Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er bare i første trimester, men tenker mye på fødsel. Hadde en lang fødsel sist som endte i hastesnitt pga feil leie. Lå med full åpning i mange timer. Babyen lå som stjernekikker og i tillegg med hodet på skakke. Var to leger inne å forsøkte å snu han. Babyen hadde stort hodet og jeg er liten.

Jeg regner med de vil at jeg skal forsøke vaginal fødsel, men jeg er så redd for at noe skal gå galt. Leste gjennom epikrisen min og fant ut at de hadde oppdaget en rift i livmoren da de åpnet meg som de måtte sy forrige gang. Etter ks skal livmoren være noe svekket, og jeg er bekymret for at det skal tilkomme en mer alvorlig rift denne gangen dersom jeg går for vaginal fødsel.

Hva tenker dere? Har mest lyst til å få et planlagt snitt denne gangen.

Dette ble langt, og kanskje ikke riktig forum. Dere får si ifra hvis dere vil jeg skal slette tråden.

Håper noen kan hjelpe meg😊

Endret av lillesmula
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144253414-f%C3%B8de-etter-ks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ta opp dette med fastlegen din, og be om å bli henvist til samtale med gynekolog/kirurg der du skal føde. Ta opp bekymringen din, og hør hva de mener.

Jeg er også i 1. trumester, og lurer selv på om det blir fødsel eller keisersnitt. Jeg måtte ta keisersnitt (bestemt dagen før) pga svangerskapsforgiftning. Jeg var redd gjennom hele inngrepet, og ønsker IKKE keisersnitt denne gangen.

Men, om jeg MÅ, så ønsker jeg å vite om det så tidlig som mulig, for å kunne forberede meg mentalt. Jeg vet nemlig at jeg har 7 ganger så høy risiko for å få svangerskapsforgiftning igjen, som en som aldri har hatt det.

Anonymous poster hash: 36535...d9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...