Gå til innhold

Gå på ski

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det lurt at barna starter med å gå på ski? 3 år? 4 år?

Altså, vi ønsker å gå på ski, men føler at barnet som blir tre til sommeren er for lite akkurat nå. Hadde bare blitt knall og fall ;) vet noen gir så små barn ski, men ønsker å vente.

Dere som ga 3-4-åringer ski, gikk det bra?

Anonymous poster hash: 2c40d...ccc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2,5 åringen går på ski og koser seg. Hva så om det blir et par fall?

Anonymous poster hash: e55b3...a37

Skrevet

2,5 åringen går på ski og koser seg. Hva så om det blir et par fall?Anonymous poster hash: e55b3...a37

Siterer meg selv: "dere som ga 3-4-åringer ski"

Hvor følte du at du passet inn?

Skrevet

Min 3,5 åring ønsket seg ski og fikk det til jul i år. Skal prøve de idag, så får vi se hvordan det går :P

Anonymous poster hash: 7a388...1a7

Skrevet

Størstejenta var en racer på ski i 4 års alderen. Minste var over 5 før hun syntes ski var en fin ting å ha på beina...

Barn er jo så forskjellige. Må nesten bare prøve seg litt frem...

Anonymous poster hash: 6d5dc...658

Skrevet

2,5 åringen går på ski og koser seg. Hva så om det blir et par fall?Anonymous poster hash: e55b3...a37

For en solstråle du er....

Ditt barn er jo akkurat samme alder?? Bare å prøve, å falle noen ganger gjør alle. 

Anonymous poster hash: 915aa...84e

Skrevet

Her er det nesten aldri snø, men mine har fått sine første ski når de var 2,5 år. Pga været er de ikke akkurat veldig gode på ski enda, selv om det er tre år siden eldste begynte. De får prøvd seg kanskje 3-4 ganger i året.

Det blir jo mye knall og fall i begynnelsen uansett, uavhengig av alder tror jeg. Har du sett voksne som tar sine første tak på ski? De faller også. De "tåler" gjerne fall bedre når de er så små. Og man begynner på flaten selvsagt, og går bare et par meter første gangen.

Anonymous poster hash: 99626...735

Skrevet

Her er det nesten aldri snø, men mine har fått sine første ski når de var 2,5 år. Pga været er de ikke akkurat veldig gode på ski enda, selv om det er tre år siden eldste begynte. De får prøvd seg kanskje 3-4 ganger i året.

Det blir jo mye knall og fall i begynnelsen uansett, uavhengig av alder tror jeg. Har du sett voksne som tar sine første tak på ski? De faller også. De "tåler" gjerne fall bedre når de er så små. Og man begynner på flaten selvsagt, og går bare et par meter første gangen.

Skrevet

Du føler at barnet ditt som er 2,5 år ca er for liten, og jeg delte min erfaring med ski og samme alder. Kjærring. Få den feite rævva di opp av sofaen, 2,5 åringer tåler å prøve ski!!

Skrevet

Å herregud, ikke nevn 2,5 år. Der var ikke det HI spurte om 😂😂😂😂

Skrevet

Våre barn begynte så smått å gå på ski rett før de fylte to år, men ble ikke glad i det eller hadde særlig kontroll før de nærmet seg tre. Og de fikk ordentlige ski med en gang, med ordentlige sko og bindinger. Staver ga vi derimot blaffen i. Staver fikk de ikke dreis på eller bruk for før de var rundt 5-6 år. 

Husk det skal ikke så store snøflekken til før små barn kan gå på ski! 

Anonymous poster hash: 5ec8b...adb
Skrevet

Våre har fått være med å leke på langrennski for de var 1,5 år. Slalom fra de var 2,5. Er bare å prøve :) eldste er på sin 4, sesong nå, behersker både langrenn og slalom, og prøver seg nå på snowboard. Hun i midten er en racer på slalom, går inn i sin andre sesong nå. Minste er 19 mnder og akkurat fått sine første langrennski. De får holde på så lenge de synes dt er gøy, og så gir vi oss for dagen mens leken fortsatt er god :)

Skrevet

Barnet mitt var også 2,5 år. Selvfølgelig litt knall og fall, men det har gått bra.

Nei, sa jeg virkelig 2,5 år?? Det er jo ikke lov i denne tråden. La meg late som hun var 4 da, bare for å ha lov til å skrive i tråden 😂

Anonymous poster hash: db9e5...eea

Skrevet

Gutten min begynte å gå på ski like før han fylte 2. Han stabba og gikk i hagen😊 Går jo kanskje i 10 min før han er ferdig da. Det blir jo litt knall og fall, men da bare ler han😄

Skrevet

Begynte å gå på ski før fylte 2 år. Stortrives da og stortrives nå ved 2.5 år:-)

Anonymous poster hash: 841b6...f8f

Skrevet

Min 2 åring går på langrenn og det er mye knall og fall, men hun liker det. De to eldste var også 2 år.

Da de to eldste var 3 og 4 var de ganske gode.

Skrevet

Min datter fikk ski da hun var 2,5 år, men har ikke vært spesielt glad i å gå på ski før nå i år. Nå er hun 4,5 år og syns det er veldig moro.

Skrevet

Hva i all verden er det du lurer på? Når fikk våre barn ski? Og når noen svarer, er det feil???

Min eldste begynte på ski da hun var 2,5 år. Hun er født om sommeren.

Min yngste gikk på ski et par måneder før 2-årsdagen. Bursdag om våren.

Gjør det som passer dere. Er jo forskjellig hvor skiinteresserte foreldre er og hvor mye skiføre det er rundt om i landet.

Men to tips til skiopplæring:

Små barn bør gå uten staver! Ellers blir det altfor mye å konsentrere seg om.

Og foreldre bør også ha ski på beina, ellers skjønner jo ikke barnet hvorfor de skal prøve å stabbe rundt med disse rare tinga på beina.

Hilsen langrennsmamma

Anonymous poster hash: 27889...027

Skrevet

Første gikk på ski når hun var 2.5 barn nr to gikk på ski når hun var 3år (født på forskjellig årstid). De var rundt 7 år når det ble litt lengre gode turer og mer teknikk. Yngste er nå 9år og trener langrenn to ganger i uka. Eldste er 12 og har gjort det i flere år. De kan nå gå flere mil og har stor glede

De står også på slalom og telemarkski og har gjordt det i flere år.

Anonymous poster hash: 4f3ea...dba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...