Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #26 Skrevet 25. desember 2015 Åh himmel, du høres ikke helt frisk ut. Min umiddelbare tanke her nå var, stakkars stakkars mann. Virkelig oppriktig stakkars. Jeg opplevde det samme en gang faktisk. Jeg lo så jeg grein. Spurte om han trodde jeg var mora hans. Viste seg at han skjulte det fordi han var flau over det. Nå skjuler han det ikke lenger for å si det sånn. Jeg liker ikke snusing, men han er herre over seg selv, jeg vil ikke være mer mor enn kone. Anonymous poster hash: 4cad5...c08
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #27 Skrevet 25. desember 2015 Problemet er at han har lovet å ikke gjøre det før, da må det vel være greit å reagere når man stoler på mannen sin og har et ærlig forhold? Anonymous poster hash: d761c...fcb Lovet? Høres ut som du tvang han til å love! Dere er overhodet ikke likeverdige. Anonymous poster hash: 851d7...f48
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #28 Skrevet 25. desember 2015 Synes dere begge er barnslige, og du er ganske drøy. Du reagerer som om du har tatt sønnen på tolv i å snuse. Anonymous poster hash: 7b623...d33
Gjest deterbaremeg:):) Skrevet 25. desember 2015 #29 Skrevet 25. desember 2015 (endret) Oj, bare oj. Synes du overreagerer så det holder. Dikterer livet hans, og forteller han hvordan han skal leve det. Han har forsøkt å fortelle deg det flere ganger, at han snuser/ ønsket å få tillatelse til å snuse. Hvem er du til å diktere livet hans sånn. Han har forsøkt å være ærlig. DU har ledd det bort, han har forsøkt å være ærlig. Legg fra deg pisken og la mannen leve. Skulle tro han hadde sviktet deg på det groveste. Hvis det der er det verste, vel... Endret 25. desember 2015 av deterbaremeg:):)
Gjest Sommerfuggel Skrevet 25. desember 2015 #30 Skrevet 25. desember 2015 Snakker vi om mannen din eller tenåringssønnen din nå? Ble litt usikker her Jeg kunne forstått deg hvis dere ikke hadde hatt råd til at han snuser, at det gjorde et merkbart innhugg i økonomien. Da hadde jeg kanskje sagt noe selv. For det er jo som å hive penger (penger man kanskje ikke har) ut av vinduet. Men en voksen mann må få bestemme selv hva han gjør med/mot kroppen sin.. Personlig ville ha foretrukket at han snuser istedenfor å røyke. Mange syns det er ekkelt å kysse noen som nettopp har røyket pluss at det lukter jo røyk av en. Snuser man kan man ta en tyggis, så er åndeproblemet løst. Man lukter jo ikke snusen på samme måte som røyken. Så hvis jeg måtte velge mellom to onder så er vel snusing "mildest".. Det eneste du kan gjøre er å forklare at du ikke liker at han snuser, og oppfordre ham til å kutte det ut, noe mer får du ikke gjort..
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #31 Skrevet 25. desember 2015 Oi... du må nok slutte å kontrollere mannen din på denne måten. Makan,han er voksen og bestemmer selv. Anonymous poster hash: 3ea7f...59d
Syngensang Skrevet 25. desember 2015 #32 Skrevet 25. desember 2015 Hadde vel snusa i smug eg og om sambuaren min faktisk sa at eg ikkje fekk lov!!!! (Sånn på reis trass. Kan ikkje fordra snus)
Gjest Hercule Poirot Skrevet 25. desember 2015 #33 Skrevet 25. desember 2015 Det var da voldsomt til reaksjon, da! Bedriver du sånt kontrollregime på alt han gjør og ikke gjør? Hvor lenge tror du han gidder det? Ikke over neste jul, hvis jeg hadde vært din mann.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #34 Skrevet 25. desember 2015 Hadde mannen min nektet meg å snuse å trodd han kunne bestemme over meg,da hadde jeg klikka! Greit man skal ikke lyve hverandre i tryne,men ærlig talt.. Er han over 18 må han kan få bestemme slikt selv. Anonymous poster hash: b2818...57d
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #35 Skrevet 25. desember 2015 Problemet er at han har lovet å ikke gjøre det før, da må det vel være greit å reagere når man stoler på mannen sin og har et ærlig forhold? Anonymous poster hash: d761c...fcb Slik jeg leser det du skriver har din mann ytret ønske om å snuse, mens du har vist ingen respekt for hans ønske og bare ledd det vekk. Det er ikke mannen din som er respektløs her, det er deg. Du kan ikke drive en slik styring og kontroll over mannen din og så forvente total ærlighet tilbake. Anonymous poster hash: bedec...a72
