet 1. januar 2016 Det er 2 mg depottabletter jeg får hangover av - og har ingen virkning av. # 2 Anonymous poster hash: e4a85...5e5
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #15 Skrevet 1. januar 2016 Nei, likte mye bedre imovane. Sovnet kjapt og ingen hangover. Får gå til legen og be om ny resept. Klart meg uten i 1 år nå. HI Anonymous poster hash: b48a7...e70
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #16 Skrevet 1. januar 2016 Melatonin er IKKE sovemedisin. Man får ikke hangover, og det hjelper ikke å ta høyere dose enn anbefalt (anbefalt er 1-3 mg). Det eneste det gjør er å justere kroppens naturlige klokke. Å hive inn på med masse ekstra hormoner gjør det ikke noe bedre. Det er ikke for at du skal sove bedre men for at du skal bli tidligere trøtt og dermed sovne lettere. Jeg har forsinket søvnfasesyndrom, og utskiller ikke nok melatonin på kvelden selv. Om jeg ikke tar det ligger jeg lys våken og opplagt til 1 eller 2, selv om jeg må stå opp klokka 6.30 og er kjempetrøtt på dagtid. Det er sånn jeg merker om jeg har glemt å ta melatonin, jeg ligger der lys våken. Tar jeg melatonin klokka 21 klarer jeg å sovne før 23 uansett, og sovner gjerne 22.30 også. Rett og slett fordi jeg blir søvnig og om jeg ligger og leser på senga begynner øynene å glippe. Jeg legger bort boka og sovner på få minutter. Hangover har jeg aldri, det er ikke en sovemedisin som sagt Anonymous poster hash: 48348...d1b
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #17 Skrevet 1. januar 2016 Melatonin er IKKE sovemedisin. Man får ikke hangover, og det hjelper ikke å ta høyere dose enn anbefalt (anbefalt er 1-3 mg). Det eneste det gjør er å justere kroppens naturlige klokke. Å hive inn på med masse ekstra hormoner gjør det ikke noe bedre. Det er ikke for at du skal sove bedre men for at du skal bli tidligere trøtt og dermed sovne lettere. Jeg har forsinket søvnfasesyndrom, og utskiller ikke nok melatonin på kvelden selv. Om jeg ikke tar det ligger jeg lys våken og opplagt til 1 eller 2, selv om jeg må stå opp klokka 6.30 og er kjempetrøtt på dagtid. Det er sånn jeg merker om jeg har glemt å ta melatonin, jeg ligger der lys våken. Tar jeg melatonin klokka 21 klarer jeg å sovne før 23 uansett, og sovner gjerne 22.30 også. Rett og slett fordi jeg blir søvnig og om jeg ligger og leser på senga begynner øynene å glippe. Jeg legger bort boka og sovner på få minutter. Hangover har jeg aldri, det er ikke en sovemedisin som sagt Anonymous poster hash: 48348...d1b At du ikke får hangover er helt uvesentlig. Det er slett ikke uvanlig at en får det av melatonin. Anonymous poster hash: fbe10...464
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #18 Skrevet 1. januar 2016 Synes det er skremmende hvor mange som tyr til medikamenter for å få sove. Er ikke dere relativt unge folk? Melatonin gir ikke hangover som feks sobril (som ikke er sovemedisin), men man reagerer jo forskjellig på ting. Hva med å komme seg opp i normal tid for så å bli trøtt til kvelden? Litt sunn disiplin... Anonymous poster hash: 03f16...e47
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #19 Skrevet 1. januar 2016 Melatonin er IKKE sovemedisin. Man får ikke hangover, og det hjelper ikke å ta høyere dose enn anbefalt (anbefalt er 1-3 mg). Det eneste det gjør er å justere kroppens naturlige klokke. Å hive inn på med masse ekstra hormoner gjør det ikke noe bedre. Det er ikke for at du skal sove bedre men for at du skal bli tidligere trøtt og dermed sovne lettere. Jeg har forsinket søvnfasesyndrom, og utskiller ikke nok melatonin på kvelden selv. Om jeg ikke tar det ligger jeg lys våken og opplagt til 1 eller 2, selv om jeg må stå opp klokka 6.30 og er kjempetrøtt på dagtid. Det er sånn jeg merker om jeg har glemt å ta melatonin, jeg ligger der lys våken. Tar jeg melatonin klokka 21 klarer jeg å sovne før 23 uansett, og sovner gjerne 22.30 også. Rett og slett fordi jeg blir søvnig og om jeg ligger og leser på senga begynner øynene å glippe. Jeg legger bort boka og sovner på få minutter. Hangover har jeg aldri, det er ikke en sovemedisin som sagt Anonymous poster hash: 48348...d1b At du ikke får hangover er helt uvesentlig. Det er slett ikke uvanlig at en får det av melatonin. Anonymous poster hash: fbe10...464 Hvis du ikke tar feil dose (dvs for høy dose) og ikke tar melatonin til feil tid får du ikke hangover. http://www.nosleeplessnights.com/can-you-overdose-on-melatonin/ Anonymous poster hash: 48348...d1b
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #20 Skrevet 1. januar 2016 Synes det er skremmende hvor mange som tyr til medikamenter for å få sove. Er ikke dere relativt unge folk? Melatonin gir ikke hangover som feks sobril (som ikke er sovemedisin), men man reagerer jo forskjellig på ting. Hva med å komme seg opp i normal tid for så å bli trøtt til kvelden? Litt sunn disiplin... Anonymous poster hash: 03f16...e47 Du virker bare dum når du uttaler deg om ting du ikke vet noe om. Jeg står opp 6.30 hver dag, og har klokka på til 7 i helgene for å holde på gode rutiner. I tillegg roer jeg ned om kvelden, slår av lys og ser ikke på skjermer. Jeg sover aldri om dagen, om jeg er aldri så trøtt. Ingen kaffe etter 12. Likevel sovner jeg ALDRI før 1 om natta av meg selv, jeg ligger der lys våken og vrir meg rundt. Veldig frustrerende og over tid blir jeg bare dårligere og dårligere fungerende på dagtid. Var til mye utredning, blant annet sov jeg på sykehus med elektroder koblet til hodet. Etter at jeg fikk beskjed om at jeg har forsinket søvnfasesyndrom ("B-menneske", men det er medisinsk) og at kroppen min tror at et døgn er mye lenger enn 24 timer begynte jeg med melatonin. Tar jeg det klokka 21, er jeg trøtt og god i 22-tida. Da legger jeg meg med en bok men orker stort sett ikke lese mange sider før øynene glir igjen. Det skjer aldri uten melatonin. Måten jeg skjønner at jeg har glemt å ta melatonin er om jeg fortsatt er lys våken og klokka nærmer seg 23. Jeg får aldri noen bivirkninger, hangover eller lignende. Melatonin er helt naturlig Anonymous poster hash: 48348...d1b
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #21 Skrevet 1. januar 2016 Synes det er skremmende hvor mange som tyr til medikamenter for å få sove. Er ikke dere relativt unge folk? Melatonin gir ikke hangover som feks sobril (som ikke er sovemedisin), men man reagerer jo forskjellig på ting. Hva med å komme seg opp i normal tid for så å bli trøtt til kvelden? Litt sunn disiplin... Anonymous poster hash: 03f16...e47 Du virker bare dum når du uttaler deg om ting du ikke vet noe om. Jeg står opp 6.30 hver dag, og har klokka på til 7 i helgene for å holde på gode rutiner. I tillegg roer jeg ned om kvelden, slår av lys og ser ikke på skjermer. Jeg sover aldri om dagen, om jeg er aldri så trøtt. Ingen kaffe etter 12. Likevel sovner jeg ALDRI før 1 om natta av meg selv, jeg ligger der lys våken og vrir meg rundt. Veldig frustrerende og over tid blir jeg bare dårligere og dårligere fungerende på dagtid. Var til mye utredning, blant annet sov jeg på sykehus med elektroder koblet til hodet. Etter at jeg fikk beskjed om at jeg har forsinket søvnfasesyndrom ("B-menneske", men det er medisinsk) og at kroppen min tror at et døgn er mye lenger enn 24 timer begynte jeg med melatonin. Tar jeg det klokka 21, er jeg trøtt og god i 22-tida. Da legger jeg meg med en bok men orker stort sett ikke lese mange sider før øynene glir igjen. Det skjer aldri uten melatonin. Måten jeg skjønner at jeg har glemt å ta melatonin er om jeg fortsatt er lys våken og klokka nærmer seg 23. Jeg får aldri noen bivirkninger, hangover eller lignende. Melatonin er helt naturlig Anonymous poster hash: 48348...d1b Du er en av hvor mange i denne tråden? Hvor mange tror du har samme 'diagnose' ? Hi sier hun sliter med å snu etter nattevaktshelg. Da er det vilje som skal til. Har jobbet turnus i 20 år, og selv om man er sliten etter ei slik helg, så får man bare ta seg selv i nakken. Anonymous poster hash: 03f16...e47
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #22 Skrevet 1. januar 2016 Synes det er skremmende hvor mange som tyr til medikamenter for å få sove. Er ikke dere relativt unge folk? Melatonin gir ikke hangover som feks sobril (som ikke er sovemedisin), men man reagerer jo forskjellig på ting. Hva med å komme seg opp i normal tid for så å bli trøtt til kvelden? Litt sunn disiplin... Anonymous poster hash: 03f16...e47 Så enkel er ikke verden for alle. Men jeg tipper du ikke har søvnproblemer.. Overlegen på min bup er svært tilbakeholden med melatonin fordi det ofte gir hangover og generell sløvhet. Anonymous poster hash: 0d173...50f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå