Gå til innhold

Tok mannen i å snuse i hemmelighet, hvordan reagere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et forhold basert på tillit, det er grunnmuren i forholdet vårt. Jeg sier alt til han og vi har ingen hemmeligheter. Jeg stoler tusen prosent på han.

Men idag ble han så rar når jeg skulle vaske jakka hans og så forta han seg å ta noe ut av lomma. Jeg tenkte han bare tulla og tok ut en sjokolade eller noe slikt for han er en skikkelig godtemoms og vi tuller mye rundt det...

Men så visste han nå at om han ikke viste meg hva han hadde i hånda så hadde jeg sjekka det uansett og så viste han meg en snusboks. Jeg ble sjokkert og han sa han hadde snusa opp boksen og det var kun den. Det sverger han på. Jeg ble forbanna da dette er en prinsipp sak for meg og jeg hadde aldri gjemt noe bak ryggen hans.

Han har spurt meg flere ganger om han kan snuse for han har så lyst på men da har vi liksom bare ledd av det og jeg har sagt at det får han aldri lov til og han har ledd med og sagt greit. For han vet hvor opptatt jeg er at han skal ha god helse.

Dette var et tillitsbrudd for meg og nå vet ikke hva jeg skal tenke. Stolte så på han og var helt bombesikker på at jeg kjente oss som et par.

Hater dette her... hvordan hadde du reagert? Jeg vil ikke han skal holde på med sånne usunne giftige ting også gjør han det heller bak ryggen min og så avslører jeg han. Det hadde vært bedre om han selv sa det til meg.

Hadde jeg ikke ferska han så hadde han fortsatt...

Er bare så skuffa!

Anonymous poster hash: d761c...fcb

Skrevet

Du høres mest ut som moren hans.

Anonymous poster hash: efc3c...239

Skrevet

Hadde nok ikke reagert i det hele tatt. Hadde i hvert fall ikke fått sjokk. Skal liksom litt mere til en litt snus. :D

Skrevet

Altså. Nå trodde jeg det var noe skikkelig ille han hadde holdt på med. Men snus?

Jeg skjønner jo egentlig at han har latt være å si noe slik som du tar på vei..

Skrevet

Du skal reagere med og la mannen snuse han er voksen! Og det at han føler at han må skjule det for deg sier mer om deg enn om mannen din.

Skrevet

Du høres jo helt syk ut. Gå fra han viss du ikke takler at han snuser.

Skrevet

Ring anonyme snusere. De har sikkert gode råd.

Skrevet

Problemet er at han har lovet å ikke gjøre det før, da må det vel være greit å reagere når man stoler på mannen sin og har et ærlig forhold?

Anonymous poster hash: d761c...fcb

Skrevet

Dere har jo tydeligvis ikke et "ærlig forhold" hvis han har hemmeligheter for deg da. Klart du kan reagere, men det har jo litt å gjøre med hvor mye du reagerer for en så liten ting. Høres ut som om det er sønnen din på 13 som har begynt å snuse.

Skrevet

Herregud stakkars mann ...

Anonymous poster hash: 89164...4cf

Skrevet

Han har hemmeligheter for deg. Venn deg til det. Du kommer til å ha hemmeligheter for ham også. Dere kommer til å lyve for hverandre også. Det blir ikke nødvendig vis store farlige løgner, men småløgner er nesten nødvendige som smøring i forholdet.

Anonymous poster hash: 5c912...04d

Skrevet

Det du føler er tillit føler åpenbart mannen din er kontroll. Det er stor forskjell på de to tingene.

Du må akseptere at mannen din er et selvstendig individ som har full rett til å ta egne valg helt uavhengig av hva du mener om dem. Han har også rett til sitt eget "rom" hvor du ikke har tilgang. Jeg kan garantere deg at han har andre hemmeligheter, og det er HELT greit. Ingen vet ALT om noen, og sånn skal det også være.

Jobb med kontrollbehovet ditt framfor å kontrollere mannen din i alt han gjør.

Anonymous poster hash: b6550...c13

Skrevet

Du får inndra spilletid og lommepenger.

Skrevet

...."Han har spurt meg før om å få snuse " høres ut som mannen er i fengsel foresten .. Må han ha din tillatelse til det meste ?

Anonymous poster hash: 89164...4cf

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Mannen din snuser. Ingen har "så lyst" på snus med mindre de allerede er avhengig av nikotin. Selvfølgelig er det ikke første boksen. Bare så du slipper flere sjokk.

Når det er sagt er mannen din et selvstendig, voksent individ, som tar egne valg. Det er godt forståelig at du ikke liker at han snuser, men han må nesten få leve sitt eget liv selv om dere er et par.

Skrevet

Æsj!

Sliter med en som "skal slutte å røyke", og dey bekymrer meg, for husker mamma fikk en kjæreste til å slutte og røyke, og han begynte å smugsnuse i stedet.

Nå ville jeg vært glad om min snuste i stedet for å røyke da, men forstår at du synes det er dumt at han driver med sånn skit. Snakk om å kaste penger ut av vinduet, ikke minst. Håper han klarer å slutte uten problemer!

(Greit at menn er voksne, og skal få lov til å styre sitt eget liv, men for meg er røyking (og til dels snusing) like ekkelt som om de skulle sitte og pelle og spise buser)

Anonymous poster hash: 95fae...442

Skrevet

Hvordan reagere? Med å si "du vet at jeg ikke liker at du snuser, men du er en voksen mann som bestemmer over deg selv og tar egne avgjørelser. Jeg blir glad hvis du slutter å snuse men jeg kan ikke bestemme at du skal det, det får være opp til deg."

Skrevet

Kontrollbehovet ditt er helt sykt, så sykt at han er redd dine reaksjoner og velger ha hemmeligheter for deg.

Du høres ut som en streng gammeldags pappa og han som din underkuede engstelige sønn, det er så langt fra et sunt og ærlig forhold som man kan komme.

Man kan ha et forhold basert på tillit uten å knuse ballene på mannen altså... La han nå få være voksen og mann nok til å ihvertfall ta avgjørelsene som angår egen kropp selv da.

Anonymous poster hash: 4a00f...27f

Skrevet

Merkelig at mannen din holder ut med deg var min første tanke. 😬

Anonymous poster hash: 035b1...246

Skrevet

Mannen må få gjøre som han vil.

Når det er sagt hadde ikke min mann fått kysse på meg hvis han snuset eller røkte. Det stinker.

Og du høres i overkant kontrollerende og ung ut.

Anonymous poster hash: d5239...04f

Skrevet

Du får inndra spilletid og lommepenger.

Innetid 20.00 i helgene framover

Skrevet

Storm i vannglass. Eller tenker du liksom gjøre ungene dine til skilsmissebarn for litt snus?

Skrevet

Min mann er voksen og gjør som han vil, jeg oppfører meg i alle fall ikke som mora hans.

Anonymous poster hash: 1ac2d...bee

Skrevet

Wow.. Enig i at snus er forferdelig ekkelt, men du høres mer enn sprø/rar ut. Stakkars mann, du er sjuk..

Anonymous poster hash: ad916...5a3

Skrevet

Jeg hadde gått, om jeg var mannen altså.

Anonymous poster hash: 851d7...f48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...