Gå til innhold

Mellomnavn til Cora

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Cora hadde jeg ikke brukt rett og slett. Lite fint

Jeg spurte ikke om hva du synes om Cora, det er irrelevant. Sånt kan du holde for deg selv.

Anonymous poster hash: 64aa3...0ff

du spurte og derfor må du tåle og få svar tilbake,selvom du ikke likte svaret

Jeg spurte ikke om hva du synes om Cora, det er irrelevant. Sånt kan du holde for deg selv.

Jeg har ikke spurt om hva andre synes om Cora, jeg spurte om forslag til mellomnavn.

Jeg har ikke spurt om hva andre synes om Cora, jeg spurte om forslag til mellomnavn.

men jeg svarte ang Cora. Godt nyttår

Annonse

Josefine er jo fint? Ville valgt noe litt "trygt"/kjent, i alle fall.

Cora Josefine

Cora Marie

Cora Sofie

Cora Eline

Cora Margrethe

Cora Synnøve

Cora Fredrikke

Cora Henriette

Cora Henrikke

Cora Martine

Cora Susanne

Anonymous poster hash: b05d4...294

Jeg spurte ikke om hva du synes om Cora, det er irrelevant. Sånt kan du holde for deg selv.

men jeg svarte ang Cora. Godt nyttår

Haha du er så pinlig BW!

Anonymous poster hash: 617b6...a30

Annonse

Så gøy at det er flere som skal bruke navnet Cora - har selv en liten Cora og er veldig fornøyd med navnet! Vi tenkte på Olivia som mellomnavn (men endte opp med å kun bruke mitt etternavn), men ellers syntes jeg Cora Josephine som du foreslo selv var kjempefint! 

Cora Olivia 

Cora Josephine 

Cora Isobel

Cora Elise 

Cora Mathilde 

Cora Othilie 

Cora Sofie

:)

Anonymous poster hash: 85d1c...a2c

Så gøy at det er flere som skal bruke navnet Cora - har selv en liten Cora og er veldig fornøyd med navnet! Vi tenkte på Olivia som mellomnavn (men endte opp med å kun bruke mitt etternavn), men ellers syntes jeg Cora Josephine som du foreslo selv var kjempefint! 

Cora Olivia 

Cora Josephine 

Cora Isobel

Cora Elise 

Cora Mathilde 

Cora Othilie 

Cora Sofie

:) :) :)

Hvordan uttaler dere Cora? Merker det er mange som ikke uttaler det på samme måte som oss. Vi sier Cooora, som Sara med o.

Jeg uttaler det Kooora med trykk som Sara. Ikke Kåra. Skulle jeg sagt det med å føler jeg at jeg måtte uttalt det med engelsk r, også. Selv om noen navn uttales på norsk med å (Roger, Thomas). Nora, Tora, Mona, Lone osv. uttales jo med o.

Anonymous poster hash: b05d4...294

Jeg har faktisk aldri hørt navnet uttalt med o og hadde derfor heller aldri kommet på å uttale det slik. Cora med o må jeg nok venne meg til. Blir litt som et nytt navn. Jeg kjenner forresten en kjempeskjønn Cora så jeg har bare gode assosiasjoner til navnet.

Cora Olivia 

Cora Josephine 

Cora Isobel

Cora Elise 

Cora Mathilde 

Cora Othilie 

Cora Sofie

:) :) :)

Hvordan uttaler dere Cora? Merker det er mange som ikke uttaler det på samme måte som oss. Vi sier Cooora, som Sara med o.

Jeg (og hun selv) uttaler det med O - synes det er finest og at det blir naturlig å uttale det på den måten på norsk:) Men mannen min snakker engelsk og han uttaler det mer som Kåra men da er r'en også litt mykere enn man ville sagt på norsk, så jeg synes det blir et fint navn det også. Men han påvirkes av at vi bor i Norge selvsagt så hans versjon av navnet hennes begynner å nærme seg o'en. Men besteforeldrene som også ikke er norske sier det på engelsk med å-utalen. 

• 2 uker senere...

Interessant å lese diskusjonen om hvordan Cora uttales (selv om det strengt tatt ikke var Cora som var oppe til diskusjon!).

Synes gode, gamle Cora fortjener et andre fornavn i samme gate;
Cora Justine (som nevnt, godt forslag!)
Cora Margrete
Cora Kristense (kanskje litt vel sært...)
Cora Natalie

Ville nok ikke valgt nok et navn med a-endelse etter Cora, synes det stort sett er best å bryte litt med foregående endelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...