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #36 Skrevet 25. desember 2015 Her fikk du ikke mye medfølelse HI, og det hadde jeg ikke regnet med heller. Men av meg får du det. Vi har faktisk hatt samme sak gående i ett år nå. Jeg fant tilfeldig snus hjemme for et år siden. Sambo innrømmet da at det var hans, og lovet å slutte. Jeg har valgt å være sammen med en jeg trodde var både røyk og snusfri, dette er viktig for meg ifht helse. I løpet av året har jeg funnet snus flere ganger og vært ganske sur. Men nå er det på nytt lovet å slutte, så får vi se hva som skjer. Jeg liker ihvertfall svært dårlig å bli løyet og gjemt ting for. Anonymous poster hash: 15ac8...0ec
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #37 Skrevet 25. desember 2015 Hehe, hvor ble det av HI, har hun listet seg ut herfra og over i skammekroken? Du vet det HI, at når kvinner skriver her inne at de blir kontrollert av mannen sin slik du kontrollerer din mann så blir de rådet til å gå fra han. Alle kontrollerende partnere rettferdiggjør sitt kontrollbehov med å kalle det kjærlighet, akkurat som du gjør. Han får ikke snuse fordi du elsker han og ikke vil at han skal ødelegge kroppen sin med gift. Han skal fortelle deg absolutt alt, ikke ha noen hemmeligheter, for deres store kjærlighet er basert på 100% ærlighet i ett og alt. La meg tippe, du er ganske sjalu også? Du bør seriøst oppsøke hjelp. Du kan ikke spise partneren din med hud og hår, da mister du han. Han er et voksent og selvstendig menneske som må få være seg selv også, ikke bare en forlengelse av deg. Anonymous poster hash: 4a00f...27f
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #38 Skrevet 25. desember 2015 Jeg tok mannen i det samme. Ble litt sur der og da (pga tillitsgreia), mens nå gjør vi bare narr av hele greia. Han er 40 og snuser i smug? 😂 Anonymous poster hash: 63a17...800
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #39 Skrevet 25. desember 2015 Seriøst? Det høres ut som om du er moren hans Anonymous poster hash: d68f2...ea3
Nebbdyret Skrevet 25. desember 2015 #40 Skrevet 25. desember 2015 (endret) Eg reagerer litt på at han viste det til deg fordi han visste du hadde sjekka lomma om han ikkje gjorde det. Om det er vanlig å sjekke lommene til kvarandre, har eg vanskar med å sjå tillita.. Men ja, eg forstår du er skuffa. Han har brote eit løfte og det er då lov å ver skuffa. Men han er ein vaksen mann og du kan ikkje tvinge han til noko. Så då får du heller forklare at du er skuffa og kva du føler, og håpe han respekterer det. Evt. Hjelpe han å slutte om han treng det. Endret 25. desember 2015 av Nebbdyret
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #41 Skrevet 25. desember 2015 Det er helt normalt å tømme lommer før vask. Det har ingenting med tillit å gjøre. Når det er sagt virker HI helt forskrudd,må nesten le. Ingen tvil om hvem som er sjefen i forholdet her. Direkte patetisk. God bedring. Anonymous poster hash: 5f9b2...f26
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #42 Skrevet 25. desember 2015 Vi har et forhold basert på tillit, det er grunnmuren i forholdet vårt. Jeg sier alt til han og vi har ingen hemmeligheter. Jeg stoler tusen prosent på han. Men idag ble han så rar når jeg skulle vaske jakka hans og så forta han seg å ta noe ut av lomma. Jeg tenkte han bare tulla og tok ut en sjokolade eller noe slikt for han er en skikkelig godtemoms og vi tuller mye rundt det... Men så visste han nå at om han ikke viste meg hva han hadde i hånda så hadde jeg sjekka det uansett og så viste han meg en snusboks. Jeg ble sjokkert og han sa han hadde snusa opp boksen og det var kun den. Det sverger han på. Jeg ble forbanna da dette er en prinsipp sak for meg og jeg hadde aldri gjemt noe bak ryggen hans. Han har spurt meg flere ganger om han kan snuse for han har så lyst på men da har vi liksom bare ledd av det og jeg har sagt at det får han aldri lov til og han har ledd med og sagt greit. For han vet hvor opptatt jeg er at han skal ha god helse. Dette var et tillitsbrudd for meg og nå vet ikke hva jeg skal tenke. Stolte så på han og var helt bombesikker på at jeg kjente oss som et par. Hater dette her... hvordan hadde du reagert? Jeg vil ikke han skal holde på med sånne usunne giftige ting også gjør han det heller bak ryggen min og så avslører jeg han. Det hadde vært bedre om han selv sa det til meg. Hadde jeg ikke ferska han så hadde han fortsatt... Er bare så skuffa! Anonymous poster hash: d761c...fcb Er han 15 år? Ikke greit. Er han derimot over 18 år er du en kontrollerende kone. La han snuse. Får han heller ikke lov å drikke øl og spise godis heller da? Helseskadelig det og. Anonymous poster hash: 2dd59...8e3
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #43 Skrevet 25. desember 2015 Jeg kan forstå deg. Min samboer og jeg sluttet i fellesskap å røyke for barna sin del. Jeg har fersket han i å snuse bak min rygg flere ganger. Jeg blir irritert på han, jeg kunne godt tenkt meg å røyke igjen - men jeg velger å tenke på barna mine og min helse. Så jeg syns mannen din er teit, samme syns jeg pm min egen. Han kan i det minste være såpass voksen og ærlig at han står for valget sitt og forteller deg at han snuser. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å snike med rundt å snuse eller røyke bak ryggen til kjæresten min. Hvis man gidder å lyve om det, hva annet lyver man om da lurer jeg på.. Tidligere var jeg sammen med en som løy om alt, absolutt alt, han kunne lyve om hva han hadde spist til middag. Han løy bare for å gjøre det. Og da ønsker man full ærlighet fra den nye kjæresten, det gjelder også ved snusing. Anonymous poster hash: b6b55...153
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #44 Skrevet 25. desember 2015 Jeg snuser og er gift med en som verken snuser eller røyker. Etter graviditeten hadde han også et ønske om at jeg ikke begynte igjen, noe jeg selvsagt forstår. Men den avhengigheten er så sterk (også 9 mnd uten nikotin!) at jeg falt for fristelsen ganske kjapt etter mini var født. Hadde han reagert som deg hadde jeg fortsatt å snuse bare på trass. Mannen din er voksen, tjener egne penger og klarer selv å ta valget om han vil bruke pengene sine på snus. Og det du skriver om gift..Tror du ikke han vet at det er skadelig? Du kan si du ikke liker at han snuser, men masing på hvor skadelig det er hjelper fint lite. Jeg hadde ikke kommet til deg og sagt at jeg har begynt å snuse igjen. Når du reagerer som du gjør må du nesten regne med at det blir juging om dett. Noe som burde vært helt unødvendig ettersom han er voksen og kan ta valget selv. (Nå følte jeg meg heldig som har en mann som velger å overse min dumme uvane, selvom han ikke er særlig begeistret for den..) Anonymous poster hash: a7b3b...d33
sug lut Skrevet 25. desember 2015 #45 Skrevet 25. desember 2015 Alle har hemmeligheter. Og om mannens store hemmelighet er at han snuser - hvilket er smått patetisk - så er det likevel ikke noe du har noe med, slutt da for pokker å oppføre deg som Prussiluskan.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #48 Skrevet 25. desember 2015 Alle har hemmeligheter. Og om mannens store hemmelighet er at han snuser - hvilket er smått patetisk - så er det likevel ikke noe du har noe med, slutt da for pokker å oppføre deg som Prussiluskan. Haha! Bare å sende han til "barnhemmet" med en gang. Nei, altså ærlig talt til hovedinnleggeren.. Han kunne pult en annen kjerring, svindlet henne økonomisk eller vært skaphomse! Men han bruker skruf porsjon liksom... Personlig nekter jeg min mann å kjøpe skrapelodd og tippe Lotto. Pengesluk, dessuten kan man bli Spilleavhengig av slikt tøys. Anonymous poster hash: 2dd59...8e3
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #49 Skrevet 25. desember 2015 Hjelpes! Anonymous poster hash: 6c21f...174
Hjertefru Skrevet 25. desember 2015 #50 Skrevet 25. desember 2015 Alle har vi vel hemmeligheter. Kanskje ikke like greit bestandig, men når to mennesker skal leve sammen trenger enhver et personlig rom. Så lenge mannen ikke bruker av en anstrengt personlig økonomi på snus, får dette stå for han egen regning. Ut fra den temmelig sterke reaksjonen din hi, forstår jeg at din mann har hatt god grunn til å skjule dette for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå