Gå til innhold

Tynnribbe med svor,3,2kg. Hvor lang steketid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge skal den steke,og på hvor mange grader?

Anonymous poster hash: 8648c...b69

Fortsetter under...

Skrevet

Opptint og romtemperert, oppskåret. Steketid to timer. 220 grader, siste halvtime 200 grader.

Anonymous poster hash: 14271...729

Skrevet

Tynnribben stekes like lenge uansett hvor mye den veier:)

Bruk oppskriften på matprat, den er kjempeenkel! Ribben har alltid blitt god og saftig med den!😀

Skrevet

Takk for svar :-)

Anonymous poster hash: 8648c...b69

Skrevet

Jeg pleier langsteke, legger først ribba med svoren ned i vann , halv time , dekker med folie.220 grader.

Snur den og skrur ned ovnen på 140 grader, lar den stå ca 3-4 timer og kjører opp ovnen på fullt, grill og steker den et par tre minutter til svoren blir sprø.

Skrevet

Samme steketid for all tynnribbe, uansett vekt.

230 grader i 45 minutter, med svoren opp, folie over og vann i panna (2cm), ta av folien og skru ned til 175 grader og la det stå til det alt i alt har gått to og en halv time.

Annonse

Skrevet

Jeg pleier langsteke, legger først ribba med svoren ned i vann , halv time , dekker med folie.220 grader.

Snur den og skrur ned ovnen på 140 grader, lar den stå ca 3-4 timer og kjører opp ovnen på fullt, grill og steker den et par tre minutter til svoren blir sprø.

Er det samme fremgangsmåte på familieribbe også? :)

Anonymous poster hash: 8d6ec...299

Skrevet

Er det samme fremgangsmåte på familieribbe også? :)Anonymous poster hash: 8d6ec...299

Lenger steketid.

Anonymous poster hash: 95273...07f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...