Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #51 Skrevet 30. desember 2015 Nei! Til tross for at jeg virkelig ikke er noe å se på. Men min datter som er vanlig pen, får høre diverse kommentarer på utseendet. Tydeligvis et helt annet miljø. Trist! Anonymous poster hash: f57eb...1ea
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #52 Skrevet 30. desember 2015 Jeg har aldri blitt kalt stygg direkte til meg, men lite fin,rar og at jeg sto sist i køen da utseendet ble delt ut. Og jeg merker på noen folk at de synes jeg har virkelig vært uheldig med utseendet, og siden jeg ser rar ut, så må jeg være rar og. Jeg har flere ganger blitt spurt om jeg er gutt eller jente, spesielt litt eldre damer eier ikke hemninger. Og mange antar at jeg er lesbisk.og blir overrasket over at jeg ikke er det. Og når jeg leser tråden om mandige lesbiske, så tenker jeg at det ikke er rart at det er mobbing i verden Anonymous poster hash: f99cd...586 Det der med eldre kvinner og hva de kan få seg til å si, har jeg også latt meg sjokkere av. Min bestemor er egentlig en empatisk og snill kvinne, hun jobbet som sykepleier under WW2, har i alle år fjernadoptert flere barn fra fattige land, gir store summer til tiggere etc. Samtidig kan hun få seg til å si de mest horrible ting til feks overvektige. Husker bla én gang vi satt på en kafé, da det jo en overvektig kvinne ut av heisen, hvorpå min bestemor utbryter med høy stemme: "du burde nok heller tatt trappene tjukka!" Jeg ble så sjokkert og flau at jeg lurte på om hun var begynt å bli senil, men når jeg tenker meg om har hun vært sånn lenge. Hun omtaler feks konsekvent mannen til ene kusina mi som "tjukken". Håper virkelig ikke jeg blir så slem og ufølsom når jeg blir eldre... Anonymous poster hash: 0d884...d54
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #53 Skrevet 30. desember 2015 Virker nesten som om de som er normalt pene, men som gjerne har en litt "sårbar" personlighet, får oftest slengt dette i "trynet"? Eller tar jeg feil ? Jeg VEt som sagt at jeg ikke er VAKKER! Men er nesten som om jeg har lyst å legge ut bildet så dere kan "dømme " meg selv .. Men det gjør jeg selvsagt ikke 😜... Jeg mener helt seriøst at alle er fine på son måte! Jeg "ser" ikke andre sine feiler i hverfall. Men er veldig god på å se ALLE mine egne 😒. Hi Anonymous poster hash: bb9d4...de2
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #54 Skrevet 30. desember 2015 Virker nesten som om de som er normalt pene, men som gjerne har en litt "sårbar" personlighet, får oftest slengt dette i "trynet"? Eller tar jeg feil ? Jeg VEt som sagt at jeg ikke er VAKKER! Men er nesten som om jeg har lyst å legge ut bildet så dere kan "dømme " meg selv .. Men det gjør jeg selvsagt ikke 😜... Jeg mener helt seriøst at alle er fine på son måte! Jeg "ser" ikke andre sine feiler i hverfall. Men er veldig god på å se ALLE mine egne 😒. Hi Anonymous poster hash: bb9d4...de2 Tror nok du er inne på noe med dette med sårbar personlighet. Det blir som med annen mobbing, de plukker ut den de ser kommer til å ta seg nær av dette. En del mennesker har dessverre dette i seg; det gjør godt å skade andre. Noe med antisosial personlighet. Men en del av de dere refererer til her, vil jeg heller putte i boksen mindre smarte og med veldig snevert forhold til verden rundt seg. De ville feks ikke klart å se skjønnheten i jenta som vokser opp med et litt spesielt utseende, som senere vokser opp til å bli supermodell pga sin særegne skjønnhet. For dem er skjønnhet begrenset til den stereotype blondinen med store pupper. Ikke la slike sneversynte mennesker definere dere. Anonymous poster hash: 0d884...d54
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #55 Skrevet 30. desember 2015 Ja, ble kalt stygg gjennom hele oppveksten, både av klassekamerater og min egen far. Nå syns jeg egentlig at jeg er ganske søt ^^ Anonymous poster hash: d98d7...62c
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #56 Skrevet 30. desember 2015 En gang, da jeg var 13-14 år. Men hun turde ikke si det direkte til meg, måtte få venninnen min til å viderebringe beskjeden. litt av en venninne 😂 Hun som sa det ,er og har vel alltid vært, en typisk berte med ihjelbleka hår og solariumshud. Så jeg kan ikke akkurat si at hennes utseende er noe jeg misunner, verken nå eller den gang... Anonymous poster hash: 41f8f...019
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #57 Skrevet 30. desember 2015 Ingen har sagt at jeg er stygg, men har heller aldri hørt at jeg er pen (bortsett fra av kjæreste, mor og barn) men har fått høre at jeg har et spesielt utseende, noe som jo ikke kan bety at de synes jeg er pen, men litt rar😂 Jeg har aldri hørt voksne si at noen er stygge (bortsett fra her inne) og dette er vel ikke noe mange sier? Man skal være bra sosialt tilbakestående for å kalle noen stygg. Og alle har vi noe som er pent, så det er grusomt å si at noen er stygge. Anonymous poster hash: 95c94...fa4
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #58 Skrevet 30. desember 2015 Jeg ble mobbet på ungdomsskolen av en gutt, ble kalt misfoster og stygg. Brødrene mine pleide å tøyse og si at jeg var så stygg at det sved i øynene deres, men det verste var at min far var hånlig og kalte meg mindre pen, dette etter at jeg flyttet til min far et par hundre mil unna der jeg bodde tidligere. Gikk det noen gutter forbi meg og min eldre søster som ga oss blikk sa faren min alltid slike ting som " Gjett om de så på deg X (x=min søster". Min søster er ikke pen, men er en søt jente, jeg er normalt pen og har blitt penere i mer voksen alder. Det at min far sa slike ting om meg sitter i fremdeles og jeg føler meg stygg og har dårlig selvtillit på tross av at jeg får en del komplimenter fra det motsatte kjønn, har samboer som jevnlig gir meg komplimenter og innerst inne vet at jeg er normalt pen. Likevel har jeg en liten djevel på skuldrene som hvisker meg i øret at jeg er stygg, tjukk og at jeg aldri blir bra nok når jeg ser meg i speilet. Det svir den dag idag at faren min sa slike ting til meg. Anonymous poster hash: 7147f...749
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #59 Skrevet 30. desember 2015 Tjah, moren min sa det relativt jevnlig hele oppveksten. "Hvorfor har du så tynt pistrete hår, hvorfor er du så blek, nå må du passe deg så du ikke blir tjukk, må du være så stygg, gjør du det bare for å være slem mot meg, ingen kommer noen gang til å like deg" Jeg har vel hatt komplekser for omtrent hver millimeter av kroppen, alt skulle vært fikset, men nå går det bedre. Det har alltid blitt kommentert "hey, hvor er den fine venninna di?", men jeg tror nok jeg "blomstret" i 20-årene, så hvis jeg gjør en innsats med sminke og styling kan jeg nok se bra ut. Hjelper å ha løpe"bulimi", dvs, spiser jeg må jeg løpe. Er i det minste ikke påfallende tjukk. Anonymous poster hash: 15b71...71c Uff for en "mor" 😞. Min mor kalte meg aldri direkte stygg. Men sa aldri at jeg var pen heller. Å da direkte til meg at Min søster var mye penere enn meg.. Hi Anonymous poster hash: bb9d4...de2 Vel vi (hvis du har/får barn) gjør i hvertfall ikke det mot dem! Ikke at jeg sier hvor pen datteren min er i tide og utide (prøver å ikke ha noe fokus på utseende, hverken vårt eller andres), men hvis hun spør sier jeg at hun er nydelig, den fineste jenta jeg vet om. Også er jeg nøye på å aldri snakke nedsettende om mitt eget utseende, selv om jeg har lyst. Anonymous poster hash: 15b71...71c
sug lut Skrevet 30. desember 2015 #60 Skrevet 30. desember 2015 Det kan jeg aldri huske, men jeg tror ikke det hadde gått innpå meg om det hadde skjedd uansett, så jeg ville neppe husket det, jeg er oppdratt med sterk og rimelig urokkelig selvtillit og synes selv jeg er søkkande bra på alle vis.
sug lut Skrevet 30. desember 2015 #61 Skrevet 30. desember 2015 Virker nesten som om de som er normalt pene, men som gjerne har en litt "sårbar" personlighet, får oftest slengt dette i "trynet"? Eller tar jeg feil ? Jeg VEt som sagt at jeg ikke er VAKKER! Men er nesten som om jeg har lyst å legge ut bildet så dere kan "dømme " meg selv .. Men det gjør jeg selvsagt ikke ... Jeg mener helt seriøst at alle er fine på son måte! Jeg "ser" ikke andre sine feiler i hverfall. Men er veldig god på å se ALLE mine egne . Hi Anonymous poster hash: bb9d4...de2 Jeg tror du har rett. Sårbarhet tiltrekker det som gjør allermest vondt, dessverre.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 30. desember 2015 #62 Skrevet 30. desember 2015 Nei. Ikke er jeg stygg heller så det er jo logisk.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #63 Skrevet 30. desember 2015 Tjah, moren min sa det relativt jevnlig hele oppveksten. "Hvorfor har du så tynt pistrete hår, hvorfor er du så blek, nå må du passe deg så du ikke blir tjukk, må du være så stygg, gjør du det bare for å være slem mot meg, ingen kommer noen gang til å like deg" Jeg har vel hatt komplekser for omtrent hver millimeter av kroppen, alt skulle vært fikset, men nå går det bedre. Det har alltid blitt kommentert "hey, hvor er den fine venninna di?", men jeg tror nok jeg "blomstret" i 20-årene, så hvis jeg gjør en innsats med sminke og styling kan jeg nok se bra ut. Hjelper å ha løpe"bulimi", dvs, spiser jeg må jeg løpe. Er i det minste ikke påfallende tjukk. Anonymous poster hash: 15b71...71c Uff for en "mor" 😞. Min mor kalte meg aldri direkte stygg. Men sa aldri at jeg var pen heller. Å da direkte til meg at Min søster var mye penere enn meg.. Hi Anonymous poster hash: bb9d4...de2 Vel vi (hvis du har/får barn) gjør i hvertfall ikke det mot dem! Ikke at jeg sier hvor pen datteren min er i tide og utide (prøver å ikke ha noe fokus på utseende, hverken vårt eller andres), men hvis hun spør sier jeg at hun er nydelig, den fineste jenta jeg vet om. Også er jeg nøye på å aldri snakke nedsettende om mitt eget utseende, selv om jeg har lyst. Anonymous poster hash: 15b71...71c Jeg har en datter! Å hun er veldig "pynte jente"! Født slik! Å jeg er veldig påpasselig med å fortelle henne om våre indre egenskaper, men også at hun er en nydelig, snill og vakker jente! Noe hun faktisk er😍 Hi Anonymous poster hash: bb9d4...de2
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #64 Skrevet 30. desember 2015 Virker nesten som om de som er normalt pene, men som gjerne har en litt "sårbar" personlighet, får oftest slengt dette i "trynet"? Eller tar jeg feil ? Jeg VEt som sagt at jeg ikke er VAKKER! Men er nesten som om jeg har lyst å legge ut bildet så dere kan "dømme " meg selv .. Men det gjør jeg selvsagt ikke ... Jeg mener helt seriøst at alle er fine på son måte! Jeg "ser" ikke andre sine feiler i hverfall. Men er veldig god på å se ALLE mine egne . Hi Anonymous poster hash: bb9d4...de2 Jeg tror du har rett. Sårbarhet tiltrekker det som gjør allermest vondt, dessverre. Men hvorfor er det slik?? Jeg personlig wr ekstra påpasselig med hva jeg sier rundt reserverte mennesker. Hvorfor er det noen som fryder seg over andres sårbarhet,følsomhet og forsiktighet? Jeg har alltid vært et sårt barn.. Men har også hatt mye personlighet og gitt mye av meg selv til venner. Men har aldri skjønt hvorfor folk må "pirke" på meg.. For jeg føler seriøst ikke at jeg fortjener det... Hi Anonymous poster hash: bb9d4...de2
Luksusdyret Skrevet 30. desember 2015 #65 Skrevet 30. desember 2015 Jepp, har blitt kåret til klassens styggeste alle 3 årene på ungdomsskolen. Har også fått beskjed fra veldig mange, både som barn og voksen, at jeg er utrolig stygg og aldri kom til å finne meg mann. Det rare er at jeg var den første til å gifte meg og få barn fra hele klassen Min egen mor mener at jeg er feit, 168 cm og 66 kilo. Hun mente også at jeg var feit som 20-åring da jeg veide 55 kilo, så akkurat det tar jeg meg ikke nær av. Fortsatt er det mange som mener at jeg er veldig stygg og undrer på hvordan i all verden jeg klarte å få meg mann. Men det er ikke lenger noe jeg bryr meg om. Selv om det var tøft i ungdomsårene.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #66 Skrevet 30. desember 2015 På barneskolen/u.skolen som hersketeknikk. Men det prellet av som vann på gåsa, jeg er ikke smellvakker, men har et symmetrisk og klassisk ansikt uten skavanker. Ergo kan jeg ikke kalles stygg. Senere i livet har jeg hørt at jeg er søt, pen og fin. Og en gang i tiden var jeg visst "den fineste dama på kontoret" 😂 Anonymous poster hash: f7848...03f
sug lut Skrevet 30. desember 2015 #67 Skrevet 30. desember 2015 På barneskolen/u.skolen som hersketeknikk. Men det prellet av som vann på gåsa, jeg er ikke smellvakker, men har et symmetrisk og klassisk ansikt uten skavanker. Ergo kan jeg ikke kalles stygg. Senere i livet har jeg hørt at jeg er søt, pen og fin. Og en gang i tiden var jeg visst "den fineste dama på kontoret" Anonymous poster hash: f7848...03f Men du går ut fra som premiss at mennesker kan kalles stygge, om de da altså ikke er symmetriske, klassiske, skavankfrie? Det høres ikke særlig sjarmerende ut.
sug lut Skrevet 30. desember 2015 #68 Skrevet 30. desember 2015 Virker nesten som om de som er normalt pene, men som gjerne har en litt "sårbar" personlighet, får oftest slengt dette i "trynet"? Eller tar jeg feil ? Jeg VEt som sagt at jeg ikke er VAKKER! Men er nesten som om jeg har lyst å legge ut bildet så dere kan "dømme " meg selv .. Men det gjør jeg selvsagt ikke ... Jeg mener helt seriøst at alle er fine på son måte! Jeg "ser" ikke andre sine feiler i hverfall. Men er veldig god på å se ALLE mine egne . Hi Anonymous poster hash: bb9d4...de2 Jeg tror du har rett. Sårbarhet tiltrekker det som gjør allermest vondt, dessverre. Men hvorfor er det slik?? Jeg personlig wr ekstra påpasselig med hva jeg sier rundt reserverte mennesker. Hvorfor er det noen som fryder seg over andres sårbarhet,følsomhet og forsiktighet? Jeg har alltid vært et sårt barn.. Men har også hatt mye personlighet og gitt mye av meg selv til venner. Men har aldri skjønt hvorfor folk må "pirke" på meg.. For jeg føler seriøst ikke at jeg fortjener det... Hi Anonymous poster hash: bb9d4...de2 Jeg har ikke noe godt svar annet enn å jobbe med sårbarheten, hva nå det skulle bety, for det er bare deg selv du kan endre i positiv retning.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #69 Skrevet 30. desember 2015 Jeg har alltid fått kommentarer som hinter i den retningen. På byen får jeg kommentarer om nesa mi, at jeg er for høy(173), at rumpa er for flat og at jeg er mørk under øynene. Dette vitner vel om at jeg er stygg rett og slett. Jeg synes selv at jeg er stygg og har veldig dårlig selvtillit. Barna mine er visst velsignet med godt utseende begge to, det får vi høre hele tiden av folk. Heldigvis! Anonymous poster hash: 4a4ed...07f Wow.. Jeg er 180 cm høy og har aldri fått kommentarer om at jeg er for høy. Bare kommentarer på hvor flott jeg er og masse positiv oppmerksomhet. Hvordan kan noen idioter mene at 173 cm er for høy?? Anonymous poster hash: a4908...fe5
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #70 Skrevet 30. desember 2015 På barneskolen/u.skolen som hersketeknikk. Men det prellet av som vann på gåsa, jeg er ikke smellvakker, men har et symmetrisk og klassisk ansikt uten skavanker. Ergo kan jeg ikke kalles stygg. Senere i livet har jeg hørt at jeg er søt, pen og fin. Og en gang i tiden var jeg visst "den fineste dama på kontoret" Anonymous poster hash: f7848...03f Men du går ut fra som premiss at mennesker kan kalles stygge, om de da altså ikke er symmetriske, klassiske, skavankfrie? Det høres ikke særlig sjarmerende ut. Sjarmerende eller ei, det er nå engang slik at klassiske og symmetriske ansikt uten skavanker er det som anses som pent. Hva jeg kaller eller ikke kaller andre mennesker skrev jeg ikke noe om, men at jeg ikke anser meg selv som stygg. http://m.nettavisen.no/nyheter/slik-er-det-perfekte-ansikt/2366096.html Anonymous poster hash: f7848...03f
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #71 Skrevet 30. desember 2015 Virker nesten som om de som er normalt pene, men som gjerne har en litt "sårbar" personlighet, får oftest slengt dette i "trynet"? Eller tar jeg feil ? Jeg VEt som sagt at jeg ikke er VAKKER! Men er nesten som om jeg har lyst å legge ut bildet så dere kan "dømme " meg selv .. Men det gjør jeg selvsagt ikke ... Jeg mener helt seriøst at alle er fine på son måte! Jeg "ser" ikke andre sine feiler i hverfall. Men er veldig god på å se ALLE mine egne . Hi Anonymous poster hash: bb9d4...de2 Jeg tror du har rett. Sårbarhet tiltrekker det som gjør allermest vondt, dessverre. Men hvorfor er det slik?? Jeg personlig wr ekstra påpasselig med hva jeg sier rundt reserverte mennesker. Hvorfor