Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Han klør så han er redd håret skal falle av. Har tatt bilde av en klump men det er mange flere og en del røde flekker oppi der. Burde smøre med noe men vanskelig å vite hva uten å vite hva dette er for noe. Og bør man gå til frisør, hudlege, vanlig lege e.l. for å finne ut av det? Det virker ikke som kviser. Han har også en del i pannen som vi har tenkt har vært kviser men de har vært der i mange mnd og "oppfører" seg ikke som kviser. Noen som kan ane hva dette er for noe? Han er forøvrig over 30 om det har noe å si. Anonymous poster hash: 8fa9e...3c6
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 Ser ut som betente hårsekker, syns jeg....? Har han byttet shampo/hårprodukter i det siste? Jeg har innimellom lignende nupper/"kviser" i hodebunnen. Jeg har alopecia og får disse nuppene på de bare flekkene rett før håret begynner å vokse ut igjen. Så det kan jo ikke sammenlignes Anonymous poster hash: 14cec...ecb
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #3 Skrevet 29. desember 2015 Ser ut som betente hårsekker, syns jeg....? Har han byttet shampo/hårprodukter i det siste? Jeg har innimellom lignende nupper/"kviser" i hodebunnen. Jeg har alopecia og får disse nuppene på de bare flekkene rett før håret begynner å vokse ut igjen. Så det kan jo ikke sammenlignes Anonymous poster hash: 14cec...ecb Takk for svar. Han har brukt de samme produktene i flere år, og har brukt lite stylingprodukter de siste dagene fordi han klør sånn. Han mener de klumpene har vært der i mange måneder men det har ikke klødd sånn før. Hvis det er betente hårsekker, hva kan man evt gjøre med det? Bør man uansett prøve å bytte sjampo? hi Anonymous poster hash: 8fa9e...3c6
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #4 Skrevet 29. desember 2015 Ser ut som betente hårsekker, syns jeg....? Har han byttet shampo/hårprodukter i det siste? Jeg har innimellom lignende nupper/"kviser" i hodebunnen. Jeg har alopecia og får disse nuppene på de bare flekkene rett før håret begynner å vokse ut igjen. Så det kan jo ikke sammenlignes Anonymous poster hash: 14cec...ecb Takk for svar. Han har brukt de samme produktene i flere år, og har brukt lite stylingprodukter de siste dagene fordi han klør sånn. Han mener de klumpene har vært der i mange måneder men det har ikke klødd sånn før. Hvis det er betente hårsekker, hva kan man evt gjøre med det? Bør man uansett prøve å bytte sjampo? hiAnonymous poster hash: 8fa9e...3c6 Er nuppene "konstante", altså, at det er de samme nuppene som har vært der i flere måneder, eller forsvinner dem men det kommer nye? Jeg har liksom ikke hørt om betente hårsekker som ikke bedrer seg på flere måneder. Min første tanke var å anbefale en hodebunnsrens, men jeg er ikke kvalifisert til å gi noen gode råd annet enn å be ham oppsøke legen. Da vil han evnt få henvisning til hudlege.. Lykke til! Anonymous poster hash: 14cec...ecb
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #5 Skrevet 29. desember 2015 Ser ut som betente hårsekker, syns jeg....? Har han byttet shampo/hårprodukter i det siste? Jeg har innimellom lignende nupper/"kviser" i hodebunnen. Jeg har alopecia og får disse nuppene på de bare flekkene rett før håret begynner å vokse ut igjen. Så det kan jo ikke sammenlignes Anonymous poster hash: 14cec...ecb Takk for svar. Han har brukt de samme produktene i flere år, og har brukt lite stylingprodukter de siste dagene fordi han klør sånn. Han mener de klumpene har vært der i mange måneder men det har ikke klødd sånn før.Hvis det er betente hårsekker, hva kan man evt gjøre med det? Bør man uansett prøve å bytte sjampo? hiAnonymous poster hash: 8fa9e...3c6 Er nuppene "konstante", altså, at det er de samme nuppene som har vært der i flere måneder, eller forsvinner dem men det kommer nye?Jeg har liksom ikke hørt om betente hårsekker som ikke bedrer seg på flere måneder. Min første tanke var å anbefale en hodebunnsrens, men jeg er ikke kvalifisert til å gi noen gode råd annet enn å be ham oppsøke legen. Da vil han evnt få henvisning til hudlege.. Lykke til! Anonymous poster hash: 14cec...ecb Er nok dessverre de samme nuppene som har vært der lenge. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare, setter stor pris på det Da blir neste stopp legen. hi Anonymous poster hash: 8fa9e...3c6
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #6 Skrevet 29. desember 2015 Ja, be ham oppsøke legen, og lykke til! Håper dere finner ut av det Anonymous poster hash: 14cec...ecb
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #7 Skrevet 29. desember 2015 Ser nuppene likedan ut, eller blir de større når de har vært der en stund? Anonymous poster hash: b460d...f50
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #8 Skrevet 29. desember 2015 Ser nuppene likedan ut, eller blir de større når de har vært der en stund? Anonymous poster hash: b460d...f50 Litt vanskelig å svare på. Han har den ene som er ganske stor, den må nok ha blitt noe større siden den begynte å klø akutt. Så har han en del mindre pluss en del små røde flekker. Kan være de mindre har kommet senere og dermed vil bli større, men den som nå er størst har vært der i flere måneder, han har kjent den men som sagt ikke klødd tidligere, før de siste dagene. hi Anonymous poster hash: 8fa9e...3c6
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #9 Skrevet 29. desember 2015 Ser nuppene likedan ut, eller blir de større når de har vært der en stund? Anonymous poster hash: b460d...f50 Litt vanskelig å svare på. Han har den ene som er ganske stor, den må nok ha blitt noe større siden den begynte å klø akutt. Så har han en del mindre pluss en del små røde flekker. Kan være de mindre har kommet senere og dermed vil bli større, men den som nå er størst har vært der i flere måneder, han har kjent den men som sagt ikke klødd tidligere, før de siste dagene. hi Anonymous poster hash: 8fa9e...3c6 Hm, jeg vet nok ikke. Enig i at han bør ta seg en tur til legen. Jeg spurte fordi jeg har en sykdom som kan ligne på de nuppene når den slår ut, kan også klø veldig når prikkene slår ut. Men mine sprer seg utover i diameter etter en stund og ligner etter hvert litt på ringormutslett. Og det virker jo ikke som om det skjer med mannen din. Jeg har det bare på kroppen, så kan ikke helt sammenligne med hodebunnen. Ta en tur til legen og be ev. om en henvisning til dermatolog. Anonymous poster hash: b460d...f50
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #10 Skrevet 29. desember 2015 Ser nuppene likedan ut, eller blir de større når de har vært der en stund? Anonymous poster hash: b460d...f50 Litt vanskelig å svare på. Han har den ene som er ganske stor, den må nok ha blitt noe større siden den begynte å klø akutt. Så har han en del mindre pluss en del små røde flekker. Kan være de mindre har kommet senere og dermed vil bli større, men den som nå er størst har vært der i flere måneder, han har kjent den men som sagt ikke klødd tidligere, før de siste dagene. hi Anonymous poster hash: 8fa9e...3c6 Hm, jeg vet nok ikke. Enig i at han bør ta seg en tur til legen. Jeg spurte fordi jeg har en sykdom som kan ligne på de nuppene når den slår ut, kan også klø veldig når prikkene slår ut. Men mine sprer seg utover i diameter etter en stund og ligner etter hvert litt på ringormutslett. Og det virker jo ikke som om det skjer med mannen din. Jeg har det bare på kroppen, så kan ikke helt sammenligne med hodebunnen. Ta en tur til legen og be ev. om en henvisning til dermatolog. Anonymous poster hash: b460d...f50 Tusen takk for svar og for at du delte din erfaring. Må nok dra til legen for det holder på å klikke for ham her stakkars, han klør sånn. hi Anonymous poster hash: 8fa9e...3c6
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #11 Skrevet 29. desember 2015 http://www.lommelegen.no/legesvar/folikulitt Anonymous poster hash: 8f0f2...8c5
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #12 Skrevet 29. desember 2015 http://www.lommelegen.no/legesvar/folikulitt Anonymous poster hash: 8f0f2...8c5 Takk for link Han er på vei til legen nå, fikk heldigvis time i dag. hi Anonymous poster hash: 8fa9e...3c6
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #13 Skrevet 29. desember 2015 Syns det ser ut som kviser. Anonymous poster hash: 76211...682
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #14 Skrevet 29. desember 2015 Syns det ser ut som kviser. Anonymous poster hash: 76211...682 Og kviser kan gi kløe. Og vare lenge. Og gjerne komme igjen og igjen. Anonymous poster hash: 76211...682
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #15 Skrevet 29. desember 2015 Han var hos legen nå, det var ikke kviser men legen kunne heller ikke si nøyaktig hva det var. Men han fikk resept på noe middel som skulle smøres på så krysser fingrene for at det hjelper Takk for alle svar hi Anonymous poster hash: 8fa9e...3c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå