GĂ„ til innhold

september babyer 😍

Anbefalte innlegg

Her har jeg hatt tidlig UL i dag :) fÄr litt ekstra oppfÞlging denne gangen, etter en senabort i fjor. Jeg fikk se et bittelite hjerte som slo, og ble flyttet to dager frem, noe som vil si at jeg er 8+5.

Fortsetter under...

Jeg var hos legen idag for Ä bli sendt videre til tidlig ultralyd. Spent pÄ nÄr jeg slipper til. Har ikke sÄ mange symptomer jeg heller, litt Þmme pupper innimellom og strekkinger i magen. (Og utflod da, til tider mye!) FÄr tidlig ultralyd pga sa i november. HÄper jeg ikke blir flyttet tilbake, men heller frem. Synes tiden gÄr sÄ seint jeg...

Hva sÄ/ser dere pÄ tidlig ul?

Her er ogsÄ smertene borte.. var jo velsig kvalm for noen dager siden men.

Skal til jordmor pÄ samtale den 12.feb og hÄper pÄ Ä komme inn til legen fÞr det :-)

Anonymous poster hash: 8d757...c1b

Hei. Det er fÞrste gangen jeg ble gravid uten hjelp av lege/gynekolog. Har pco men har aldri brukt noe tabletter eller medisiner for det.(fant ut i 2004) men i november 2015 fant ut at jeg hadde lavtstoffskifte ogsÄ, fikk ingen medisiner til det heller. Jeg har hatt uregelmessig menstrasjon siden jeg var 16 Är(2000) Og er 31Är nÄ. F.eks i 2005-2008 fikk jeg mensen kun 5 ganger i hele 3Är. Den gangen var jeg jomfru kunne ikke gynekolog gjÞre noe eller sjekke ordentlig. Jeg fikk kun p-piller men brukte dem aldri pga hater tablett og kastet opp etter prÞv av en tab. Etter at jeg giftet meg har prÞvd pÄ barn uten lege hjelp men uten lykke. Nettopp skulle melde meg for hjelp hos mediehus i oslo. SÄ var jeg i utlandet. Slutten av Äret i 2015, den 1.desember fikk jeg 3. Mensen for Äret. SÄ ville jeg prÞve pÄ barn mellom den 10.dag til 20 dag. (Fikk hÞre fra venninna mi) sÄ hjalp det. Jippiiii. Jeg selv fÞlte meg dÄrlig kjÞpte graviditeter med uke pÄ apoteket og sjekket den 7.1.16 viste det 3uker. SÄ var jeg hos legen men de tok kun urin prÞve og fikk bekreftet at eg r gravid(positivt) neste time er i dag 29.1.16. Blir spennende Ä hÞre hva legen skal si. Eksakt uke og termin dato osv. Eneste jeg ikke skjÞnner hvorfor mÄtte jeg vente sÄ lenge til neste time)2uker) (mÄ bare en ting hvergang jeg reiser langt utlands eller et varmt strÞk/land. (Asia) fÄr jeg mensen neste dag. Kun i Norge jeg ikke fikk.

Anonymous poster hash: 03589...ffb

Annonse

Lottemor 1978: jeg var pÄ UL pÄ onsdag, og fikk termin 06.09.16. Jeg er i fÞlge den terminen 9+0 i dag. Tror det var legen som regnet. Min bittelille var 2,2 cm. SÄ tror no egentlig at din termin er noen dager seinere.

Tror egentlig at den stemmer, siden jeg har vĂŠrt hos to stykker fastlegen og gyn. Begge regnet seg til 10.09.2016 ( pregnancy + gjĂžr det samme). Jeg har 29 dagers syklus og El var 18.12.2016.

Og tror din stemmer ogsĂ„, selv om det er litt forvirrende. Men det er nok pga syklus lengden. 2.2 cm er jo 8 mot 9 uker💕 Heldig er vi begge to som har spirer som folder seg ut og med bankende hjerter❀

Endret av Lottemor1978

Jeg er veldig trÞtt hele tiden og sover for mye. Er det farlig Ä sove mye? F.eks jeg legger meg seint pga sover pÄ dagen. kaster opp uansett hva jeg spiser. Skikkelig hodepine men bruker ingen smertestillende pga fosteret. PÄ Uke 8 nÄ. Og fÄtt termin den 07.09.16.

Kan noen svare hva kan jeg gjÞre for Ä unngÄ tretthet og kvalmen og sÞvn?

Pga spy(oppkast) og lite matlys. legen har skrevet 100% sykemeldt fra jobben.

Jeg er veldig trÞtt hele tiden og sover for mye. Er det farlig Ä sove mye? F.eks jeg legger meg seint pga sover pÄ dagen. kaster opp uansett hva jeg spiser. Skikkelig hodepine men bruker ingen smertestillende pga fosteret. PÄ Uke 8 nÄ. Og fÄtt termin den 07.09.16.

Kan noen svare hva kan jeg gjÞre for Ä unngÄ tretthet og kvalmen og sÞvn?

Pga spy(oppkast) og lite matlys. legen har skrevet 100% sykemeldt fra jobben.

I know the feeling. I en vending var det sÄ ille at jeg ikke ville vÊre gravid noe lenger. NÄ kaster jeg ikke opp hele tiden, men er konstant kvalm. Og reagerer forferdelig pÄ lukter. Alt lukter fÊlt, og speiselt mat. MÄtte bare skynde meg ut fra butikken i sted.

Jeg prÞve Ä stresse ned for litt sidne og da gikk det myyye bedre. Bare slappet helt av, og ikke fÄ dÄrlig samvittighet for at man sover eller ikke gjÞr noe. Bare ro ned og ta det som det kommer. Spis frukt og grÞnt :)

Annonse

Tusen Takk for svaret. Det r fÞrste gang jeg ble gravid. Og fÞrste babyen vi skal ha. Fikk hÞre fra ei venninne av om man sover mye etter 5.mnd hodet til fosteret vokser(El blir stÞrre) blir da vanskelig for vanlig fÞdsel. (not now) er pÄ uke 8+ nÄ. Ble litt skeptisk .

Anonymous poster hash: 03589...ffb

Jeg er vant til Ä spise krydder mat(masala spicy-madrass vindalo) men nÄ tÄler jeg absolutt ingen mat. Verken norsk eller indisk. Frukt klarer jeg Ä spise men spyr av det. Verste er at jeg fÄr ikke tatt folsyre eller 1.trimester tabletter. Kasteropp med engang. Sluttet Ä ta denne uken. Eneste jeg klarer Ä drikke fersk presset lime med litt sukker og isvann. Da stopper det kvalmen. PrÞvd ingefÊr med varmt vann og te. Hjelper faktisk veldig lite. Men bedre idé for de andre ogsÄ.

Har dere noe tips for Ä unngÄ kvalmen? Eller hodepine? PrÞvd Ä gÄ liten tur. MÄtte spy pÄ veien. Pluss veldig glatt mÄtte snu meg etter 20min. Hjalp litt for hodepine .

Det er nok ingen lov mot det Ä kaste opp pÄ gaten, men jeg vil allikevel oppfordre deg til Ä ha med deg en pose nÄr du vet at det kan komme. Ikke sÄ koselig for alle andre om det ligger oppkast pÄ gaten...

SÄ hyggelig at det er sÄ mange som har sett hjertet slÄr!! <3 <3 Husker jeg grÄt nÄr jeg sÄ det fÞrste gang sist.

Jeg tror ikke jeg har noe symptomer ennÄ. Kun trÞtt (men har jernmangel - sÄ det kan vÊre pÄ grunn av det) og litt uvel iblant.

Gruer meg litt til i morgen, mÄ ringe legen for Ä fÄ time. Har byttet lege.

Hva sier man?

Anonymous poster hash: 8d757...c1b

Byttet legen selv jeg...
Ringte i dag for Ä fÄ time.

Det er litt avhengig av forholdene hos deg. Hvis alt er ok sÄ bestiller du time for svangerskapskontroll (rundt uke 8-12).,

Jeg fikk time i morgen (6+6) for mitt er et hÞyrisiko svangerskap

Endret av Esperanza86

Jeg har anslÄtt termin 30 sept sÄ jeg henger meg pÄ her :Nikke:

venter nr 5 og er totalt utslÄtt allerede... fÞler meg nesten influensa syk, startet ganske tidlig. blÊh.

Flere som har det slik?

Gratulerer til alle med spirer :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...