Gå til innhold

cola zero eller pepsi max gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva skader fosteret mest når man er gravid av cola zero eller pepsi max?

Anonymous poster hash: 09ed4...7c8

Fortsetter under...

Skrevet

Ingen av delene. Du skal drikke sykt store mengder for at dette er skadelig.

Anonymous poster hash: 2a8f8...af3

Skrevet

De inneholder det samme, men har jo ingen nytte- eller næringsverdi for kroppen din. I nyere studier har søtningsstoffene vist seg å forstyrre tarmfloraen til rotter som får dette, noe som igjen har gitt insulinresistens. Det er ikke definert hvor store mengder det er snakk om før det kan påvirke mennesker på samme måte, men fosteret/babyen er i første trimester mindre enn en rotte, så med tanke på føre var prinsippet, behøver du vel ikke akkurat gå amok og drikke litervis?! (Det er jo sykt dyrt, skjønner ikke at folk gidder å "helle pengene sine i do" på den måten)

Anonymous poster hash: a84e0...6f0

Skrevet

Hvor mange uker er du på vei, HI?

Anonymous poster hash: 9e2b5...063
Skrevet

Like gale begge deler. Du kan trygt drikke begge, men alt med måte! Fosteret har ikke godt av mye koffein bl.a.

Anonymous poster hash: a4602...c3e

Skrevet

Ikke bra å drikke.

Men holder du deg under 1 liter for dagen, så går det nok fint

Anonymous poster hash: 7f9ec...4b8

Annonse

Skrevet

Hvor mange uker er du på vei, HI? Anonymous poster hash: 9e2b5...063

10 uker :)

Skrevet

Hva er det som kan skje med fosteret da hvis jeg drikker lettbrus? Er overvektig så vil ikke drikke vanlig cola.

Skrevet

Det er koffeinet som er det største problemet her. Mener jeg har sett maks en halv liter for dagen, hvis du ikke drikker kaffe eller te. Kunstig søtning er også anbefalt å begrense, men der vet jeg ikke mengden. Du finner nok det meste på fhi sine sider (matportalen?)

Skrevet

Hva er det som kan skje med fosteret da hvis jeg drikker lettbrus? Er overvektig så vil ikke drikke vanlig cola.

Da drikker du vann når du er tørst. Som jeg skrev over, kan kunstig søtning gi insulinresistens (forstadiet til diabetes), og koffein kan gi lav fødselsvekt og marginalt lengre svangerskap. Spar de pengene du ville brukt på å helle kunstig søtet og kunstig farget væske i kroppen din til å heller kjøpe deg noe fint når du har født!

Anonymous poster hash: a84e0...6f0

Skrevet

Er det du med alle de psycho trådene. Nå må du gi deg! Lev som før, men dropp alkohol og tobakk, rått kjøtt og myke oster. Det blir et vanvittig langt svangerskap, både for deg og de rundt deg om du skal holde på sånn i 30 uker til. Nesten så jeg tror dette er tull.

Skrevet

Min jordmor sa at man skal drikke sinnsyke mengder for at det er skadelig. Men alt med måte. Lev som normalt, men ta vekk alt som røyk, alkohol, spekemat osv.

Anonymous poster hash: 2c3f3...78a

Skrevet

Herregud, det må jo være lov å spørre om ting jeg er usikker på. Er det ikke det som er poenget med slike forum? Ingen grunn til å bli ufin synes jeg

Annonse

Skrevet

Gynekologen min rådet meg til å ikke drikke slikt mens jeg gikk gravid. Jeg er avhengi av cola zero så det blei tøft de mnd men det er ikke gode nok studier som sier hvordan søtningsstoffet kan skalde/ ikke skade fosteret så hvorfor ta sjansen.

Anonymous poster hash: 4d34c...f58
Skrevet

Du maser om Pepsi Max, vaniljeis og om du kan miste fosteret når du nyser.

Dette må være trolling.

Anonymous poster hash: a73c9...d61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...