er det noen som fryder seg over andres sårbarhet,følsomhet og forsiktighet? Jeg har alltid vært et sårt barn.. Men har også hatt mye personlighet og gitt mye av meg selv til venner. Men har aldri skjønt hvorfor folk må "pirke" på meg.. For jeg føler seriøst ikke at jeg fortjener det... Hi Anonymous poster hash: bb9d4...de2 Jeg har ikke noe godt svar annet enn å jobbe med sårbarheten, hva nå det skulle bety, for det er bare deg selv du kan endre i positiv retning. Jeg VET du har veldig rett! Var derfor jeg skrev her inne. Er bare ikke alltid like enkelt å tenke/ leve slik 😟😳 Anonymous poster hash: bb9d4...de2
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #72 Skrevet 30. desember 2015 Virker nesten som om de som er normalt pene, men som gjerne har en litt "sårbar" personlighet, får oftest slengt dette i "trynet"? Eller tar jeg feil ? Jeg VEt som sagt at jeg ikke er VAKKER! Men er nesten som om jeg har lyst å legge ut bildet så dere kan "dømme " meg selv .. Men det gjør jeg selvsagt ikke ... Jeg mener helt seriøst at alle er fine på son måte! Jeg "ser" ikke andre sine feiler i hverfall. Men er veldig god på å se ALLE mine egne . Hi Anonymous poster hash: bb9d4...de2 Jeg tror du har rett. Sårbarhet tiltrekker det som gjør allermest vondt, dessverre. Men hvorfor er det slik?? Jeg personlig wr ekstra påpasselig med hva jeg sier rundt reserverte mennesker. Hvorfor er det noen som fryder seg over andres sårbarhet,følsomhet og forsiktighet? Jeg har alltid vært et sårt barn.. Men har også hatt mye personlighet og gitt mye av meg selv til venner. Men har aldri skjønt hvorfor folk må "pirke" på meg.. For jeg føler seriøst ikke at jeg fortjener det... Hi Anonymous poster hash: bb9d4...de2 Slik ser jeg det: Jeg har dessverre ingen tro på karma, altså at om du behandler andre bra kommer du til å få det tilbake ved å bli behandlet bra av andre (og motsatt). Jeg har derimot tro på survival of the fittest, altså at den som er best tilpasset samfunnet de lever i, har størst sjanse for å overleve/lykkes. Så er det jo forskjellig fra samfunn til samfunn hvordan man definerer "the fittest". I vårt samfunn belønnes dessverre ikke nestekjærlighet og uselviskhet i stor nok grad til at det er de som har disse egenskapene som kan karakteriseres som "the fittest". Egenskapene som vil få deg opp og fram i vårt samfunn er blandt annet evnen til selvhevdelse, det å fokusere på egen rett til å oppnå noe og lykkes etc. - egoisme, om du vil. Dermed vil den generelle trend være at det er disse egenskapene som er toneangivende, som blir beundret og som sees på som mest verdifulle. Jeg vet, jeg er en kyniker. Anonymous poster hash: 0d884...d54
sug lut Skrevet 30. desember 2015 #73 Skrevet 30. desember 2015 Virker nesten som om de som er normalt pene, men som gjerne har en litt "sårbar" personlighet, får oftest slengt dette i "trynet"? Eller tar jeg feil ? Jeg VEt som sagt at jeg ikke er VAKKER! Men er nesten som om jeg har lyst å legge ut bildet så dere kan "dømme " meg selv .. Men det gjør jeg selvsagt ikke ... Jeg mener helt seriøst at alle er fine på son måte! Jeg "ser" ikke andre sine feiler i hverfall. Men er veldig god på å se ALLE mine egne . Hi Anonymous poster hash: bb9d4...de2 Jeg tror du har rett. Sårbarhet tiltrekker det som gjør allermest vondt, dessverre. Men hvorfor er det slik?? Jeg personlig wr ekstra påpasselig med hva jeg sier rundt reserverte mennesker. Hvorfor er det noen som fryder seg over andres sårbarhet,følsomhet og forsiktighet? Jeg har alltid vært et sårt barn.. Men har også hatt mye personlighet og gitt mye av meg selv til venner. Men har aldri skjønt hvorfor folk må "pirke" på meg.. For jeg føler seriøst ikke at jeg fortjener det... Hi Anonymous poster hash: bb9d4...de2 Jeg har ikke noe godt svar annet enn å jobbe med sårbarheten, hva nå det skulle bety, for det er bare deg selv du kan endre i positiv retning. Jeg VET du har veldig rett! Var derfor jeg skrev her inne. Er bare ikke alltid like enkelt å tenke/ leve slik Anonymous poster hash: bb9d4...de2 Nei, jeg skjønner at det må være en vanskelig jobb å ta fatt på - kanskje noen kan hjelpe deg i gang, noen som kan mennesker og menneskesinn? Bedre selvtillit og selv-kjærlighet og selv-tro ville jo gjøre deg mer immun eller døv, for tror du nok på deg selv gir du ikke andre uttalerett og fester deg ikke så lett ved det som nå sårer.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #74 Skrevet 30. desember 2015 Jeg har alltid fått kommentarer som hinter i den retningen. På byen får jeg kommentarer om nesa mi, at jeg er for høy(173), at rumpa er for flat og at jeg er mørk under øynene. Dette vitner vel om at jeg er stygg rett og slett. Jeg synes selv at jeg er stygg og har veldig dårlig selvtillit. Barna mine er visst velsignet med godt utseende begge to, det får vi høre hele tiden av folk. Heldigvis! Anonymous poster hash: 4a4ed...07f Jeg er høyere enn deg, garantert større nese, svære mørke poser under øynene og i tillegg er jeg feit. Sånn type 100 kg! Fullt klar over at jeg ikke er pen, men aldri har noen kalt meg stygg. Hvilke folk er det du omgås? Anonymous poster hash: 18240...ea4
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #75 Skrevet 30. desember 2015 Virker nesten som om de som er normalt pene, men som gjerne har en litt "sårbar" personlighet, får oftest slengt dette i "trynet"? Eller tar jeg feil ? Jeg VEt som sagt at jeg ikke er VAKKER! Men er nesten som om jeg har lyst å legge ut bildet så dere kan "dømme " meg selv .. Men det gjør jeg selvsagt ikke ... Jeg mener helt seriøst at alle er fine på son måte! Jeg "ser" ikke andre sine feiler i hverfall. Men er veldig god på å se ALLE mine egne . Hi Anonymous poster hash: bb9d4...de2 Jeg tror du har rett. Sårbarhet tiltrekker det som gjør allermest vondt, dessverre.Men hvorfor er det slik?? Jeg personlig wr ekstra påpasselig med hva jeg sier rundt reserverte mennesker. Hvorfor er det noen som fryder seg over andres sårbarhet,følsomhet og forsiktighet? Jeg har alltid vært et sårt barn.. Men har også hatt mye personlighet og gitt mye av meg selv til venner. Men har aldri skjønt hvorfor folk må "pirke" på meg.. For jeg føler seriøst ikke at jeg fortjener det... Hi Anonymous poster hash: bb9d4...de2 Slik ser jeg det:Jeg har dessverre ingen tro på karma, altså at om du behandler andre bra kommer du til å få det tilbake ved å bli behandlet bra av andre (og motsatt). Jeg har derimot tro på survival of the fittest, altså at den som er best tilpasset samfunnet de lever i, har størst sjanse for å overleve/lykkes. Så er det jo forskjellig fra samfunn til samfunn hvordan man definerer "the fittest". I vårt samfunn belønnes dessverre ikke nestekjærlighet og uselviskhet i stor nok grad til at det er de som har disse egenskapene som kan karakteriseres som "the fittest". Egenskapene som vil få deg opp og fram i vårt samfunn er blandt annet evnen til selvhevdelse, det å fokusere på egen rett til å oppnå noe og lykkes etc. - egoisme, om du vil. Dermed vil den generelle trend være at det er disse egenskapene som er toneangivende, som blir beundret og som sees på som mest verdifulle. Jeg vet, jeg er en kyniker. Anonymous poster hash: 0d884...d54 Å jeg tenker akkurat som deg! For det ER slik det er! Å det er så trist.... Hi Anonymous poster hash: bb9d4...de2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå