februarprins2013 Skrevet 30. desember 2015 #51 Skrevet 30. desember 2015 holdt på og drukne som 5åring, sitter i enda, og jeg er 30, er det verste jeg har opplevd som barn
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #52 Skrevet 30. desember 2015 Overraskende mange her inne som har opplevd psykisk og seksuelle overgrep i hjemmet, meg selv inkludert. Utad er jeg en sterk og livlig person, men innvendig er det fullstendig kaos, og jeg må bruke alle mine krefter på å holde meg psykisk stabil. Hvor var barnevernet på 70- og 80-tallet? Anonymous poster hash: 495f9...0ac
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #53 Skrevet 31. desember 2015 At mamma slo,banket,lugget,spyttet på meg..Jeg har aldri gjort noe galt og har absolutt ikke hatt noen grunn til å få juling..En gang sparket og slo hun så fælt at jeg ikke klarte gå.. Dette holdt på fra barneskolen en gang til utpå ungdomsskolen..Er ikke mange som vet dette om meg.. Anonymous poster hash: 5abfd...d15
LittLykkelig Skrevet 31. desember 2015 #54 Skrevet 31. desember 2015 Jeg hadde en far med uforutsigbart sinne. Han kunne eksplodere plutselig og ta meg i ørene, rope med mørk stemme, dytte meg eller lignende. Husker de svarte øynene og den høye stemmen. Det verste var likevel at det var uforutsigbart. Jeg var redd han og jobbet hardt for hans anerkjennelse. Litt fatherissues den dag idag selv om vi nå har et uproblematisk forhold og han har bedt om unnskyldning. Det føles som barnemat i forhold til deres historier. Når jeg vet hvor preget jeg ble i årevis av bagateller, kan jeg ikke tenke meg hvordan det var for dere. Grusomt at overgrep er så utbredt! Sender dere en god klem og lover å gjøre mitt ytterste for å oppdage slike familieforhold på jobb i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #55 Skrevet 31. desember 2015 En ond stemor som gjorde alt hun kunne for å gi meg dårlig selvbilde/ prøvde å få pappa og hans familie til å misslike meg. Da var jeg 7år. Har ødelakt mye for meg i senere tid. Mye utfrysing på skolen. Anonymous poster hash: 7e45e...8fd
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #56 Skrevet 31. desember 2015 Når moren min hentet motorsaga å satt seg oppå søsteren min i senga å sa at hun skulle drepe henne er vel noe av det verste. Eller når pappa kom hjem og moren min fortalte ham hvor jævlige vi hadde vært, og han kastet søsteren min ned trappa. Da jeg var seks-syv år kom det 4 politibiler for å hente broren min som hadde vært med på et ran. Året etter skulle jeg gå på besøk til ham og fant ham bevisstløs hjemme i stua hans etter at han hadde tatt overdose. Anonymous poster hash: 35025...780
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #57 Skrevet 31. desember 2015 Overraskende mange her inne som har opplevd psykisk og seksuelle overgrep i hjemmet, meg selv inkludert. Utad er jeg en sterk og livlig person, men innvendig er det fullstendig kaos, og jeg må bruke alle mine krefter på å holde meg psykisk stabil. Hvor var barnevernet på 70- og 80-tallet? Anonymous poster hash: 495f9...0ac Det er en stor andel barn som utsettes for seksuelle overgrep! http://www.statensbarnehus.no/barnehus/kristiansand/rad_og_veiledning/informasjon_til_barn_og_unge_om_seksuelle_overgrep/ Jeg fortalte det til mannen min da jeg fortalte sønnen min at ikke alle voksne eller ungdommer er snille, herunder seksuelle overgrep. Mannen min syns det var hysterisk, men i jobben min ser jeg så mange overgrepsutsatte barn og unge som selv blir overgripere. Jeg vil ha den ungen som løper hjem heller enn den som blir med bort fra lekeplassen og inn i skogen. Svarene her bekrefter jo at det er mange der ute som har vært utsatt for ulike typer overgrep. Og jeg tror ikke tallet på undersøkelser og saker i barnevernet som omhandler seksuelle overgrep er i nærheten av 5 %. Heller ikke i 2015. Anonymous poster hash: 7e0a5...212
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #58 Skrevet 31. desember 2015 Jeg vokste opp med en psykopat av en far som var sterkt alkoholisert. Den verste enkeltopplevelsen med han var da han tok meg med alene til syden og la seg på flatfylla. Jeg var 10-11 år og måtte klare meg alene. Husker han satt utenfor hotellrommet og drakk med en lokal mann som spurte hvor jeg var, låste meg inn på doen i timesvis fordi jeg var redd han skulle komme inn og voldta meg. Da faren min omsider kom inn viste han tegn på at han ville skyte meg. Tok alle kontantene han hadde og rømte, fikk ringt mamma som ordnet så jeg fikk nytt hotell. Verste ferien jeg har hatt. Han kom hjem uten anger, sa aldri unnskyld. I voksen tid har han fortsatt å være slem mot meg, spiller et psykopatisk spill. Jeg kuttet han ut i påsken 2015 da jeg ikke orket mer og ikke ville at barna mine skal utsettes for han, beste valget jeg har tatt. Anonymous poster hash: 7c3e0...201
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #59 Skrevet 31. desember 2015 Jeg vokste opp med en psykopat av en far som var sterkt alkoholisert. Den verste enkeltopplevelsen med han var da han tok meg med alene til syden og la seg på flatfylla. Jeg var 10-11 år og måtte klare meg alene. Husker han satt utenfor hotellrommet og drakk med en lokal mann som spurte hvor jeg var, låste meg inn på doen i timesvis fordi jeg var redd han skulle komme inn og voldta meg. Da faren min omsider kom inn viste han tegn på at han ville skyte meg. Tok alle kontantene han hadde og rømte, fikk ringt mamma som ordnet så jeg fikk nytt hotell. Verste ferien jeg har hatt. Han kom hjem uten anger, sa aldri unnskyld. I voksen tid har han fortsatt å være slem mot meg, spiller et psykopatisk spill. Jeg kuttet han ut i påsken 2015 da jeg ikke orket mer og ikke ville at barna mine skal utsettes for han, beste valget jeg har tatt. Anonymous poster hash: 7c3e0...201 Hva sier du? At du bodde alene på hotell i syden mår du var 10-11 år gammel? Var det ingen voksne der som tok vare på deg? Anonymous poster hash: 4809a...c96
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #60 Skrevet 31. desember 2015 Jeg vokste opp med en psykopat av en far som var sterkt alkoholisert. Den verste enkeltopplevelsen med han var da han tok meg med alene til syden og la seg på flatfylla. Jeg var 10-11 år og måtte klare meg alene. Husker han satt utenfor hotellrommet og drakk med en lokal mann som spurte hvor jeg var, låste meg inn på doen i timesvis fordi jeg var redd han skulle komme inn og voldta meg. Da faren min omsider kom inn viste han tegn på at han ville skyte meg. Tok alle kontantene han hadde og rømte, fikk ringt mamma som ordnet så jeg fikk nytt hotell. Verste ferien jeg har hatt. Han kom hjem uten anger, sa aldri unnskyld. I voksen tid har han fortsatt å være slem mot meg, spiller et psykopatisk spill. Jeg kuttet han ut i påsken 2015 da jeg ikke orket mer og ikke ville at barna mine skal utsettes for han, beste valget jeg har tatt. Anonymous poster hash: 7c3e0...201 Hva sier du? At du bodde alene på hotell i syden mår du var 10-11 år gammel? Var det ingen voksne der som tok vare på deg? Anonymous poster hash: 4809a...c96 Ja, jeg var alene, men en ving-guide sov med meg på natta og tok seg av meg når hun ikke måtte jobbe. Men hun kunne jo ikke være med meg hele tiden pga jobben, så var en del alene husker jeg. Anonymous poster hash: 7c3e0...201
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #61 Skrevet 31. desember 2015 Mobbing, Omsorgssvikt, Familievold, Mishandling, Anonymous poster hash: 32477...b31
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #62 Skrevet 31. desember 2015 Når jeg leser det dere andre har skrevet, så ser jef jo at jeg har hatt det fantastisk bra! Jeg har en familie som fungerer svært godt og vi har alltid stilt opp for hverandre. Likevel er det jo noen ting som for meg opplevdes som forderdelige. Oldefaren min, som jeg sto svært nær, druknet på 6-års dagen min. Jeg var sikker på at det var min feil, siden han visste at det beste jeg vet er og var nytrukket torsk og han var på torskefiske. Det var veldig tingt for meg å bære den skyldfølelsen i godt over 10 år før jeg turde å snakke med mamma og pappa om den. Anonymous poster hash: 86559...1df Du må ikke bagatellisere din smerte selv om andre kanskje har hatt det verre. Tier du om det kan det bli veldig vondt, Jeg har kanalisert smerten gjennom vold frem til jeg møtte min kone. Det skulle ikke mye til for å starte en slosskamp med meg den gang. Anonymous poster hash: 32477...b31
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #63 Skrevet 1. januar 2016 -seksuelle overgrep fra 5-10 års alderen -alkoholisert far -skilsmisse -mobbing av klær -far tok livet sitt... At jeg står oppreist er utrolig! Er sterk som faen. Jeg lager mitt liv nå! Og det skal jeg lage godt! Anonymous poster hash: 5e5e0...32a
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #64 Skrevet 1. januar 2016 Jeg ble mobbet fra 1-9 klasse. Fordi jeg brukte briller. Etter 9ende flyttet vi til en annen kant av landet. Ikke mobbet siden. Begynte med linser for 14 år siden. Har enda mareritt om at jeg bruker briller. Anonymous poster hash: 8f90f...d0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå