Gå til innhold

Nancykofte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Har ikke peiling på forskjellene,men jeg har den o turkis.. og er kjempe fornøyd. Bor I kofta😊

Skrevet

Den i turkis er strikket i tykkere garn. Du ser at den har større "selburoser", to på brystet før armen begynner, mens den andre har tre.

Den i turkis vil dermed gå raskere å strikke.

Men begge var flotte! 😊

Anonymous poster hash: cd868...9d6

Skrevet

Har også lyst på i turkis, men det kan jeg jo ha uansett hvilken av de to jeg velger. Veldig fine farger!

Anonymous poster hash: 253cf...4d2

Skrevet

Det er det samme mønsteret, men regnet ut for to forskjellige garntykkelser. Den turkise er strikket med tykkere garn, og vi være tykkere og tyngre, men samtidig raskere å strikke. Den gråbrune er tynnere og gir et litt "finere" uttrykk, men vil ta lenger tid å strikke.

Rundt bærestykke betyr at den er strikket med rundfelling. Du strikker bolen opp til ermehullene, så strikker du ermene og setter alt inn på samme pinne. Du strikker bærestykket mens du feller jevnlig. På den måten blir monteringen enklere; du slipper å klippe opp til ermehull og sy i ermene.

Skrevet

Det er det samme mønsteret, men regnet ut for to forskjellige garntykkelser. Den turkise er strikket med tykkere garn, og vi være tykkere og tyngre, men samtidig raskere å strikke. Den gråbrune er tynnere og gir et litt "finere" uttrykk, men vil ta lenger tid å strikke.

Rundt bærestykke betyr at den er strikket med rundfelling. Du strikker bolen opp til ermehullene, så strikker du ermene og setter alt inn på samme pinne. Du strikker bærestykket mens du feller jevnlig. På den måten blir monteringen enklere; du slipper å klippe opp til ermehull og sy i ermene.

Takk for svar. Det står bare rundt bærestykke på den brune, men da har jo den turkise det også da hvis det bare betyr rundfelling. Ble litt forvirret der. På den turkise stod det også alternative garn man kunne bruke, men de er tykke de også da?

Hvilket type garn ville dere valgt da? Jeg skal ikke strikke selv.

Annonse

Skrevet

Takk for svar. Det står bare rundt bærestykke på den brune, men da har jo den turkise det også da hvis det bare betyr rundfelling. Ble litt forvirret der. På den turkise stod det også alternative garn man kunne bruke, men de er tykke de også da?

Hvilket type garn ville dere valgt da? Jeg skal ikke strikke selv.

Jeg ville ha valgt den tykkeste. Både fordi jeg liker at det går raskt når jeg strikker og fordi jeg ikke er så veldig fan av alpakkagarn.

Garnalternativene som er oppgitt har tilsvarende tykkelse som Peer Gynt-garnet, ja.

Skrevet

Enig med Superdolly, jeg ville også ha valgt den tykkeste garnkvaliteten. Jeg synes strikkeplaggene i litt tykkere kvalitet holder seg finere, holder bedre på fasongen.

Anonymous poster hash: 44b5f...411
Skrevet

Siden jeg ikke skal strikke selv, har ikke strikketid så mye å si for meg ;) Hvorfor liker du ikke alpakka? Jeg har en mariusgenser i alpakkagarn. Jeg synes den er myk og god. Dersom jeg velger den turkise tror jeg jeg velger med alpakka eller smartull, men har ikke så mye peiling på garn (og strikking) egentlig.

Skrevet

Enig med Superdolly, jeg ville også ha valgt den tykkeste garnkvaliteten. Jeg synes strikkeplaggene i litt tykkere kvalitet holder seg finere, holder bedre på fasongen. Anonymous poster hash: 44b5f...411

Blir den "lettere" om jeg velge alpakka eller smartull i stedet for Peer Gynt? Er ikke Peer Gynt et ganske grovt garn? Vil at den skal være myk og god. Hva er forskjellen på smartull og alpakkaull?

Skrevet

Siden jeg ikke skal strikke selv, har ikke strikketid så mye å si for meg ;) Hvorfor liker du ikke alpakka? Jeg har en mariusgenser i alpakkagarn. Jeg synes den er myk og god. Dersom jeg velger den turkise tror jeg jeg velger med alpakka eller smartull, men har ikke så mye peiling på garn (og strikking) egentlig.

Alpakka er helt ok, altså, det er bare jeg som ikke er så glad i det. Mest fordi det er så glatt, så plaggene har lett for å sige litt. Og festede tråder holder seg gjerne ikke på plass. Men som sagt, dette er min personlige mening.

Hva mener du med smartull? Det har jeg aldri hørt om.

Skrevet

Siden jeg ikke skal strikke selv, har ikke strikketid så mye å si for meg ;) Hvorfor liker du ikke alpakka? Jeg har en mariusgenser i alpakkagarn. Jeg synes den er myk og god. Dersom jeg velger den turkise tror jeg jeg velger med alpakka eller smartull, men har ikke så mye peiling på garn (og strikking) egentlig.Anonymous poster hash: 253cf...4d2

Alpakka er helt ok, altså, det er bare jeg som ikke er så glad i det. Mest fordi det er så glatt, så plaggene har lett for å sige litt. Og festede tråder holder seg gjerne ikke på plass. Men som sagt, dette er min personlige mening.

Hva mener du med smartull? Det har jeg aldri hørt om.

Var et av garnalternativene til Peer Gynt. http://www.sandnesgarn.no/smart

Skrevet

Jeg er straks ferdig med å strikke den i minialpakka. Synes det har gått veldig fort og greit 😉 Jeg ville ha en tynn og lett ulljakke og minialpakka er supermykt! Jeg synes Peer Gynt o.l. blir for tungt og tykt, men det er jo selvfølgelig en smakssak.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...