Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #1 Skrevet 22. desember 2015 Jeg har vært på bup med barnet mitt og skal dit igjen senere også. Arbeidsgiver sier jeg må jobbe inn disse timene, hvilket jeg også har gjort. Er det korrekt? En venninne av meg mente jeg hadde krav på fri og at disse timene jeg har jobbet inn skal skrives som overtid. Jeg jobber i et privat selskap. Bup visste ikke, men kunne tilby meg et skriv som bekrefter at jeg har vært der. Er det noen som vet noe om dette? Anonymous poster hash: d2b0a...d32
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #2 Skrevet 22. desember 2015 Bup er en helseinstitusjon, så du har krav på fri. Det sa de til oss på Bup. Jeg sier til arbeidsgiver at jeg er hos lege med barnet når vi er på Bup (min nærmeste leder vet at det er Bup det er snakk om). Anonymous poster hash: 83650...01b
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #3 Skrevet 22. desember 2015 Hør med NAV. Anonymous poster hash: b9bc8...0da
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #4 Skrevet 22. desember 2015 I det offentlige har du rett på fri til timer i spesialisthelsetjeneste som BUP er. Men i det private er du nok dessverre avhengig av good will fra arbeidsgiver. NAV har ingen stønader til timer i poliklinikk Anonymous poster hash: c6132...cda
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #5 Skrevet 22. desember 2015 Kan evt bruke egenmelding for sykt barn, bare les på nav sine sider om dette. Følge til lege/spesialisthelsetjeneste uten at barnet er sykt omfanges også av denne typen egenmelding. Anonymous poster hash: e5826...1f8
3 er nok! Skrevet 22. desember 2015 #6 Skrevet 22. desember 2015 Tusen takk for svar. Jeg tror jeg bare lar det gå, jeg. Arbeidsgiver er fryktelig firkantet, så da for jeg bare jobbe inn de timene. Litt kjipt, for vi har en del timer på bup i januar...
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #7 Skrevet 22. desember 2015 Du må bruke av sykt barn dagene. Les på nav, ordlyden er noe sånt som at du kan bruke av de dagene for å følge barn til nødvendig helseinstitusjon selv om det ikke er syk den aktuelle dagen Anonymous poster hash: 2729c...9d9
Iiiiik Skrevet 22. desember 2015 #8 Skrevet 22. desember 2015 Du må bruke av sykt barn dagene. Les på nav, ordlyden er noe sånt som at du kan bruke av de dagene for å følge barn til nødvendig helseinstitusjon selv om det ikke er syk den aktuelle dagen Anonymous poster hash: 2729c...9d9 Det er nok dette som stemmer. Sånn er det i hvert fall på min jobb. Det er ingen rimelighet i at ansatte med syke barn skal være en belastning for arbeidsgiver, særlig ikke en privat bedrift som den du jobber i. Småbarnsforeldre er jo i utgangspunktet ansatte arbeidsgivere kan kvie seg for å ha, det er ikke riktig at en bedriftseier skal bære tapet av at ditt barn er sykt.
klg,2 boys now:) Skrevet 22. desember 2015 #9 Skrevet 22. desember 2015 Vi fikk beskjed av bup at du kan søke nav for tapt arbeidsinntekt i forbindelse med bup behandling
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #10 Skrevet 22. desember 2015 Vi fikk beskjed av bup at du kan søke nav for tapt arbeidsinntekt i forbindelse med bup behandling Det er feil. Du kan bruke syke barn dager da BUP regnes som en helseinstitusjon, og du har krav på fri for å følge barnet også til spesialisthelsetjenesten. Det er kun i situasjoner hvor du som ansatt må følge andre voksne at du kan søke om tapt arbeidsfortjeneste. F.eks hvis du må kjøre partner eller syke foreldre til/fra lege fordi de trenger tilsyn under reisen. Du kan da kreve tapt arbeidsfortjeneste fra NAV for de timene reisen tar. Arbeidsgiver må da dokumentere at du har blitt trykket i lønn for disse timene og lege må dokumentere at den personen som skal til lege er for syk til å reise alene. Anonymous poster hash: 3646e...aa6
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #11 Skrevet 22. desember 2015 Du må bruke av sykt barn dagene. Les på nav, ordlyden er noe sånt som at du kan bruke av de dagene for å følge barn til nødvendig helseinstitusjon selv om det ikke er syk den aktuelle dagen Anonymous poster hash: 2729c...9d9 Her er den riktige ordlyden: barnet trenger oppfølging i form av legebesøk eller lignende selv om barnet ikke er sykt eller pleietrengende den aktuelle dagen.https://www.nav.no/no/Person/Familie/Sykdom+i+familien/omsorgspenger Anonymous poster hash: 2729c...9d9
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #12 Skrevet 22. desember 2015 Jeg bruker velferdspermisjon med lønn de gangene jeg har timeavtaler i forbindelse med min datter, alt fra lege, sykehus, skole, ppt og habiliteringen. Du bør da få kunne bruke syktbarn dager hvis du ikke får fri uten å måtte jobbe inn igjen timene? Anonymous poster hash: ef0a5...e78
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #13 Skrevet 22. desember 2015 du har krav på fri,uten lønn Anonymous poster hash: 4b55b...8f1
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. desember 2015 #14 Skrevet 22. desember 2015 Min mor fikk dekt tapt inntekt via nav for å være med på kurs på bupa, for sin stesønn... hun jobber privat. Så det er verdt å undersøke! Jeg jobber i staten og hadde fått fri med lønn
aanonym Skrevet 22. desember 2015 #15 Skrevet 22. desember 2015 Jeg har vært på bup med barnet mitt og skal dit igjen senere også. Arbeidsgiver sier jeg må jobbe inn disse timene, hvilket jeg også har gjort. Er det korrekt? En venninne av meg mente jeg hadde krav på fri og at disse timene jeg har jobbet inn skal skrives som overtid. Jeg jobber i et privat selskap. Bup visste ikke, men kunne tilby meg et skriv som bekrefter at jeg har vært der. Er det noen som vet noe om dette? Anonymous poster hash: d2b0a...d32 Vi har vært en del på BUP med det ene barnet. Jeg har en grei statlig arbeidsgiver og fikk bruke velferdspermisjon (fri m lønn), mannen fikk ikke fri med lønn.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #16 Skrevet 23. desember 2015 Min mor fikk dekt tapt inntekt via nav for å være med på kurs på bupa, for sin stesønn... hun jobber privat. Så det er verdt å undersøke! Jeg jobber i staten og hadde fått fri med lønn Kurs er noe annet enn vanlige timer. Til kurs kan Nav gi støtte for opplæring. Anonymous poster hash: c6132...cda
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. desember 2015 #17 Skrevet 23. desember 2015 Min mor fikk dekt tapt inntekt via nav for å være med på kurs på bupa, for sin stesønn... hun jobber privat. Så det er verdt å undersøke! Jeg jobber i staten og hadde fått fri med lønn Kurs er noe annet enn vanlige timer. Til kurs kan Nav gi støtte for opplæring. Anonymous poster hash: c6132...cda Ah, ok :-)
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #18 Skrevet 23. desember 2015 Jeg jobber i privat sektor og fikk fri (med lønn) til å dra på BUP. I en periode over 3-4 mnd var vi der minst 1 gang pr uke. Jeg er så heldig at vi bor rett ved BUP, så hadde hjemmekontor disse dagene slik at ikke reisevei skulle ta tid. Anonymous poster hash: 62230...756
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #19 Skrevet 23. desember 2015 Sjekk om det ikke er slik at arbeidsgiver får refundert penger fra det offentlige? Tror det er slik med habiliteringstjenesten hvertfall! Anonymous poster hash: c3f58...cb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå