Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #1 Skrevet 26. desember 2015 Jeg skal steke hjortestek i morgen og har ikke peiling på hvordan jeg skal gjøre det. Den er ca 2 kg og jeg tok den opp av fryseren i går. Er den gjennomtenkt i morgen da? Durde jeg la den ligge på benke over natta så den ikke er frosset i morgen? Burde jeg marinere eller krydre? Hvor lenge burde jeg beregne på steketid? Andre tips? Anonymous poster hash: b8a73...8ee
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #2 Skrevet 26. desember 2015 Den har nok tenkt igjennom det meste da ja 😂 Anonymous poster hash: e9cd2...0f3
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #3 Skrevet 26. desember 2015 Langtidsstek den, da blir den kjempemør og smakfull. Sett ovnen på lav temperatur så kjernetemperaturen i steika aldri blir høyere enn medium stekt, da kan den stå inne fra frokost til middag, jo lenger jo bedre (helst minst 8 timer) Umulig å gjøre feil, blir supergodt. http://www.matprat.no/matnyttig/metoder/langtidssteking/langtidssteking/ http://www.helenesundby.no/helstekt-entrecote-av-hjort/ Anonymous poster hash: 58531...df3
Appelsinpiken Skrevet 26. desember 2015 #4 Skrevet 26. desember 2015 Putt i stekepose sammen med oppkuttede gulerøttrer slår aldri feil.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #5 Skrevet 26. desember 2015 Skal man steke den i stekepanna først når man langtidsteker den? Gjør det noe om den ikke er helt gjennomtint? steke med vann i formen for å få kraft? Jeg er så stressa! Anonymous poster hash: b8a73...8ee
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #6 Skrevet 26. desember 2015 Putt i stekepose sammen med oppkuttede gulerøttrer slår aldri feil. Kan jeg lage i en illfast form med folie eller blir det ikke det samme? Anonymous poster hash: b8a73...8ee
Appelsinpiken Skrevet 26. desember 2015 #7 Skrevet 26. desember 2015 Det funker også, eller leirgryte eller ultrapro om du har det (eller annen ildfast med lokk)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå