Gå til innhold

Snakker menn vulgært til dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på fest her og en mann lener seg over til venninnen min å spør henne om hun er nypult! Dette var av en mann som er anerkjent i lokalmiljøet og er godt voksen.

Innad i jentegjengen forteller jentene (30-50 år) at de stadig opplever sånne type tilnærminger.

Selv har jeg ikke opplevd noe sånt siden jeg var 17, så jeg trodde virkelig ikke at voksene mennesker snakker sånn til hverandre.

Opplever dere å bli tiltalt på den måten (seksuelt invaderende og/eller krenkende) av menn? Hvilken aldersgruppe er verst?

Anonymous poster hash: be512...792

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, trur eg enten ser for skummel eller for utilnærmelig ut. Evt berre ikkje interessant for sånne menn. Heldigvis;-) Og dei som kjenner meg veit eg kan ha ei skarp tunge om det trengst. Så dei tør/vil vel ikkje😉

Skrevet

De mennene jeg vet om som gjør det har gjort det i alle år... Men kun når de drikker.

Et par av dem blir også noe klåfingret på fylla.

Anonymous poster hash: 38ea6...45f

Skrevet

Nei. Ingen i min omgangskrets som gjør sånt.

Anonymous poster hash: 7398a...2db

Skrevet

Hatt noen kolleger som ikke har vært helt gode. Men det er heldigvis langt mellom hver og kun gamle gubber.

Skrevet

Nei, men 15 åringen får sånne kommentarer av gutter/unge menn. Sånn som: er du jomfru? Hvilken farge har du på trusa? Lyst på kuk? Hadde vært fint å pule deg! Du har sexy rompe! Du har sexy kropp!

En har tatt bilde av bokseren sin og spurt om hun liker det hun ser!

Huff, jeg ble satt ut da hun fortalte dette, men hun tar det rolig og er fornuftig. Er visst vanlig i ungdomsmiljø nå til dags....

Anonymous poster hash: 4bb29...496

Skrevet

Nei, heldigvis er det ingen som snakker sånn i min omgangskrets. Og hadde de prøvd seg, ville de nok ha blitt satt grundig på plass.

Skrevet

Nei, heldigvis!

Og jeg kaller heller ikke voksne damer for jenter.

Anonymous poster hash: 319a8...be9

Skrevet

Selvsagt ikke. Bortsett fra den standard creepy-i-fylla-fyren alle veit er sånn.

Anonymous poster hash: 176c9...994
Skrevet

Eneste gangene jeg har opplevd noe slik er ute på byen. Uten unntak så har de mannfolka som har snakket slik være menn som utad har en maske av stor selvsikkerhet og "verdensmester" - mens de egentlig har svært dårlig selvtillit, og vet at de ikke er min type og at de ikke har sjanse hos meg.

Forresten, det er en annen type også, det er den som er ute etter å kontrolle damen og som har et kunstig oppblåst selvbilde.

Jeg er "enkel" - vulgært snakk virker uten unntak bare turnoff på meg ;)

Anonymous poster hash: b8457...eb9
Skrevet

Jeg har aldri i mitt liv opplevd dette og er over 40 år.

MEN jeg har heller aldri vært spesielt lettkledt og har aldri vært full. Jeg har god selvtillit og derfor var det selv ikke på ungdomsskolen noen som "pellet meg på nesa"

Anonymous poster hash: 5a0f8...c2c
Skrevet

MEN jeg har heller aldri vært spesielt lettkledt og har aldri vært full. Jeg har god selvtillit og derfor var det selv ikke på ungdomsskolen noen som "pellet meg på nesa"

Jeeez...

Anonymous poster hash: 9bc9c...359

Skrevet

Nr. 11 her.... jeg går heller ikke spesielt lettkledd, og har knapt vært full. Pussig nok så har jeg kun fått slike kommentarer etter at jeg hadde jobbet med meg selv slik at jeg fikk god selvtillit. Før fikk jeg ikke slike kommentarer.

Så poenget er at problemet er hos mannen, ikke hos kvinnen. Menn har ikke noe rett til å være vulgære (dvs. tråkke over andres grenser, prøve å trykke dem ned med seksualisert machospråk) bare fordi de er menn. Men noen menn gjør det likevel. Og som jeg skrev over, de som har gjort det har stort sett vært "verdensmestrene" som vet at jeg gjennomskuer dem og at de aldri vil få sjans på meg - vil tro det er en form for hersketeknikk de forsøker.

Men å trekke frem påkledning og edruelighet i denne situasjonen blir omtrent like galt som å hevde at det er kvinnens skyld at hun blir voldtatt...

Anonymous poster hash: b8457...eb9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...