Gå til innhold

Hvor mange øl drikker dere på en dag i jula

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et EKSTREMT forhold til alkohol, et latterlig forhold faktisk. Jeg er klar over dette, så jobber veldig med meg selv for å tolerere det mer.

Mannen i huset her drikker ikke når barna er hjemme (der kommet jeg aldri til å rikke meningene mine) men når de ikke er her, sier jeg ikke noe på at han tar noen øl hver dag.

Men hva er egentlig normen? Det er dette jeg må jobbe med meg selv for å godta, jeg vil jo ikke at fortiden min skal gjøre meg kjip og hysterisk :(

Anonymous poster hash: f85a7...f4c

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg; ingen, er gravid. Mannen; 2-3 kanskje.

Anonymous poster hash: 98b5e...281

Skrevet

2 kanskje pluss akevitt og whisky

Anonymous poster hash: 84dc0...710

Skrevet

0 stk. på meg.

Mannen er avholds, så her er det null alkohol i jula.

Anonymous poster hash: 37956...0fb

Skrevet

Ingen. 

Hadde et glass hvitvin til maten på julaften, det var det. Mannen kjørte, så han drakk selvsagt ikke alkohol.

Skrevet

Jeg drikker ikke alkohol i det hele tatt.

Mannen kan drikke 1-3 små bokser, uavhengig av om barna er her eller ikke.

Barn har ikke vondt av å se et normalt alkoholforbruk. I går drakk han en liten boks carlsberg på kjøkkenet mens han lagde middag, og et glass vin til maten. I dag har han ikke drukket noen ting.

Han har et sunt og greit forhold til alkohol, ungene har aldri sett han påvirket.

Anonymous poster hash: b39e2...9a9

Annonse

Skrevet

Noen øl hver dag? Eller hver dag i jula?

Vi drikker ekstremt sjelden normalt sett. Nå ammer jeg og drikker ikke i det hele tatt. Mannen min kan ta en øl med en kamerat i ny og ne (type en gang i mnd).

Jeg tenker kanskje det hadde holdt med en eller to øl til dagen (i jula / helga), når barna er lagt. Ikke så veldig mange i hvertfall.

Anonymous poster hash: 8d85f...eb3

Skrevet

Ingen på julaften. Jeg kjører alltid så mannen kan ta seg et par øl og en akevitt til maten.

I dag tar jeg noen glass vin ETTER ungene er lagt. Mens jeg ser på serie og koser meg☺️.

Anonymous poster hash: 2a252...516

Skrevet

Kjæresten min drikker sjelden mer enn 2-3 halvlitere. Lille julaften drakk han en øl og i går drakk han 4 i løpet av dagen. Ingen i dag og antageligvis ingen i morgen. Jeg drikker ikke (fordi jeg ammer).

Anonymous poster hash: 926be...b49

Skrevet

Jeg kan drikke 1 - 4 glåss vin (små vinglass), mannen drikker 1 - 3 øl og 1 aqevitt til maten.

Anonymous poster hash: 277ad...76e

Skrevet

En eller to, fordi jeg har to barn. Men ikke hver dag, og som oftest etter at barna er lagt.

Skrevet

Tror mannen er på sin 4. Øl i dag, tror jeg. I løpet av mange timer. De første 2 da vi spiste middag i 4-5tiden. Og 2 nå i kveld:)

Jeg har ikke drukket noe..

Anonymous poster hash: 8aad5...8e0

Skrevet

Vi drikker ikke, med mindre vi skal på fest. Men jeg tror ikke jeg hadde reagert så mye om noen valgte å drikke noen øl... Spesielt ikke om barna ikke var tilstede. Så lenge vedkommende greier å ivareta seg selv og oppføre seg, må de gjerne drikke for min del :)

Anonymous poster hash: cb8d8...c9b

Annonse

Skrevet

På julaften var vi 6 voksne. Det ble drukket tre 0,33 flasker med jule øl, og to halvlitere med pils fordelt på de som ville ha.

Jeg kjørte så jeg drakk ingenting.

I dag var vi 4 voksne, det ble delt en flaske vin til middagen.

Jeg tenker dette er vel innafor det som er akseptabelt.

Jeg hadde tatt "bestillinger" på velkomst drinker, men det vart då mye prat, borddekking, og annet at jeg ikke kom så langt.

Nå er barna lagt, og jeg skal ha meg en drink.

Anonymous poster hash: c2826...a81

Skrevet

Vi skal på to fester, en med barn da blir det øl til maten, voksenfesten mer. Nyttårsaften blir det noen øl ellers så drikker jeg og mannen sjeldent alene, vi er på såpass mye ellers så frister heller med god mat enn alkohol.

Anonymous poster hash: 40ff3...258

Skrevet

Ingen øl foreløpig. Skal ta meg et glass vin nå som barna har sovet noen timer mens jeg koser meg med Broene i madison county☺️ Mannen er borte på besøk men han har heller ikke drukket noe.

Anonymous poster hash: ba73c...017

Skrevet

Er gravid, så null i år. Men vanligvis kan vi drikke 2-6 hver dag i ferien. Kanskje 1-2 til maten og evt mer etter barna er lagt.

Anonymous poster hash: 657fa...fd0

Skrevet

De fleste dagene drikker vi ikke noe alkohol, men noen dager drikker mannen en eller to øl. Jeg liker ikke øl, men kan ta litt vin til maten ol. Hvis jeg og mannen drikker vin holder en flaske. Da er det mer igjen enn jeg drikker alene en dag han drikker øl. Det endre altid med at vi holder ut siste slanten.

Anonymous poster hash: bafc3...afe

Skrevet

Jeg drikker noen glass vin på kvelden og det er innafor synes jeg. Han drikker ikke, drakk en øl igår bare

Anonymous poster hash: 357ac...713

Skrevet

Jeg har et EKSTREMT forhold til alkohol, et latterlig forhold faktisk. Jeg er klar over dette, så jobber veldig med meg selv for å tolerere det mer.

Mannen i huset her drikker ikke når barna er hjemme (der kommet jeg aldri til å rikke meningene mine) men når de ikke er her, sier jeg ikke noe på at han tar noen øl hver dag.

Men hva er egentlig normen? Det er dette jeg må jobbe med meg selv for å godta, jeg vil jo ikke at fortiden min skal gjøre meg kjip og hysterisk :(

Anonymous poster hash: f85a7...f4c

Mannen tar maks 3 i løpet av en hel kveld. Jeg tar maks tre halve glass vin. Ingen er brisen, ingen vil ha mer. Liker også tanken på at ungene ser at det går an å drikke litt uten å bli full. Syns dette fungerer utmerket ;)

Anonymous poster hash: c5bb6...08b

Skrevet

Jeg: 2-3 glass vin i løpet av en kveld. Ikke hver dag, men blir kanskje noen ganger i løpet av jula.

Mannen: det samme.

Ungene er her bestandig, så vi drikker alkohol mens de er hjemme, men mesteparten etter at de har lagt seg.

Anonymous poster hash: 1ccf6...960

Skrevet

0

Drikker ikke med barn i huset.

Anonymous poster hash: 4ddf4...230

Skrevet

NULL!!

Anonymous poster hash: dc15e...b8e
Skrevet

Jeg drikker vanligvis kun for å bli full, så da skjer det jo ikke i nærheten av barna, men hadde jeg ikke vært gravid OG skulle kjøre i går kunne jeg godt drukket 1-2 flasker øl og en akevitt til julemiddagen. Nå som jeg har en kjæreste som drikker vin, kanskje delt en flaske vin når det er fridager?

Men, for meg blir det tomme kalorier, så jeg pleier å la være. Har ingen issues med at barna får se normalt alkoholkonsum, mine foreldre var avholds, og jeg drakk som et uvær i tenåra, ofte med blackout.

Hadde ikke likt om mannen drakk hver dag, men en fredags- og lørdagspils er innafor.

Anonymous poster hash: d5578...34f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...