Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #1 Skrevet 23. desember 2015 Reiser imorgen tidlig og hunden blir hos mine foreldre. Blir ikke borte lenge, 6 dager. Jeg gleder og gruer meg. Alltid når jeg reiser blir jeg lei meg, prøver å ikke gråte i nærheten av hunden min, men det er ikke lett. Hater den følelsen Men, merker hunder når eieren drar bort? Anonymous poster hash: a536c...24a
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #2 Skrevet 23. desember 2015 Hunden merker at noe er på gang. MEN det er "ute av øye - ute av sinn". Ikke plage deg selv med dette! Ikke dramatiser avreisen din. Bare si ha det, klø bak øret og "kommer snart tilbake", eller hva du har som "rituale" når du drar. Forresten lurt å ta med senga til bikkja. Det er en trygg havn. Den blir strålende fornøyd når du ser den igjen, men det er ikke fordi den har savnet deg noe mer enn når du har tatt en tur på butikken og kommer hjem igjen. Anonymous poster hash: 8ec17...373
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #3 Skrevet 24. desember 2015 Blir du lei deg fordi du vil savne hunden, eller fordi du tror hunden vil savne deg? Hunder kan selvsagt føle savn. Noen hunder mer enn andre. Men den kommer sikkert til å få det veldig fint hos foreldrene dine. Om den kjenner de fra før, vil jo det være enda bedre. Da er det ikke sikkert den reagerer i det hele tatt. Mange levner jo ofte babyer og barn hos besteforeldre. Det går også bare fint. Jeg vet jo ikke noe om hvorfor du blir så trist da. Eller hvordan akkurat din hund reagerer når du reiser. Men jeg tenker at det helt sikkert går fint, og at hunden kan savne deg, men likevel ha det veldig ålreit. Anonymous poster hash: 83f3f...339
MarianeA Skrevet 24. desember 2015 #4 Skrevet 24. desember 2015 Jeg har passet mange hunder og det har alltid gått veldig fint. Kan ikke si at jeg merker at hundene har savnet eieren sin. Det er vel mer andre veien. Men en merker selvsagt at noe er i gjære hvis du er lei deg og kanskje gråter. Hunder er følsomme dyr og merker eiers sinnstemning. Men de har lite tidsbegrep, så når du først er dratt så spiller det liten rolle om det er for en time eller flere dager. Man er uansett garantert et hjertelig gjensyn. Hunder er herlige dyr.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #5 Skrevet 24. desember 2015 Jeg har passet mange hunder og det har alltid gått veldig fint. Kan ikke si at jeg merker at hundene har savnet eieren sin. Det er vel mer andre veien. Men en merker selvsagt at noe er i gjære hvis du er lei deg og kanskje gråter. Hunder er følsomme dyr og merker eiers sinnstemning. Men de har lite tidsbegrep, så når du først er dratt så spiller det liten rolle om det er for en time eller flere dager. Man er uansett garantert et hjertelig gjensyn. Hunder er herlige dyr. Er litt misforstått det der med tidsbegrep. Hunder har ikke samme begrep på tid som oss. Men de oppfatter tid likevel. De merker så klart forskjell på 1 time og 6 dager... Har jeg vært på butikken en halvtime, så løfter ikke hunden på øyenbrynet en gang. Har jeg vært på jobb i 8 timer er han helt karusell når jeg kommer hjem. De vet ikke hva en time er, men som oss kan de også føle at 10 minutter i lidelse kan være som en time, eller to timer med moro kan føles som 20 minutter. Hvis du skjønner... Altså om noen tok klokka fra deg, ville du også kunne bli litt tidsforvirret og bli usikker på hvor lang tid det hadde gått. Men du ville klart merke forskjell på timer og dager Anonymous poster hash: 83f3f...339
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #6 Skrevet 24. desember 2015 Min hund ser ut til å merke det. Stresser en del når vi skal dra, spesielt hvis jeg pakker koffert for da vet han jeg blir borte lenger. Han setter seg da gjerne mellom døren og meg. Når vi ses igjen er han sjeleglad og superklengete den dagen. Jeg tror man undervurderer hunder. Likevel tror jeg det er helt problemfritt med litt pass innimellom, spesielt når hunden kjenner de som passer. Anonymous poster hash: 7f033...0db
Anyne Skrevet 24. desember 2015 #7 Skrevet 24. desember 2015 Ja det tror jeg.. Hunden vår er pappadalt og når pappa er borte er han helt anderledes og piper mye, ligger i gangen, reiser seg for hver lyd ute osv..
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #8 Skrevet 24. desember 2015 Tusen takk for fine ord, alle sammen. Hunden min liker å være hos mine foreldre, det er nok meg som synes det er så trist hver gang å forlate ham. Nå har jeg snakket med mamma og hun sa at hunden ikke har villet spise i hele dag. Andre type mat vil han spise men ikke sin egen. Typisk! Det bekymrer meg litt nå. Anonymous poster hash: fe513...f96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå