Gå til innhold

Hva er det verste du har opplevd som barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De aller færreste av oss har det vel rosenrødt hele tiden. Og altfor mange opplever motgang og urettferdighet allerede i barndommen..

Når det er sagt så er det ikke nødvendigvis bare fæle opplevelser jeg mener med "verste", men det du føler har vært vondest/vanskeligst i DIN barndom.

Anonymous poster hash: 79d32...e2f

Skrevet

- at faren min døde

- å bli seksuelt misbrukt

Anonymous poster hash: 9db54...007
Skrevet

Å bli mobbet på skolen, å ha en far som hadde et ustabilt sinne, å ha en mor som ikke var moden nok til å ha barn

Anonymous poster hash: 1b9dd...9af

Skrevet

Ustabile foreldre. Mye festing og krangling. Ekstremt dårlig økonomiske valg. Flyttet mye

Seksuelt overgrep da jeg var 7

Anonymous poster hash: 208b4...35f

Skrevet

Ustabile foreldre. Mye festing og krangling. Ekstremt dårlig økonomiske valg. Flyttet mye

Seksuelt overgrep da jeg var 7

Ja og ble mye mobbet.

Skrevet

Å bli mobbet på skolen.

Være vitne til kranglene mellom søsteren min og foreldrene mine.

Kranglene til mamma og pappa hvor mamma truet med skilsmisse.

Moren min var psykisk syk, men det skjønte jeg ikke så mye av og det var jo ikke en enkelthendelse. En jeg tror de andre tingene ikke ville vært eller opplevdes så ille dersom hun hadde vært frisk og "mere med".

Skrevet

Første gang jeg opplevde at mamma var full. Husker hun slo meg.

Anonymous poster hash: fea90...3e0
Skrevet

Mobbing fra 1 - 9 klasse, så utfrysing i 10. klasse (tok fag på nytt, var før 10 års skolegang)

Utfrysing i 1- 3 klasse på videregående fordi jeg er venner med 2 stk som gikk i spesialklasse.

Mobbing fra sjefen under lærlingetiden, men da ble jeg tøff nok til å svare henne.

Skrevet

En lite engasjert og ofte sint far.

Seksuelt overgrep som 8-åring.

Vet ikke hva som hatt størst påvirkning, men jeg har hatt et litt forskrudd forhold til menn i voksen alder. Sliter med tillit.

Anonymous poster hash: 87a7d...ad3
Skrevet

Psykisk syk mor som var ustabil og som man hele tiden måtte sjekke hva slags humør hun var i. Jeg fikk mye kjeft for de merkeligste ting, også fordi jeg var glad i min far.

Det verste jeg hører om er mødre/fedre som sier at barna ikke merker noe til deres psykiske sykdom. Det er rett og slett bullshit!! Min mor tok ikke imot behandling, hadde hun gjort det hadde nok min barndom sett annerledes ut.

Anonymous poster hash: 2dc9a...951

Skrevet

Har hatt en veldig bra barndom, med helt unike foreldre. Flink på skolen, morsom, populær fordi jeg var morsom, snill og inkluderende med alle, veldig god i fotball og generell all idrett. 

Det verste innad i familien må være da broren min, i sinne, krøllet alle serviettene mine. 

Husker også at det var en periode på noen uker der jeg brått ble holdt utenfor sammenkomster i venninnegjengen. Det var fælt. Var i den verste alderen, siste året på barneskolen. Jeg følte meg stygg. Hadde masse kviser, fett hår (vasket og vasket), briller. Hormonene raste og jeg følte meg blæ. Selvtilliten var på bunn. Det gikk heldigvis fort over.

Anonymous poster hash: d9e1a...862
Skrevet

Mobbing gjennom hele grunnskolen fordi jeg var "et fleskeberg". Ser på bilder i ettertid at jeg var litt kraftig, men ikke det monsteret jeg trodde jeg var.

En mamma med sosial angst og forskrudd syn på kropp og egenverdi. Hun var aldri fornøyd med meg, noe som selvsagt forsterket beskjeden jeg fikk fra mobberene.

Anonymous poster hash: 587a0...fde

Skrevet

At ei venninne betrodde til meg på sms at hun skulle ta selvmord den samme kvelden, men jeg måtte for guds skyld ikke si det til noen. Hun hadde en del psykiske problemer og trøbbel med familien sin.

Jeg løp til mine foreldre med sms'en med en gang jeg fikk den og faren min kjørte ut for å lete etter henne. Dette var sent på kvelden. Han fant henne stående på en bro som har blitt brukt til det formålet før. Han fikk henne heldigvis med seg og det gikk bra. Men en veldig traumatisk opplevelse for en 12 åring (hun var noen år eldre enn meg).

Anonymous poster hash: b5707...2b7

Skrevet

Vond skilsmisse. Stemor fra helvete som kom inn I livet mitt da jeg akkurat hatt begynt i puberteten. Det at hun var så ond. Så hadde jeg ett godt forhold til min far men han var tøffel og var veldig flink til å si alt jeg gjorde ikke var godt nok. Hadde toppkarakterer på skolen men det var ikke godt nok. Det at jeg ikke var tynn nok for familien gjorde at jeg ble kraftigere og kraftigere. Jeg sliter fremdeles med selvfølelsen og verdien av meg selv i en alder på 32. Jobber hele tiden med å komme over det men har ikke tro på meg selv. For min del har min ungdomstid gitt meg mye senskader.

Anonymous poster hash: b32f1...266

Skrevet

Kan ikke peke på spesielle hendelser selv om noe er mer minneverdig. Det vonde for meg var at ingen av menneskene jeg hadde rundt meg likte meg. Helt fra jeg var bitteliten var jeg enten for mye eller for lite. Mamma angret på at hun fikk meg for tett på et eldre søsken. Fra jeg ble gammel nok til å huske mer enn bruddstykker kan jeg ikke huske en eneste lykkelig dag. Det var selvsagt lykkelige øyeblikk, men følelsen av grunnleggende utilstrekkelighet var der alltid. Jeg gruet meg alltid til noe, oftest situasjoner der jeg visste jeg ville få enda dårligere tilbakemeldinger enn ellers. Psykisk syk mor her også, hun var klart værst i de årene.

Anonymous poster hash: 61e40...da0
Skrevet

Jeg husker ærlig talt ikke så mye som faktisk var... bra.

Anonymous poster hash: 86879...cf0

Skrevet

Overgrep

Foreldre som forsvant og overlot meg alene i flere dager da jeg var 7

Mobbing

Mine egne atferdsproblemer som ingen hjalp meg med

Mamma som pillenarkoman

Egoistisk og kald pappa.

Tøff skilsmisse der de kranglet om hvem som skulle slippe å ha meg.

Stemor som hatet meg

Alkoholisert og voldelig stefar

Jeg var redd for å få egne barn, men jeg er ressurssterk, klok, og kan med hånden på hjertet si at jeg er en god, omsorgsfull og varm mamma for mine barn. Og gift med en fantastisk mann er jeg også 😊❤️

Anonymous poster hash: 66a6f...e69

Skrevet

Har ikke opplevd noe særlig ille.

Ble mobbet over en toårs periode, men det var ikke blant de verste episodene og jeg hadde gode venner som støttet meg.

Ble også utsatt for seksuelt overgrep, men dette var heller ikke av de verste (ble ikke voldtatt).

Har stort sett hatt det bra.

Anonymous poster hash: 8aefb...b5c

Skrevet

At mine foreldre ble skilt. Fortsatt vondt, 25 år etter....

Anonymous poster hash: 91d8d...81a

Skrevet

Ble dratt inn i seksuell lek av eldre barn fra jeg var 3-5 år. Har slitt med det i senere tid. Følt meg skitten, ikke klart gutter med sort hår...

Var hos en dagmamma i 4-5 årsalderen hvor datteren slo, kløp og lugget meg daglig om jeg ikke gjorde som hun ville. Moren ville ikke ha meg i stuen. Jeg måtte være på rommet til jenta hele dagen. Ble sluppet inn av eldstedatteren om morgenen. Hun var snill. Hun satte på film til meg før hun dro på skolen. Men om moren merker det kom hun ut i stuen, skrudde av filmen og sendte meg på rommet til yngste datteren. Hun og jenta lå på rommet hennes og sov. Var glad da jeg endelig fikk ny dagmamma. Dagmamma har vært uaktuelt for mine barn!

Tilbragt en sommer i campingvogn med bare 1 seng sammen med mine foreldre som hadde høylytt sex hver natt... Var 10 år da. Grøsser fortsatt når jeg ser foreldrene mine kysse... Har aldri klart å ha sex med barna i samme rom, ikke som spedbarn en gang...

Ikke noe store vonde opplevelser, men de sitter i og har preget meg.

Anonymous poster hash: 8c168...e4f

Skrevet

Mobbing PG utestengelse. Og krangling mellom foreldre hjemme. Dette ødela meg som menneske..

Anonymous poster hash: 4bf96...596

Skrevet

En far med ustabilt sinne og psykisk syk. Truet min mor med kniv flere ganger og slo henne over ende en gang så hun slo hodet i bordkanten.

Anonymous poster hash: 3b286...c26

Skrevet

Seksuelle overgrep

En far som drakk mye og valgte sine egne interesser over oss barna (og gjør det fortsatt)

At vi ble truet i hjemmet over lang tid av en psykopat av en stefar, dette involverte både skytevåpen, religion, hjernevasking og seksuelle overgrep

Anonymous poster hash: af9aa...51e
Skrevet

Ond stemor som ikke ville ha noe med meg å gjøre. Bodde 1 år alene når mamma pendlet til jobb i ukene med alkoholisert stefar. Turte ikke si det til noen.

Ellers mange fine opplevelser. Alt blir man sterkere av! Har i dag et fantastisk liv og håper mine barn vi få det like godt som jeg tror de har.

Anonymous poster hash: 68213...153

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...