Gå til innhold

Har noen, noengang sagt til deg at du er stygg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har blitt fortalt at dere er stygge, i hvilke settinger har dette skjedd? Kan liksom ikke se for meg en anledning der et voksent menneske kan si til et annet at det er stygt? Det er da ekstremt uhøflig og slemt gjort! Har det vært i fylla kanskje? Hadde blitt sjokkert om jeg opplevde noe sånt, vedkommende som sier noe slik må virkelig ha godt under snittet med empati og sosiale antenner.

Skrevet

Det som er rart er at jeg har ikke gått igjennom livet uten oppmerksomhet fra menn ! Selv om ingen snur deg etter meg på gaten..

Har blitt kalt fin, deilig osv.. Men de "stygge" kommentarene overskygget alt uansett... 😞.

Dere som svarte sist her, jeg føler med dere 😞.

Hi

Anonymous poster hash: bb9d4...de2

Skrevet

Ja, mange ganger. Jeg er stygg, så de tar ikke feil. Det verste noen har sagt til meg var da eksen sa at det verste et ikke at jeg er stygg, men at jeg i tillegg har en dårlig personlighet. Jeg har også hørt at jeg framstår som utviklingshemmet helt til jeg begynner å snakke. Vet ikke hvordan jeg skal tolke det. Jeg er ikke egentlig fornøyd med noenting med meg selv.

Anonymous poster hash: 1e443...7ff

Skrevet

Dere som har blitt fortalt at dere er stygge, i hvilke settinger har dette skjedd? Kan liksom ikke se for meg en anledning der et voksent menneske kan si til et annet at det er stygt? Det er da ekstremt uhøflig og slemt gjort! Har det vært i fylla kanskje? Hadde blitt sjokkert om jeg opplevde noe sånt, vedkommende som sier noe slik må virkelig ha godt under snittet med empati og sosiale antenner.

I voksen alder har det skjedd i fylla ja. Fått høre et par ganger på byen at jeg er stygg og ikke har noe oppimot mine pene venninner. Å har en gang på fest blitt fortalt av en kompis at en annen kompis av han der hadde snakker hele kvelden om hvor lite pen jeg var...

Hi

Skrevet

Ja, mange ganger. Jeg er stygg, så de tar ikke feil. Det verste noen har sagt til meg var da eksen sa at det verste et ikke at jeg er stygg, men at jeg i tillegg har en dårlig personlighet. Jeg har også hørt at jeg framstår som utviklingshemmet helt til jeg begynner å snakke. Vet ikke hvordan jeg skal tolke det. Jeg er ikke egentlig fornøyd med noenting med meg selv.

Å herregud! Hvordan blir folk så stygg?? 😞😟

Du er finere enn de er!!!!

Hi

Skrevet

En jeg kjenner sa til meg på en fest en gang at han syns jeg var pen. Da utbrøt kompisen hans "NÆH", for så å bli litt flau. Så prøvde han å rette opp med å si at han mente bare at jeg ikke var verdens peneste. Gjorde det mye bedre  :ler:

Anonymous poster hash: 7e689...c3b

Skrevet

Ja på barneskolen og ungdomsskolen hørte jeg det ofte. Og jeg var usikker på meg selv så var lett å mobbe.

Det var slik litt på videregående.

Har aldri vært populær eller fått oppmerksomhet fra gutter, og aldri lett for å få venner.

Ble litt bedre i en periode i 20 årene, så fikk jeg en kjæreste som var stygg med meg, han kalte meg stygg, og alt mulig annet stygt. Er slutt med han, men jeg vet at jeg ikke er direkte pen, er mer mot stygg.

Anonymous poster hash: 9c57e...fec

Skrevet

En jeg kjenner sa til meg på en fest en gang at han syns jeg var pen. Da utbrøt kompisen hans "NÆH", for så å bli litt flau. Så prøvde han å rette opp med å si at han mente bare at jeg ikke var verdens peneste. Gjorde det mye bedre :ler:

Anonymous poster hash: 7e689...c3b

Herregud... Skjønner godt at du ble lei deg. Lett å si, men prøv å fokusere på at fyr nr én så noe han likte hos deg. Fyr nr to viste at han mangler sosiale antenner, og i tillegg er han sikkert av typen menn som har veldig rigid oppfatning av hva som er en pen dame. Han fremstår som veldig enkel som ikke klarer å skjønne at skjønnhet defineres forskjellig, og som attpåtil klarer å fornærme både deg og fyr én foran ansiktene deres.

Skrevet

Aner ikke. Er veldig lite opptatt av hva andre mener om meg heldigvis.

Ser nok helt normal ut.

Om noen hadde kommentert utseendet mitt negativt ville jeg tenkt at de selv slet med selvtillit og sosiale koder. Verst for dem.

Anonymous poster hash: 7fa3e...829

Skrevet

Ser nok helt normal ut.

Om noen hadde kommentert utseendet mitt negativt ville jeg tenkt at de selv slet med selvtillit og sosiale koder. Verst for dem.

Dette tenker jeg at du sier fordi du aldri har blitt kalt noe slikt.. Hadde du blitt kalt deg gjentatte ganger son meg selv, så hadde du kanskje ikke sett det på den måten?

Hi

Skrevet

Å herregud! Hvordan blir folk så stygg?? 😞😟

Du er finere enn de er!!!!

Hi

Takk, så snill du er.

Skrevet

I voksen alder har det skjedd i fylla ja. Fått høre et par ganger på byen at jeg er stygg og ikke har noe oppimot mine pene venninner. Å har en gang på fest blitt fortalt av en kompis at en annen kompis av han der hadde snakker hele kvelden om hvor lite pen jeg var...

Hi

Altså, hva slags mennesker er dette, som har et slik behov for å trykke andre ned? For min del er det definitivt DEM jeg får et dårlig inntrykk av, de må være svært enkelt møblert som ikke skjønner at de både skader deg og fremstår som tilbakestående selv når de sier sånt. I tillegg til det, de har et helt fucka fokus her i livet: fordi de ikke opplever deg som vakker, så definerer dette deg som person, og det er deres jobb å opplyse deg om din manglende skjønnhet så du kan innrette deg deretter på den sosiale rangstigen? Hvem tror de at de er?

Skrevet

På barne- og ungdomsskolen ble jeg kalt feit en periode før jeg gikk ned i vekt og begynte å få positiv oppmerksomhet. Jeg brydde meg ikke noe særlig og hadde det greit med hvordan jeg så ut.

Den kommentaren jeg husker best og som såret mest var når han jeg var forelsket i sa at jeg hadde vært veldig pen hadde det ikke vært for de skjeve tennene mine... Da var jeg vel ca 18 år...

Skjeve tenner til tross så har jeg aldri hatt problemer med å finne menn og jeg er gift med en mann som virkelig elsker meg for den jeg er og synes jeg er verdens fineste :)

Anonymous poster hash: fe3b1...b0b

Skrevet

De fleste gangene har vært i fylla, på denne måten liksom: jeg snakker med en mann og hans venn kommer bort og sier til kameraten at han kommer til å angre hvis han gidder å bruke tiden på hun stygge. Ikke alltid de bryr seg om at jeg står det og hører på. En gang var det en kamerat av kjæresten min som bare sa det rett ut. I fylla dette også, men han fikk høre det fra kjæresten min. Broren min har også kalt meg stygg, senest sist måned, bare som om det var en helt dagligdags ting å si. Søsteren min kaller meg ofte stygg, og det gjorde hun i hele oppveksten også. Og jeg ble mobbet i alle årene på skolen, da gikk det ofte i utseendet. Og eksen sa det i sinne, sannsynligvis for å såre. Jeg har ikke så store problemer med å vite at jeg er stygg. Man venner seg til det, og jeg lar det ikke definere meg.

Skrevet

De fleste gangene har vært i fylla, på denne måten liksom: jeg snakker med en mann og hans venn kommer bort og sier til kameraten at han kommer til å angre hvis han gidder å bruke tiden på hun stygge. Ikke alltid de bryr seg om at jeg står det og hører på. En gang var det en kamerat av kjæresten min som bare sa det rett ut. I fylla dette også, men han fikk høre det fra kjæresten min. Broren min har også kalt meg stygg, senest sist måned, bare som om det var en helt dagligdags ting å si. Søsteren min kaller meg ofte stygg, og det gjorde hun i hele oppveksten også. Og jeg ble mobbet i alle årene på skolen, da gikk det ofte i utseendet. Og eksen sa det i sinne, sannsynligvis for å såre. Jeg har ikke så store problemer med å vite at jeg er stygg. Man venner seg til det, og jeg lar det ikke definere meg.

Bra, men det definerer virkelig de rundt deg!

Skrevet

Med mindre man er en frittalende 3-åring eller psykisk utviklingshemmet så tror jeg det er sjelden at man sier til noen at de er stygg og virkelig mene det. Tror det blir mer brukt som en hersketeknikk og/eller en måte hevde seg selv på.

Skrevet

Nei og det kunne ingen heller gjort for jeg er søt og pen.

Anonymous poster hash: 41c14...429

Skrevet

Ser nok helt normal ut.

Dette tenker jeg at du sier fordi du aldri har blitt kalt noe slikt.. Hadde du blitt kalt deg gjentatte ganger son meg selv, så hadde du kanskje ikke sett det på den måten?

Hi

Det kan hende.

Men jeg har møtt motstand på andre måter i livet. Og dermed lært meg å stole på meg selv og ikke legge så mye vekt på hva andre mener. Det er faktisk et valg man kan påvirke selv.

Skrevet

Ser nok helt normal ut.

Hi

Det kan hende.

Men jeg har møtt motstand på andre måter i livet. Og dermed lært meg å stole på meg selv og ikke legge så mye vekt på hva andre mener. Det er faktisk et valg man kan påvirke selv.

Jeg ser den! Å jeg har også møtt mye annen motgang i livet som jeg har valgt og overse!

Men akkurat dette bærer jeg med meg.. For jeg klarer ikke å forstå hensikten? Jeg blir skikkelig trist bare jeg tenker på det... For jeg tenker nesten at, i tillegg til at jeg mest sansynlig ser rar ut, så har jeg en "rar" personlighet. Eneste måten jeg Jan forklare hvorfor disse menneskene har følt et behov for å si slike ting til meg...

Hi

Skrevet

Tjah, moren min sa det relativt jevnlig hele oppveksten. "Hvorfor har du så tynt pistrete hår, hvorfor er du så blek, nå må du passe deg så du ikke blir tjukk, må du være så stygg, gjør du det bare for å være slem mot meg, ingen kommer noen gang til å like deg"

Jeg har vel hatt komplekser for omtrent hver millimeter av kroppen, alt skulle vært fikset, men nå går det bedre.

Det har alltid blitt kommentert "hey, hvor er den fine venninna di?", men jeg tror nok jeg "blomstret" i 20-årene, så hvis jeg gjør en innsats med sminke og styling kan jeg nok se bra ut. Hjelper å ha løpe"bulimi", dvs, spiser jeg må jeg løpe. Er i det minste ikke påfallende tjukk.

Anonymous poster hash: 15b71...71c

Skrevet

Jeg var overvektig i oppveksten og fikk høre deg meste. Det hjalp ikke at mor lot meg gå i for små klær, klippet meg kort men ikke opprettholdt frisyren Etc . Rart siden der var veldig nøye at mine slanke søstre var presentable. Mange gikk ut i fra at jeg også var stygg, så det fikk jeg også høre men sjelden uten at hovedbudskapet var feit. Når en blir sett på som så verdiløs, er det nok ikke mange som gidder å undersøke om du kan være søt eller hyggelig. Fakta er at jeg er ganske søt og pen. Jeg husker faktisk er tilfelle fra VGS der skolebildene kom tilbake og flere av jentene utbrøt: men du er jo pen! Jeg burde sikkert bli glad, men det ble bare nok en bekreftelse på at de 10 kiloene definerte min verdi fullstendig. Senere har jeg slitt med å ta i mot komplimenter og oppmerksomhet. Det blir så tydelig at jeg både da og senere blir vurdert som kjøttstykke.

Anonymous poster hash: f42fa...c0b

Skrevet

Tjah, moren min sa det relativt jevnlig hele oppveksten. "Hvorfor har du så tynt pistrete hår, hvorfor er du så blek, nå må du passe deg så du ikke blir tjukk, må du være så stygg, gjør du det bare for å være slem mot meg, ingen kommer noen gang til å like deg"

Jeg har vel hatt komplekser for omtrent hver millimeter av kroppen, alt skulle vært fikset, men nå går det bedre.

Det har alltid blitt kommentert "hey, hvor er den fine venninna di?", men jeg tror nok jeg "blomstret" i 20-årene, så hvis jeg gjør en innsats med sminke og styling kan jeg nok se bra ut. Hjelper å ha løpe"bulimi", dvs, spiser jeg må jeg løpe. Er i det minste ikke påfallende tjukk.

Anonymous poster hash: 15b71...71c

Uff for en "mor" 😞. Min mor kalte meg aldri direkte stygg. Men sa aldri at jeg var pen heller. Å da direkte til meg at Min søster var mye penere enn meg..

Hi

Skrevet

Jeg har aldri blitt kalt stygg direkte til meg, men lite fin,rar og at jeg sto sist i køen da utseendet ble delt ut. Og jeg merker på noen folk at de synes jeg har virkelig vært uheldig med utseendet, og siden jeg ser rar ut, så må jeg være rar og.

Jeg har flere ganger blitt spurt om jeg er gutt eller jente, spesielt litt eldre damer eier ikke hemninger. Og mange antar at jeg er lesbisk.og blir overrasket over at jeg ikke er det. Og når jeg leser tråden om mandige lesbiske, så tenker jeg at det ikke er rart at det  er mobbing i verden

Anonymous poster hash: f99cd...586
Skrevet

Ikke direkte, men jeg kom på nest sisteplass da noen av jentene på barneskolen oppsummerte hvem som var penest, nest penest osv. Så det er vel et slags ja?

Anonymous poster hash: 1441a...8ad
Skrevet

Har hørt utallige ganger at jeg er stygg og har begynt å tro på det, men synes ikke jeg ser såå ille ut.

Anonymous poster hash: 4c4a2...c01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...