Gå til innhold

Når Introdusere fruktmos og middag?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! 😊

Vi har nettopp startet med grøt til lille jenta vår som er 4,5 mnd, grunnet mindre melk hos meg og større matbehov hos snuppa! Hun ELSKER grøt og spiser gjerne en porsjon allerede på ca 15 minutter. Hun har ikke reagert noe i det hele tatt og har fin bæsj hver dag.

Jeg lurer litt på når man evt kan begynne å introdusere middag som potet osv samt fruktmos litt innimellom om hun ikke blir helt mett på dagen av bare min melk? 😊

Er helt ny på dette og hører gjerne på deres erfaringer! 😊 Gir dere grøt på kveld eller morgen/ begge deler? En hel porsjon hver gang eller deler dere en prosjon opp der halvparten er morgen og halvparten kveld? Veldig nyskjerrig og vil som sagt høre deres erfaringer og hvordan du gjør det 😃

Fortsetter under...

Jeg hadde først en full grøtposjon, så bygget meg opp på grøt nr to parallellt med smaksprøver av frukt og grønt. Det er lite energi i "middag" ved 4 mnd, så er mest for å tilbringe smak. Ammet mye ved siden av, og har forsøkt beholde amming så mye som mulig. Jeg var oppe i 3 måltider ved 6-6,5 mnd. Startet med grøt ved 4 mnd.

Oki takk for svar!😊

Jeg har prøvd å gi litt grøt på kvelden også. I dag har hun hatt 1 porsjon grøt på morgen og en smaksprøve porsjon fra nestlé sin grøt på kvelden. Er dette for mye når man skal gi porsjon 2? Bør man gå saktere frem?

Jeg tror du vil merke det på barnet- om han/hun får vondt i magen, blir hard i magen eller ikke vil ha. Vi ga han en porsjon til da han spiste over en halv porsjon av grøtmåltid nr 1. I grøtmåltid nr 2 ga jeg en del skjeer sviskemos i grøten.

Ellers får han litt fruktmos eller grønnsaksmos i mellom, og han ammes etter hvert måltid og mellom måltidene.

Lillemann er 6 mnd.😊

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...