Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Hva er en ikke kjip gave i ca samme prisklasse? (50-200kr) Anonymous poster hash: 66f80...454
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 Dette handler vel mest om å kjenne sin mottaker? Vedkommende skrev jo at hun satte stor pris på sokkene hun fikk, men ville ikke ha sjokoladen. Antagelig synes hun gaven er kjip fordi hun ikke spiser sjokolade selv (eller ville hun vel ikke tatt den med på jobb?), og det er alltid litt kjipt å få noe man ikke liker. Spesielt dersom vedkommende er en som står en såpass nær at han/hun burde vite dette. Jeg hadde f.eks. synes at sjokolade eller en falske rødvin ville vært en perfekt tilleggsgave fordi jeg liker dette. En avholdsperson ville atagelig blitt litt skuffet av å få en flaske vin, spesielt fra noen som vet at hun/han er avholds. På amme måte hadde jeg personlig synes det var kjipt å få et armbånd fra noen jeg kjenner fordi alle som kjenner meg vet at jeg hater armbånd. En annen på sin side ville ha elsket å få et armbånd. Dermed tror jeg hele spørsmålet ditt blir litt feil. Det er selvsagt gaver som "alle" nok er enig i at er kjipe å få (som Tena f.eks. som en nevnte), men ofte handler nok skuffelsen mest om at man blir skuffet over hvor dårlig noen kjenner en enn selve gaven. Anonymous poster hash: 61f9a...791
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #3 Skrevet 29. desember 2015 Jeg synes det er dn ekstremt upersonlig gave som skriker av at du ikke har brukt noe tid på vedkommende. Det er en type gave man kjøper på bensinstasjonen når alt annet er stengt og du plutselig skjønner at du har glemt en gave. Hva som er et bra alternativ, kommer jo an på mottaker, men til en venninne kunne det vært et par øredobber (Cecilie melli har hatt julekalender med 50% på en ting hver dag i desember), fotkrem fra loccitane (kr 180), neglelakk fra deborah lippmann (kr 180), en god olivenolje eller krydder fra spesialbutikk.. Nesten alt er bedre enn sjokolade Anonymous poster hash: bdb20...963
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #4 Skrevet 29. desember 2015 Dette handler vel mest om å kjenne sin mottaker? Vedkommende skrev jo at hun satte stor pris på sokkene hun fikk, men ville ikke ha sjokoladen. Antagelig synes hun gaven er kjip fordi hun ikke spiser sjokolade selv (eller ville hun vel ikke tatt den med på jobb?), og det er alltid litt kjipt å få noe man ikke liker. Spesielt dersom vedkommende er en som står en såpass nær at han/hun burde vite dette. Jeg hadde f.eks. synes at sjokolade eller en falske rødvin ville vært en perfekt tilleggsgave fordi jeg liker dette. En avholdsperson ville atagelig blitt litt skuffet av å få en flaske vin, spesielt fra noen som vet at hun/han er avholds. På amme måte hadde jeg personlig synes det var kjipt å få et armbånd fra noen jeg kjenner fordi alle som kjenner meg vet at jeg hater armbånd. En annen på sin side ville ha elsket å få et armbånd. Dermed tror jeg hele spørsmålet ditt blir litt feil. Det er selvsagt gaver som "alle" nok er enig i at er kjipe å få (som Tena f.eks. som en nevnte), men ofte handler nok skuffelsen mest om at man blir skuffet over hvor dårlig noen kjenner en enn selve gaven. Anonymous poster hash: 61f9a...791 Ok, da er vi på bølgelengde, for det er slik jeg har tenkt. De som fikk sjokolade er veldig glad i sjokolade, men jeg ble litt usikker på egen vurderingsevne når flere kommenterte at det var skikkelig kjipt å få. Jeg selv ble kjempeglad for sjokoladen jeg fikk, og har kost meg med julekaffe fra det lokale kaffebrenneriet og deilig sjokolade nå😊 Anonymous poster hash: 66f80...454
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #5 Skrevet 29. desember 2015 Jeg synes det er dn ekstremt upersonlig gave som skriker av at du ikke har brukt noe tid på vedkommende. Det er en type gave man kjøper på bensinstasjonen når alt annet er stengt og du plutselig skjønner at du har glemt en gave. Hva som er et bra alternativ, kommer jo an på mottaker, men til en venninne kunne det vært et par øredobber (Cecilie melli har hatt julekalender med 50% på en ting hver dag i desember), fotkrem fra loccitane (kr 180), neglelakk fra deborah lippmann (kr 180), en god olivenolje eller krydder fra spesialbutikk.. Nesten alt er bedre enn sjokolade Anonymous poster hash: bdb20...963 Jeg gir jo ikke kun sjokolade, men som et tillegg. F.eks fikk ene venninnen min vin hun ønsket seg og sjokolade til. Ene søsteren min fikk stort lyshus fra Kahler hun ønsket seg, pluss Creme Brulee-sjokolade jeg vet hun liker. Anonymous poster hash: 66f80...454
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #6 Skrevet 29. desember 2015 Kommer an på den som gir. Min kjære gamle bestemor synes konfekt er en flott gave og vil gjerne ha det selv. Så får jeg det av henne vet jeg det ligger kjærlighet i gaven. Fra en venninne ville jeg lurt om var blitt tullerusk for hun vet jeg ikke spiser det. Anonymous poster hash: d65a7...022
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #7 Skrevet 29. desember 2015 Konfekteske kjøpt på vanlige utsalgssteder er en kjip gave til nære, da vil et par med gode sokker være bedre. Det samme er den billigste vinen fra polet til uansett hvem. De gangene jeg kjøper konfekt for å gi bort er de håndlaget. Vinen er litt eksklusiv. Anonymous poster hash: 4b256...2ef
