Lektor Doppler med tillegg Skrevet 30. desember 2015 #101 Skrevet 30. desember 2015 Nei. Ikke er jeg stygg heller så det er jo logisk. Hehe, tror du virkelig at bare stygge mennesker får slike kommentarer? Anonymous poster hash: d98d7...62c Nei. Men jeg tror det er en sammenheng med hvordan folk ser seg selv og hva de blir kalt. Om man har god selvtillit og generelt er fornøyd med seg selv vil ikke "angriperen" oppnå noe med å kalle noen stygg. Veldig synd å se at du som er lærer har null peiling på mobbing. Nei ikke bare de med lav selvtillit blir mobbet. Min eksmann fortalte meg at jeg var feit og stygg for å bryte meg ned i hele 3 år, og hele denne tiden visste jeg at det ikke var sant. Likevel fortsatte han. Jeg kjenner flere som har blitt mobbet på skolen - for eksempel en supernerd som ble kalt dum. Han VET han ikke er dum siden han er Mensa-medlem og alltid har hatt toppkarakterer. Likevel ble han kalt dum hele ungdomsskolen og hele videregående. DItt påstand er rett og slett på jordet. Enkelte mobbere gir seg ikke og bare fortsetter og fortsetter, i håp om å nå frem en vakker dag. Anonymous poster hash: 1ded3...e35 Men han har jo greid å lære deg et og annet om hersketeknikker i alle fall. Det er da noe? Hvilke hersketeknikker? At jeg påpeker manglende forståelse for hvordan mobbing fungerer, hos en lærer? Over hele Norge sliter mange barn med mobbing daglig, og 80 % av skolene er for dårlige til å ta tak i mobbingen. Sier du til elevene dine at de bare må få bedre selvtillit, så slutter mobbingen? ALLE kan bli mobbet, ikke bare de med dårlig selvtillit. Anonymous poster hash: 1ded3...e35 Dette: Veldig synd å se at du som er lærer har null peiling på mobbing. Det er hersketeknikk. Så da hevder du at du i årevis bodde sammen med en mann som mishandlet deg psykisk, mens du selv var på topp både med selvtillit og selvbilde? Fordi du fikk noe ut av det? Og så vidt jeg kan se har jeg ikke diskutert mobbing, men hvorvidt jeg har blitt kalt stygg. Noe jeg ikke har. Og du kan hevde til du blir blå at det ikke er sammenheng mellom selvbilde og hvordan verden oppfatter deg, men du tar feil. Din selvsikkerhet er i stor grad med på å avgjøre hvordan verden oppfatter deg. Jeg beklager at du har hatt vonde opplevelser, jeg håper du har det bedre nå og at du bor sammen med noen som ikke prøver å knekke deg.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #102 Skrevet 30. desember 2015 Ja, på ungdomsskolen var det noen gutter som kalte meg stygg daglig. De lot som de holdt på å kaste opp når de så på meg Anonymous poster hash: ce81e...577
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå