Gå til innhold

Hva sier dere når dere ringer jobber for

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Jeg er syk og kan derfor ikke komme i dag.

Er det omgangssyke opplyser jeg om det og at jeg derfor ikke kommer på minst 48 timer.

Dersom det er feber så skal vi også ha en feberkramper dag og opplyser da at det blir denne dagen og minst en til.

Ringer alltid tilbake og opplyser om når jeg garantert vet at jeg kommer tilbake på jobb.

Men er dette egentlig en problemstilling?

Anonymous poster hash: 82d6a...461

Annonse

Hei, jeg kan ikke komme i dag, har blitt syk.

Sier som regel hva som feiler meg også. Føler det er unaturlig å bare legge på uten noen videre forklaring, selv om det ikke er påkrevd...

Anonymous poster hash: 35ea8...407

Jeg sier at jeg er syk, gjerne hva som feiler meg, for det gidder jeg ikke holde hemmelig. Så sier jeg noe om jeg har avtale som må avlyses eller andre arbeidsoppgaver som det må gjøres noe med den dagen, og så avtaler jeg med sjefen når jeg skal ringe igjen for å si noe om når jeg tror jeg kommer tilbake. 

Sender en sms: Hei XXX. Jeg er dessverre syk i dag, så jeg kommer ikke på jobb. Omgangssyke, så jeg kommer tidligst på onsdag.

Hei XXX. Jeg har influensa og må dessverre bli hjemme i dag.

Hei XXX. Vesla har feber så må dessverre bli hjemme i dag. Er tilbake i morgen, XXX blir hjemme resten av uka ved behov.

Har avtale om å sende sms forresten.

Anonymous poster hash: d1595...1ab

Her blir sjefen mistenkelig og sur hvis vi er syke, så vi må forklare i detalj. "Hei, dette er xxxx. Jeg følte meg skikkelig dårlig i hele går og i natt kastet jeg opp. Skal gjøre alt jeg kan for å ikke kaste opp igjen slik at jeg kan stille på jobb snarest mulig."

Anonymous poster hash: 54c9d...b2c

Oj, når jeg ser spørsmålet ditt så kommer jeg på at det sikkert er 10 år siden sist jeg var syk selv.

Men jeg ville sagt at jeg ikke er helt i form, og sagt hva som feiler meg. Hadde også lagt til at jeg logger meg på og setter inn fraværsmelding selv på mailen min, og at jeg sjekker mailen jevnlig. Og at jeg er tilgjengelig på telefon hvis det skulle være noe viktig.

Annonse

Da sier jeg at jeg er syk. Og så skriver jeg hva elevene skal gjøre i de ulike timene, og i hvilke timer det er viktig med vikar, og i hvilke det holder med en som låser opp døra.

Er lærer.

Sjefen vil ha sms, noe som er veldig greit, da det er enklere å formulere seg greit skriftlig enn muntlig når man er dårlig. Ihvertfall for meg.

Anonymous poster hash: 3b20c...143

Jeg opplyser aldri grunnen til at vi er syke eller hvordan syke vi er når jeg ringer sjefen. 

Dette pga at jeg ikke vil skape ett forhold hvor jeg føler jeg er nødt til å si noe sensitivt senere. 

SIer kun: Jeg eller XX er syk i dag, og kommer desverre ikke på jobb. Avslutter med hvor lenge jeg regner med å være borte, og om jeg må til lege sier jeg det. sjefen min vet da at det mest sannsynlig kommer en sykmelding fra legen.

Anonymous poster hash: c222d...e83

Sender en sms: Hei XXX. Jeg er dessverre syk i dag, så jeg kommer ikke på jobb. Omgangssyke, så jeg kommer tidligst på onsdag.

Hei XXX. Jeg har influensa og må dessverre bli hjemme i dag.

Hei XXX. Vesla har feber så må dessverre bli hjemme i dag. Er tilbake i morgen, XXX blir hjemme resten av uka ved behov.

Har avtale om å sende sms forresten.

Anonymous poster hash: d1595...1ab

Hvis du skriver at du har influensa og må være hjemme én dag, så lyver du. Influensa sender deg til sengs i flere dager. Er du borte fra jobb én dag, så er du forkjølet.

Anonymous poster hash: c563c...751

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...