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #8 Skrevet 29. desember 2015 Jeg synes det er dn ekstremt upersonlig gave som skriker av at du ikke har brukt noe tid på vedkommende. Det er en type gave man kjøper på bensinstasjonen når alt annet er stengt og du plutselig skjønner at du har glemt en gave. Hva som er et bra alternativ, kommer jo an på mottaker, men til en venninne kunne det vært et par øredobber (Cecilie melli har hatt julekalender med 50% på en ting hver dag i desember), fotkrem fra loccitane (kr 180), neglelakk fra deborah lippmann (kr 180), en god olivenolje eller krydder fra spesialbutikk.. Nesten alt er bedre enn sjokolade Anonymous poster hash: bdb20...963 Jeg derimot ville blitt veldig glad for sjokolade og da gjerne enkle varianter som Twist, Aftereight eller Swing. De gavene du ramser opp ville endt i søpla hvis jeg ikke fant noen å gi dem diskret videre til. Sånt bruker jeg ikke. Anonymous poster hash: f0711...214
sug lut Skrevet 29. desember 2015 #9 Skrevet 29. desember 2015 (endret) Jeg tror det beste man kan gjøre er å unngå å lese tråder om hva folk synes om gaver, for de inneholder alltid stort sett oppgulp fra den største samlinga ubegripelig meggete og smålige snurpfitter verden har sett. Inntil det motsatte er bevist bør du gå ut fra at folk du liker nok til å kjøpe gaver til ikke er i den kategorien. Endret 29. desember 2015 av sug lut
Iiiiik Skrevet 29. desember 2015 #10 Skrevet 29. desember 2015 Jeg lager konfekt selv, og gir bort til flere. Håper ikke de synes det er en kjip gave, for det både tar tid og koster penger. Gir ikke til folk jeg vet ikke spiser sjokolade da.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #11 Skrevet 29. desember 2015 Jeg elsker å få sjokolade/konfekt til jul, men får det omtrent aldri. Det skal uansett mye til før jeg synes noe er kjipt å få... Da må det være noe jeg tenker var dyrt, men som vi absolutt ikke kommer til å få bruk for... Anonymous poster hash: f972d...4ac
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #12 Skrevet 29. desember 2015 jeg ville nok satt mer pris på te, enn konfekt, liker ikke sjokolade, det blir bare stående til det blir kasta, i noen tilfeller blir det bare gitt videre. haha. men klart et kommer jo godt med, da har man noe å servere til kaffen om man får besøk, men jeg syns nok kanskje å få en konfekteske fra "nære" er litt kjedelig, er litt slik som mevmt over at det er en siste liten gave, litt slik OBS dem har jeg glemt gave hehe men hadde det vært hjemmelaget konfekt da hadde jeg nok blitt mer glad Anonymous poster hash: 5ebc3...c7c
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 29. desember 2015 #13 Skrevet 29. desember 2015 Jeg hadde blitt glad for sjokolade, men ikke for vin... Man er forskjellig! Mitt tips er en god kaffe fra spesialforretning. Nymalt. Det er en fin vertinnegave som man ofte ikke unner seg selv! Eller en hekto te, selvfølgelig hvis man foretrekker det. Men kaffe får man ofte bruk for også selv om man ikke drikker det selv, da har man noe ekstra godt å by gjestene på!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #14 Skrevet 29. desember 2015 Jeg elsker sjokolade, men tåler ikke mye. Men Lindt sjokoladen som er mørk tåler jeg fint i små mengder, og er bare verdens beste sjokolade. Utvalget her jeg bor er elendig. Så hadde noen funnet en butikk med bra utvalg, og jeg hadde fått flere typer med mørk lindt sjokolade. Så hadde jeg blitt så utrolig glad. Anonymous poster hash: 48178...f44
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #15 Skrevet 29. desember 2015 Jeg tror det beste man kan gjøre er å unngå å lese tråder om hva folk synes om gaver, for de inneholder alltid stort sett oppgulp fra den største samlinga ubegripelig meggete og smålige snurpfitter verden har sett. Inntil det motsatte er bevist bør du gå ut fra at folk du liker nok til å kjøpe gaver til ikke er i den kategorien. Her er jeg enig med deg, spot on. Anonymous poster hash: 225e4...a6a
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #16 Skrevet 29. desember 2015 Jeg synes det er dn ekstremt upersonlig gave som skriker av at du ikke har brukt noe tid på vedkommende. Det er en type gave man kjøper på bensinstasjonen når alt annet er stengt og du plutselig skjønner at du har glemt en gave. Hva som er et bra alternativ, kommer jo an på mottaker, men til en venninne kunne det vært et par øredobber (Cecilie melli har hatt julekalender med 50% på en ting hver dag i desember), fotkrem fra loccitane (kr 180), neglelakk fra deborah lippmann (kr 180), en god olivenolje eller krydder fra spesialbutikk.. Nesten alt er bedre enn sjokolade Anonymous poster hash: bdb20...963 Jeg derimot ville blitt veldig glad for sjokolade og da gjerne enkle varianter som Twist, Aftereight eller Swing. De gavene du ramser opp ville endt i søpla hvis jeg ikke fant noen å gi dem diskret videre til. Sånt bruker jeg ikke. Anonymous poster hash: f0711...214 Så enig!!! Anonymous poster hash: d1c13...640
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå