Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #1 Skrevet 27. desember 2015 Uten tomt såklart. Ønsker å bygge hus. Har visse krav til planløsningen, men trenger ikke stort hus. Er det håp? Anonymous poster hash: 4333a...5cf
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #2 Skrevet 27. desember 2015 Dessverre... Anonymous poster hash: b3055...0b3
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #3 Skrevet 27. desember 2015 Alvsbyhus? Anonymous poster hash: c4bec...f0e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #4 Skrevet 27. desember 2015 Nei Anonymous poster hash: e738e...53a
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #5 Skrevet 27. desember 2015 Aldri si aldri. Hvis du bestiller ferdighus fra Polen eller hvor det nå er og at det kommer snekkere derfra for å bygge det så blir det ganske billig. Naboen bygde et hus på over 300 m2 for 3.5 mill. Hus fra norske produsenter tror jeg blir vanskeligere. Anonymous poster hash: 0e2e0...975
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #6 Skrevet 27. desember 2015 Orker ikke bestille fra polen. Er så mye styr for å få det godkjent ift norske krav. Men ingen håp altså? Evt har jeg en bror som er snekker, kunne fått satt opp huset og at han gjør innvendig snekring. Anonymous poster hash: 4333a...5cf
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #7 Skrevet 27. desember 2015 Orker ikke bestille fra polen. Er så mye styr for å få det godkjent ift norske krav. Men ingen håp altså? Evt har jeg en bror som er snekker, kunne fått satt opp huset og at han gjør innvendig snekring.Anonymous poster hash: 4333a...5cf Har han lyst og råd til å jobbe gratis for deg? Anonymous poster hash: 9ec3f...bdd
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #8 Skrevet 27. desember 2015 Orker ikke bestille fra polen. Er så mye styr for å få det godkjent ift norske krav. Men ingen håp altså? Evt har jeg en bror som er snekker, kunne fått satt opp huset og at han gjør innvendig snekring.Anonymous poster hash: 4333a...5cf Har han lyst og råd til å jobbe gratis for deg? Anonymous poster hash: 9ec3f...bdd Ja har malt, tapsetsert og vasket hele huset han pusset opp. Og vasket ut det gamle huset for salg. Han mener hab skylder meg såpass Anonymous poster hash: 4333a...5cf
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #9 Skrevet 27. desember 2015 Det kommer ALLTID en hel masse uforutsette utgifter, så hvis du satser på å lande på 2 mill, kan jeg nesten garantere at du minst bikker 2,5. Kanskje mer og. Anonymous poster hash: 543af...4a9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #10 Skrevet 27. desember 2015 Det kommer ALLTID en hel masse uforutsette utgifter, så hvis du satser på å lande på 2 mill, kan jeg nesten garantere at du minst bikker 2,5. Kanskje mer og. Anonymous poster hash: 543af...4a9 Hva da feks ? Anonymous poster hash: 4333a...5cf
Pengetreet Skrevet 27. desember 2015 #11 Skrevet 27. desember 2015 http://alvsbyhus.no/hus/ Kjenner flere som har alvsbyhus og ingen av dem har fått problemer eller uforutsette utgifter.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #12 Skrevet 27. desember 2015 Virker urealistisk dessverre. I tilfelle må det MYE egeninnsats til. Uforutsette utgifter kan f.eks være byggestrøm, byggelånsutgifter (er skyhøye renter), kommunale avgifter, byggesøknadsgebyrer, rydding av tomt, ekstra sprenging, vekkjøring eller kjøp av masser til tomten, støttemur, grunnmur, avfallshåndtering, oppgraderinger, vannbåren varme, flere elektrostikk (til spotter f.eks) Det er masse som ikke er inkludert fra boligleverandørene som man ikke har tenkt på. Anonymous poster hash: c211d...5a4
skjotta Skrevet 27. desember 2015 #13 Skrevet 27. desember 2015 http://alvsbyhus.no/hus/ Kjenner flere som har alvsbyhus og ingen av dem har fått problemer eller uforutsette utgifter. Rørlegger, elektriker, ventilasjon..... disse utgiftene er ikke uforutsette, men de kommer på toppen av prisen for et ferdighus.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #14 Skrevet 27. desember 2015 Orker ikke bestille fra polen. Er så mye styr for å få det godkjent ift norske krav. Men ingen håp altså? Evt har jeg en bror som er snekker, kunne fått satt opp huset og at han gjør innvendig snekring.Anonymous poster hash: 4333a...5cf Har han lyst og råd til å jobbe gratis for deg? Anonymous poster hash: 9ec3f...bdd Ja har malt, tapsetsert og vasket hele huset han pusset opp. Og vasket ut det gamle huset for salg. Han mener hab skylder meg såpass Anonymous poster hash: 4333a...5cf Er han selvstendig næringsdrivende? I så fall kan han gå på en skattesmell. Anonymous poster hash: f0c35...3da
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #15 Skrevet 27. desember 2015 Orker ikke bestille fra polen. Er så mye styr for å få det godkjent ift norske krav. Men ingen håp altså? Evt har jeg en bror som er snekker, kunne fått satt opp huset og at han gjør innvendig snekring.Anonymous poster hash: 4333a...5cf Har han lyst og råd til å jobbe gratis for deg? Anonymous poster hash: 9ec3f...bdd Ja har malt, tapsetsert og vasket hele huset han pusset opp. Og vasket ut det gamle huset for salg. Han mener hab skylder meg såpass Anonymous poster hash: 4333a...5cf Er han selvstendig næringsdrivende? I så fall kan han gå på en skattesmell. Anonymous poster hash: f0c35...3da Nei, men søsken kan da hjelpe hverandre uten at det har noen innvirkning på skatten 😂😂 Anonymous poster hash: 4333a...5cf
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #16 Skrevet 27. desember 2015 Virker urealistisk dessverre. I tilfelle må det MYE egeninnsats til. Uforutsette utgifter kan f.eks være byggestrøm, byggelånsutgifter (er skyhøye renter), kommunale avgifter, byggesøknadsgebyrer, rydding av tomt, ekstra sprenging, vekkjøring eller kjøp av masser til tomten, støttemur, grunnmur, avfallshåndtering, oppgraderinger, vannbåren varme, flere elektrostikk (til spotter f.eks) Det er masse som ikke er inkludert fra boligleverandørene som man ikke har tenkt på. Anonymous poster hash: c211d...5a4 Wow, takk. Er det folk som begynner å bygge og går på en smell underveis? Ikke nok penger, gjeldsslaver etterpå? Anonymous poster hash: 4333a...5cf
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #17 Skrevet 27. desember 2015 Virker urealistisk dessverre. I tilfelle må det MYE egeninnsats til. Uforutsette utgifter kan f.eks være byggestrøm, byggelånsutgifter (er skyhøye renter), kommunale avgifter, byggesøknadsgebyrer, rydding av tomt, ekstra sprenging, vekkjøring eller kjøp av masser til tomten, støttemur, grunnmur, avfallshåndtering, oppgraderinger, vannbåren varme, flere elektrostikk (til spotter f.eks) Det er masse som ikke er inkludert fra boligleverandørene som man ikke har tenkt på.Anonymous poster hash: c211d...5a4 Wow, takk. Er det folk som begynner å bygge og går på en smell underveis? Ikke nok penger, gjeldsslaver etterpå? Anonymous poster hash: 4333a...5cf Absolutt! Derfor viktig å sette opp et detaljert budsjett og ikke minst legge inn en stor buffer (på ca 10%). På tomtearbeidet sprekker de fleste budsjettene siden det er vanskelig å forutsi hvor mye arbeid det blir, alt etter hvilken type masse en møter på når en begynner å grave. Entreprenørene kan gi et estimat, men alltid med masse forbehold. Bli enige om detaljer med leverandør FØR dere skriver under kontrakten. Endringer og oppgraderinger etter kontraktskriving blir alltid mye dyrere. Før kan dere forhandle. Ellers kan jeg også anbefale forumet byggebolig.no hvis du lurer noe som har med husbygging å gjøre. Kjøkkenet som hører til huspakken er også alltid av enkleste modell og med lite skap. De fleste må dermed oppgradere for å et brukbart og fint kjøkken. Det lønner seg som oftest å trekke ut kjøkken for så å kjøpe på ikea selv. Merk at du da ikke får igjen hele verdien. Er det f.eks inkludert kjøkken for 50.000, r du gjerne 25.000 i fratrekk ved å velge det bort. Ikke glem utgifter til fliser, parkett/laminat, maling og maler, lamper osv. Anonymous poster hash: c211d...5a4
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #18 Skrevet 27. desember 2015 Det kommer ALLTID en hel masse uforutsette utgifter, så hvis du satser på å lande på 2 mill, kan jeg nesten garantere at du minst bikker 2,5. Kanskje mer og. Anonymous poster hash: 543af...4a9 Hva da feks ? Anonymous poster hash: 4333a...5cf Som anonym nr 12 skriver, det kommer masse uforutsette utgifter, uansett. Det dukker opp ting underveis du ikke vet hvordan du skal få løst. Som at naboen sprenger bort deler av din tomt, eller at elektrikeren får kjærlighetssorg og ikke orker å komme. Eller at snekkerne tar juleferie før de har tettet taket, og vips har du huset fullt av vann. Eller at det går rotter og mus i de uisolerte elementene. Eller at grunnmuren er skjev, og hele huset må rettes med kran. Alt dette har jeg enten opplevd selv, eller hatt familie og venner som har opplevd. Ingen jeg vet har bygget hus uten store overraskelser. Anonymous poster hash: 543af...4a9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #19 Skrevet 27. desember 2015 Virker urealistisk dessverre. I tilfelle må det MYE egeninnsats til. Uforutsette utgifter kan f.eks være byggestrøm, byggelånsutgifter (er skyhøye renter), kommunale avgifter, byggesøknadsgebyrer, rydding av tomt, ekstra sprenging, vekkjøring eller kjøp av masser til tomten, støttemur, grunnmur, avfallshåndtering, oppgraderinger, vannbåren varme, flere elektrostikk (til spotter f.eks) Det er masse som ikke er inkludert fra boligleverandørene som man ikke har tenkt på.Anonymous poster hash: c211d...5a4 Wow, takk. Er det folk som begynner å bygge og går på en smell underveis? Ikke nok penger, gjeldsslaver etterpå? Anonymous poster hash: 4333a...5cf Absolutt! Derfor viktig å sette opp et detaljert budsjett og ikke minst legge inn en stor buffer (på ca 10%). På tomtearbeidet sprekker de fleste budsjettene siden det er vanskelig å forutsi hvor mye arbeid det blir, alt etter hvilken type masse en møter på når en begynner å grave. Entreprenørene kan gi et estimat, men alltid med masse forbehold. Bli enige om detaljer med leverandør FØR dere skriver under kontrakten. Endringer og oppgraderinger etter kontraktskriving blir alltid mye dyrere. Før kan dere forhandle. Ellers kan jeg også anbefale forumet byggebolig.no hvis du lurer noe som har med husbygging å gjøre. Kjøkkenet som hører til huspakken er også alltid av enkleste modell og med lite skap. De fleste må dermed oppgradere for å et brukbart og fint kjøkken. Det lønner seg som oftest å trekke ut kjøkken for så å kjøpe på ikea selv. Merk at du da ikke får igjen hele verdien. Er det f.eks inkludert kjøkken for 50.000, r du gjerne 25.000 i fratrekk ved å velge det bort. Ikke glem utgifter til fliser, parkett/laminat, maling og maler, lamper osv. Anonymous poster hash: c211d...5a4 Har vært inne på byggebolig.no men ikke skrevet noe der enda. Uvane å skrive her:) Tomta jeg evt skal bygge på er flat. Ønsker ikke kjeller, det vil vel uansett være positivt for budsjettet mitt? Anonymous poster hash: 4333a...5cf
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #20 Skrevet 27. desember 2015 Vi klarte ikke å holde budsjett. Har faktisk hørt om de færreste som faktisk klarer det. Men klarer dere å gjøre det meste selv, f.eks lage grunnmur, støype gulv osv, og bygger et lite hus, så kan det kanskje gå. Men da må dere velge veldig billige løsninger. Anonymous poster hash: 0e2e0...975
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #21 Skrevet 27. desember 2015 Virker urealistisk dessverre. I tilfelle må det MYE egeninnsats til. Uforutsette utgifter kan f.eks være byggestrøm, byggelånsutgifter (er skyhøye renter), kommunale avgifter, byggesøknadsgebyrer, rydding av tomt, ekstra sprenging, vekkjøring eller kjøp av masser til tomten, støttemur, grunnmur, avfallshåndtering, oppgraderinger, vannbåren varme, flere elektrostikk (til spotter f.eks) Det er masse som ikke er inkludert fra boligleverandørene som man ikke har tenkt på.Anonymous poster hash: c211d...5a4 Wow, takk. Er det folk som begynner å bygge og går på en smell underveis? Ikke nok penger, gjeldsslaver etterpå? Anonymous poster hash: 4333a...5cf Absolutt! Derfor viktig å sette opp et detaljert budsjett og ikke minst legge inn en stor buffer (på ca 10%). På tomtearbeidet sprekker de fleste budsjettene siden det er vanskelig å forutsi hvor mye arbeid det blir, alt etter hvilken type masse en møter på når en begynner å grave. Entreprenørene kan gi et estimat, men alltid med masse forbehold. Bli enige om detaljer med leverandør FØR dere skriver under kontrakten. Endringer og oppgraderinger etter kontraktskriving blir alltid mye dyrere. Før kan dere forhandle. Ellers kan jeg også anbefale forumet byggebolig.no hvis du lurer noe som har med husbygging å gjøre. Kjøkkenet som hører til huspakken er også alltid av enkleste modell og med lite skap. De fleste må dermed oppgradere for å et brukbart og fint kjøkken. Det lønner seg som oftest å trekke ut kjøkken for så å kjøpe på ikea selv. Merk at du da ikke får igjen hele verdien. Er det f.eks inkludert kjøkken for 50.000, r du gjerne 25.000 i fratrekk ved å velge det bort. Ikke glem utgifter til fliser, parkett/laminat, maling og maler, lamper osv.Anonymous poster hash: c211d...5a4 Har vært inne på byggebolig.no men ikke skrevet noe der enda. Uvane å skrive her:) Tomta jeg evt skal bygge på er flat. Ønsker ikke kjeller, det vil vel uansett være positivt for budsjettet mitt? Anonymous poster hash: 4333a...5cf Det er selvsagt en fordel. Å grave ut kjeller koster jo. En skrå tomt pleier å være dyrere å gjøre klar fordi det må mye sprenging til. En flat tomt er som regel mye billigere, men det kan fortsatt bli dyrere enn en tror. Kanskje er det myr på tomten som er vanskelig å bygge på. Da må dere kjøpe masser for å stabilisere. Er det fjellgrunn, må dere som regel sprenge uansett. Anonymous poster hash: c211d...5a4
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #22 Skrevet 27. desember 2015 Virker urealistisk dessverre. I tilfelle må det MYE egeninnsats til. Uforutsette utgifter kan f.eks være byggestrøm, byggelånsutgifter (er skyhøye renter), kommunale avgifter, byggesøknadsgebyrer, rydding av tomt, ekstra sprenging, vekkjøring eller kjøp av masser til tomten, støttemur, grunnmur, avfallshåndtering, oppgraderinger, vannbåren varme, flere elektrostikk (til spotter f.eks) Det er masse som ikke er inkludert fra boligleverandørene som man ikke har tenkt på.Anonymous poster hash: c211d...5a4 Wow, takk. Er det folk som begynner å bygge og går på en smell underveis? Ikke nok penger, gjeldsslaver etterpå? Anonymous poster hash: 4333a...5cf Absolutt! Derfor viktig å sette opp et detaljert budsjett og ikke minst legge inn en stor buffer (på ca 10%). På tomtearbeidet sprekker de fleste budsjettene siden det er vanskelig å forutsi hvor mye arbeid det blir, alt etter hvilken type masse en møter på når en begynner å grave. Entreprenørene kan gi et estimat, men alltid med masse forbehold. Bli enige om detaljer med leverandør FØR dere skriver under kontrakten. Endringer og oppgraderinger etter kontraktskriving blir alltid mye dyrere. Før kan dere forhandle. Ellers kan jeg også anbefale forumet byggebolig.no hvis du lurer noe som har med husbygging å gjøre. Kjøkkenet som hører til huspakken er også alltid av enkleste modell og med lite skap. De fleste må dermed oppgradere for å et brukbart og fint kjøkken. Det lønner seg som oftest å trekke ut kjøkken for så å kjøpe på ikea selv. Merk at du da ikke får igjen hele verdien. Er det f.eks inkludert kjøkken for 50.000, r du gjerne 25.000 i fratrekk ved å velge det bort. Ikke glem utgifter til fliser, parkett/laminat, maling og maler, lamper osv.Anonymous poster hash: c211d...5a4 Har vært inne på byggebolig.no men ikke skrevet noe der enda. Uvane å skrive her:) Tomta jeg evt skal bygge på er flat. Ønsker ikke kjeller, det vil vel uansett være positivt for budsjettet mitt? Anonymous poster hash: 4333a...5cf Det er selvsagt en fordel. Å grave ut kjeller koster jo. En skrå tomt pleier å være dyrere å gjøre klar fordi det må mye sprenging til. En flat tomt er som regel mye billigere, men det kan fortsatt bli dyrere enn en tror. Kanskje er det myr på tomten som er vanskelig å bygge på. Da må dere kjøpe masser for å stabilisere. Er det fjellgrunn, må dere som regel sprenge uansett. Anonymous poster hash: c211d...5a4 Sprenge i forhold til kloakl feks? Takk, da har jeg mye å undersøke Er alenemor, men SKAL bygge hus no matter what Trenger ikke stor plass, bare smart planløsning praktisk er viktigere enn størrelse Anonymous poster hash: 4333a...5cf
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #23 Skrevet 27. desember 2015 Virker urealistisk dessverre. I tilfelle må det MYE egeninnsats til. Uforutsette utgifter kan f.eks være byggestrøm, byggelånsutgifter (er skyhøye renter), kommunale avgifter, byggesøknadsgebyrer, rydding av tomt, ekstra sprenging, vekkjøring eller kjøp av masser til tomten, støttemur, grunnmur, avfallshåndtering, oppgraderinger, vannbåren varme, flere elektrostikk (til spotter f.eks) Det er masse som ikke er inkludert fra boligleverandørene som man ikke har tenkt på.Anonymous poster hash: c211d...5a4 Wow, takk. Er det folk som begynner å bygge og går på en smell underveis? Ikke nok penger, gjeldsslaver etterpå? Anonymous poster hash: 4333a...5cf Absolutt! Derfor viktig å sette opp et detaljert budsjett og ikke minst legge inn en stor buffer (på ca 10%). På tomtearbeidet sprekker de fleste budsjettene siden det er vanskelig å forutsi hvor mye arbeid det blir, alt etter hvilken type masse en møter på når en begynner å grave. Entreprenørene kan gi et estimat, men alltid med masse forbehold. Bli enige om detaljer med leverandør FØR dere skriver under kontrakten. Endringer og oppgraderinger etter kontraktskriving blir alltid mye dyrere. Før kan dere forhandle. Ellers kan jeg også anbefale forumet byggebolig.no hvis du lurer noe som har med husbygging å gjøre. Kjøkkenet som hører til huspakken er også alltid av enkleste modell og med lite skap. De fleste må dermed oppgradere for å et brukbart og fint kjøkken. Det lønner seg som oftest å trekke ut kjøkken for så å kjøpe på ikea selv. Merk at du da ikke får igjen hele verdien. Er det f.eks inkludert kjøkken for 50.000, r du gjerne 25.000 i fratrekk ved å velge det bort. Ikke glem utgifter til fliser, parkett/laminat, maling og maler, lamper osv.Anonymous poster hash: c211d...5a4 Har vært inne på byggebolig.no men ikke skrevet noe der enda. Uvane å skrive her:) Tomta jeg evt skal bygge på er flat. Ønsker ikke kjeller, det vil vel uansett være positivt for budsjettet mitt? Anonymous poster hash: 4333a...5cf Det er selvsagt en fordel. Å grave ut kjeller koster jo. En skrå tomt pleier å være dyrere å gjøre klar fordi det må mye sprenging til. En flat tomt er som regel mye billigere, men det kan fortsatt bli dyrere enn en tror. Kanskje er det myr på tomten som er vanskelig å bygge på. Da må dere kjøpe masser for å stabilisere. Er det fjellgrunn, må dere som regel sprenge uansett. Anonymous poster hash: c211d...5a4 Sprenge i forhold til kloakl feks? Takk, da har jeg mye å undersøke Er alenemor, men SKAL bygge hus no matter what Trenger ikke stor plass, bare smart planløsning praktisk er viktigere enn størrelse Anonymous poster hash: 4333a...5cf Klokakk Anonymous poster hash: 4333a...5cf
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #24 Skrevet 27. desember 2015 Virker urealistisk dessverre. I tilfelle må det MYE egeninnsats til. Uforutsette utgifter kan f.eks være byggestrøm, byggelånsutgifter (er skyhøye renter), kommunale avgifter, byggesøknadsgebyrer, rydding av tomt, ekstra sprenging, vekkjøring eller kjøp av masser til tomten, støttemur, grunnmur, avfallshåndtering, oppgraderinger, vannbåren varme, flere elektrostikk (til spotter f.eks) Det er masse som ikke er inkludert fra boligleverandørene som man ikke har tenkt på.Anonymous poster hash: c211d...5a4 Wow, takk. Er det folk som begynner å bygge og går på en smell underveis? Ikke nok penger, gjeldsslaver etterpå? Anonymous poster hash: 4333a...5cf Absolutt! Derfor viktig å sette opp et detaljert budsjett og ikke minst legge inn en stor buffer (på ca 10%). På tomtearbeidet sprekker de fleste budsjettene siden det er vanskelig å forutsi hvor mye arbeid det blir, alt etter hvilken type masse en møter på når en begynner å grave. Entreprenørene kan gi et estimat, men alltid med masse forbehold. Bli enige om detaljer med leverandør FØR dere skriver under kontrakten. Endringer og oppgraderinger etter kontraktskriving blir alltid mye dyrere. Før kan dere forhandle. Ellers kan jeg også anbefale forumet byggebolig.no hvis du lurer noe som har med husbygging å gjøre. Kjøkkenet som hører til huspakken er også alltid av enkleste modell og med lite skap. De fleste må dermed oppgradere for å et brukbart og fint kjøkken. Det lønner seg som oftest å trekke ut kjøkken for så å kjøpe på ikea selv. Merk at du da ikke får igjen hele verdien. Er det f.eks inkludert kjøkken for 50.000, r du gjerne 25.000 i fratrekk ved å velge det bort. Ikke glem utgifter til fliser, parkett/laminat, maling og maler, lamper osv.Anonymous poster hash: c211d...5a4 Har vært inne på byggebolig.no men ikke skrevet noe der enda. Uvane å skrive her:) Tomta jeg evt skal bygge på er flat. Ønsker ikke kjeller, det vil vel uansett være positivt for budsjettet mitt? Anonymous poster hash: 4333a...5cf Det er selvsagt en fordel. Å grave ut kjeller koster jo. En skrå tomt pleier å være dyrere å gjøre klar fordi det må mye sprenging til. En flat tomt er som regel mye billigere, men det kan fortsatt bli dyrere enn en tror. Kanskje er det myr på tomten som er vanskelig å bygge på. Da må dere kjøpe masser for å stabilisere. Er det fjellgrunn, må dere som regel sprenge uansett. Anonymous poster hash: c211d...5a4 Sprenge i forhold til kloakl feks? Takk, da har jeg mye å undersøke Er alenemor, men SKAL bygge hus no matter what Trenger ikke stor plass, bare smart planløsning praktisk er viktigere enn størrelse Anonymous poster hash: 4333a...5cf Klokakk Anonymous poster hash: 4333a...5cf Herreguuuuud da :/ K L O A K K Anonymous poster hash: 4333a...5cf
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #25 Skrevet 27. desember 2015 Med tanke på kloakk, vann og strøm må du undersøke om det finnes offentlig som du kan koble deg på og hvor det ligger. Er det langt unna, koster det selvsagt å grave seg frem og legge. Hvis det ikke finnes kloakk i nærheten som du kan koble deg på, må du ha septiktank på tomten. Jeg kan ellers anbefale denne tråden http://www.byggebolig.no/bygge-nytt-hus/aleinemamman-byggjer-hus Dette er en alenemor som klarte å bygge hus på et stramt budsjett, men med mye og god hjelp fra venner og familie. Du må belage deg på å velge de billigste løsningene. Lykke til! Anonymous poster hash: c211d...5a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå